I bh tar de som har med et brukt klessplagg. Kan være alt fra dresser til sokker så lenge det er helt. Hvis man ikke har mulighet så sier man fra til personalet så ordner de et klessplagg til det barnet. Synes det er en fin måte å gjøre det på.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Er nettop det, flere kjenner vel på det om de ikke kan giEnig! Men det sto at man kan bestemme selv, og legge det i en anonym konvolutt til lærer snarest. Og at det var forståelse for at alle ikke kan. Men jeg vil ikke at ungene mine skal kjenne på at de ikke kommer med en konvolutt, og da blir det jo automatisk er press om å ha med denne synes jeg..
Som det barnet som var fattig opp gjennom hele oppveksten så er det altid noen som følger med. Barn får altid med seg når noen ikke får gjort det samme som dem. Det der er rett og slett en skummel trend som gjør barn til mobbe offer pga inntekt. Hadde det vært sånn her så hadde vi måtte spørre om hjelp fra familie for å få levert noe, det skal da ikke være sånn heller.I vår skole blir det satt opp et juletre i hovedinngangen og barna blir oppfordret til å levere en julegave - trenger ikke å være noe nytt og det er ingen som “følger” med så om man ikke kan være med er det greit
Skolen her er sånn at “alle” kommer til klasserommet fra utsiden - ingen som bruker hovedinngang til det og derfor er det ikke noe problemSom det barnet som var fattig opp gjennom hele oppveksten så er det altid noen som følger med. Barn får altid med seg når noen ikke får gjort det samme som dem. Det der er rett og slett en skummel trend som gjør barn til mobbe offer pga inntekt. Hadde det vært sånn her så hadde vi måtte spørre om hjelp fra familie for å få levert noe, det skal da ikke være sånn heller.
Det står ikke bestemt summe. Tror mange førældrer syns det er vanskeligt med summenPenger? hvor mye må de gi?
Her må de gi bort en leke de eier. Helt supert! De går til julefeiring for de som ikke har råd til å feire jul eller ikke har noen å feire jul med.![]()
Er det her også. Men sånn skolen er bygd så ser alle det uansett. Spesielt når man kommer fra den siden vi kommer fra. Uansett blir det vanskelig med 14-16 elever pr klasse og når minst 2 pr klasse ikke får tatt med seg noe.Skolen her er sånn at “alle” kommer til klasserommet fra utsiden - ingen som bruker hovedinngang til det og derfor er det ikke noe problemundervisning i 3 forskjellige bygg - vi har ikke kunne levere i alle år!
Her er det heldigvis ikke et problem. det er absolut ikke noe krav og jeg synes det er koseligEr det her også. Men sånn skolen er bygd så ser alle det uansett. Spesielt når man kommer fra den siden vi kommer fra. Uansett blir det vanskelig med 14-16 elever pr klasse og når minst 2 pr klasse ikke får tatt med seg noe.
Det er tøft. Mannen vil foreslå for skolen/barnehagen når hu begynner at man dropper gaver til hverandre på bursdager, og evt at man holder bursdagsselskaper sammen. Så Jan-mars, april-juni, juli-sep og okt-des så det ikke blir så stort press på foreldre å ha fancy og kule bursdager. Vet ikke om det er en god ide eller ikke, men jeg liker den.Strekker opp hånda og innrømmer at 50kr per barn, er meir enn kva eg kan gi..
Det er tøft. Mannen vil foreslå for skolen/barnehagen når hu begynner at man dropper gaver til hverandre på bursdager, og evt at man holder bursdagsselskaper sammen. Så Jan-mars, april-juni, juli-sep og okt-des så det ikke blir så stort press på foreldre å ha fancy og kule bursdager. Vet ikke om det er en god ide eller ikke, men jeg liker den.
Nei, ingen gaver. Kun ett kort med noe fint på.Jo greit for foreldrene til barna med felles bursdag men istedenfor 1 gave, blir det 3-4-5 gaver istedenfor....
Nei, ingen gaver. Kun ett kort med noe fint på.