Omvendt julekalender i barnehager og på skoler

Kengu

Forumet er livet
VIP
Hva tenker dere om det? Greit? Ikke greit?
Har alle barn noe å gi bort?

Min var med på kalender på skolen hvor de måtte gi bort nye ting, i barnehagen var det en brukt leke eller klær.

Vi har sånt både på skole og bhg men det er nytt eller brukt, så vi pleier gi bort fravokst tøy som uansett skulle gått til fretex, helst varmt og godt siden det sendes til Ukraina midt på vinteren.

At det må være nytt er krevende å forvente av alle.

Her har de det. Men her må vi gi penger. Synes det blir press.. Hvor mye skal man gi? 50?200? Usikkert..

Her må de gi bort en leke de eier. Helt supert! De går til julefeiring for de som ikke har råd til å feire jul eller ikke har noen å feire jul med. :)

Strekker opp hånda og innrømmer at 50kr per barn, er meir enn kva eg kan gi..

Syns du er tøff som deler. Vi er mange som har godt av å se at det dessverre er realiteten for mange ❤️

Heldigvis finner de ikke på sånne ting her( hverfall ikke bhg og ikke hørt noe eng skolen) Sikkert en fin ting i teorien, men synd på de som faktisk ikke kan gi noe og hadde trengt å få noe i stedet. Har vært der selv at vi ikke hadde kunnet bidra til noe sånt. Jeg synes alt kjøpspress fra skole og bhg er en uting. Det mener heldigvis bhg barna har gått i også.

Her er det omvendt julekalender, og de gir bort brukte ting, men som fortsatt er like fint. Syns det er helt topp, de kan gi alt fra en genser som er blitt for liten, til et puslespill som man ikke gidder å pusle flere ganger.
Her klarte ikke frøkna å bestemme seg så det ble både klær og leker i ei pakke:)

Synes det blir feil, for er faktisk ikke alle som har ting å gi bort- hverken klær eller ting:( Er mye fattigdom i Norge også.

Det synes jeg i grunn er litt ugreit, er jo ikke slle som har 50+ å gi bort..
Enig! Men det sto at man kan bestemme selv, og legge det i en anonym konvolutt til lærer snarest. Og at det var forståelse for at alle ikke kan. Men jeg vil ikke at ungene mine skal kjenne på at de ikke kommer med en konvolutt, og da blir det jo automatisk er press om å ha med denne synes jeg..

Syntes det er koselig de har en kalender, gjerne noe der det ikke er så mye press . Er ikke alle familier som har mye ekstra.

Back
Topp