Omstilling når kjønn endrer seg på forskjellig UL

J-2976990

Første møte med forumet
Hei. Vi var på ultralyd i uke 16 (privat) da så vi en liten tapp som stakk ut, men i dag på den ordinære ultralyden så så vi ikke noe som stakk ut lengre, og jordmor viste oss det hun var ganske sikker på var to kjønnslepper. Noen andre som har fått to ulike beskjeder, og den ordinære er den som har stemt? Er vel ganske sikkert at det er en jente da, når de ikke ser noe antydning til penis lengre? (Er i uke 19 nå)

Vi bryr oss ikke hvilket kjønn vi får, men vil gjerne vite så vi kan kjøpe inn litt diverse og bestemme navn

Hei. Vi var på ultralyd i uke 16 (privat) da så vi en liten tapp som stakk ut, men i dag på den ordinære ultralyden så så vi ikke noe som stakk ut lengre, og jordmor viste oss det hun var ganske sikker på var to kjønnslepper. Noen andre som har fått to ulike beskjeder, og den ordinære er den som har stemt? Er vel ganske sikkert at det er en jente da, når de ikke ser noe antydning til penis lengre? (Er i uke 19 nå)

Vi bryr oss ikke hvilket kjønn vi får, men vil gjerne vite så vi kan kjøpe inn litt diverse og bestemme navn
Har ei venninne som er gravid nå som opplevde det. Hennes gynekolog var så grei at hun satt opp en ny time 2 uker etter for å se og bekrefte kjønnet. Men det kommer sikkert ann på kapasitet og sånt.

Akkurat det samme skjedde med meg i går. Så en liten tapp og beskjed om at det var gutt i uke 15, men fikk beskjed om jente i går 18+6. Viste meg ganske tydelig at det var klitoris og alt. Har en venninne som er jordmor som si at jeg skal stole på kjønnet fra den ordinære ultralyden og ikke de tidligere. Så jeg velger å stole på det, hvertfall når jordmor på ultralyden i går var skråsikker.

Må bare ta all gjetning av kjønn før uke 18-19 med ei klype salt.
Moro å gjette og synse og tru, men noe sikkert er det jo ikke.

Må bare ta all gjetning av kjønn før uke 18-19 med ei klype salt.
Moro å gjette og synse og tru, men noe sikkert er det jo ikke.
*Sniker*
Jeg ville ikke stolt på den i uke 18-19 heller, jeg. ;)
Mvh hun som fikk vite på OUL at hun ventet gutt, men som fikk ei jente istedenfor. :P

Med nr3 fikk jeg vite kjønn med NIPT istedenfor, er vel den eneste metoden som er relativt sikker. :P

Fikk beskjed om jente i uke 13/14, i dag på OUL var jenta blitt en gutt.....vi har 3gutter fra før så ikke overasket, men et snev skuffet.....må ha en omstillingsprosess nå...

Fikk beskjed om jente i uke 13/14, i dag på OUL var jenta blitt en gutt.....vi har 3gutter fra før så ikke overasket, men et snev skuffet.....må ha en omstillingsprosess nå...
Skjønner at du føler på en skuffelse! Vi fikk også beskjed om jente i uke 13. Jeg drømte i natt at vi fikk vite gutt på oul (vi skal på fredag) og jeg ble skikkelig lei meg og gråt. Ikke fordi jeg ikke ønsker en gutt men fordi jeg følte jeg mistet en jente ❤️ vi har kalt henne Amalie siden tidlig ul så det kommer nok en sorg over å ha mistet henne før vi kjenner på gleden over å få Kasper dersom det viser seg at det er en gutt ❤️

Kanskje ikke helt det samme, men …
Var på OUL fredag forrige uke og fikk beskjed om at jordmor trodde det var jente vi får. H*n var blyg ig lå med bena i kryss hele tiden, men jordmor sjekket nøye og kunne ikke se antydning til tur og det så ganske flatt ut mellom bena (av det som kunne sees vel og merke). Kjønn har egentlig ikke noe betydning for oss, men kjenner litt på følelsen av at jeg er «redd» for å få beskjed om at det er en gutt. Som sagt ikke fordi vi ikke ønsker en gutt, men forsi, som også @*AJJ❤️* sier, at jeg vil føle vi mister jenta. Vi har en gutt på 1,5 år fra før og dette blir vårt siste barn (samboer har 3 barn fra tidligere).
Blir lange uker frem til neste ultralyd rundt uke 24 (er 19+1 i dag).

Skjønner at du føler på en skuffelse! Vi fikk også beskjed om jente i uke 13. Jeg drømte i natt at vi fikk vite gutt på oul (vi skal på fredag) og jeg ble skikkelig lei meg og gråt. Ikke fordi jeg ikke ønsker en gutt men fordi jeg følte jeg mistet en jente ❤️ vi har kalt henne Amalie siden tidlig ul så det kommer nok en sorg over å ha mistet henne før vi kjenner på gleden over å få Kasper dersom det viser seg at det er en gutt ❤️
Du beskriver det perfekt....akkurat sånn det føles....

Jeg skjønner akkurat hvordan du har det.. har vært lei meg siden mandag fordi vi da fikk vite at det er gutt nr 3 på vei.. sorg over jenta som ikke kommer </3

Tror ikke det er så uvanlig at man trenger litt omstillingstid, man har jo sett for seg noe og gjort seg sine tanker. Når det da plutselig ikke blir som man har tenkt, så må hodet ha litt tid på å tune seg inn :)

Jeg sa til samboer på forhånd at hvis vi får vite jente på ul, så trenger jeg litt omstillingstid, for det var en helt fjern tanke for meg. Og da hadde jeg ingen indikasjon på kjønn fra tidligere ul engang, kun magefølelsen som sa at dette er gutt. Nå stemte jo min magefølelse, så jeg slapp den omstillingen. Men tenker at det er helt naturlig når ting blir annerledes enn man hadde sett for seg.

Vi som går gravide kjenner jo på graviditeten hele tiden, enn våre partnere som kan leve livet som normalt. Og når man da kanskje får vite kjønn tidlig, som i uke 13 eller har en magefølelse, så har man så ekstremt mange uker på å drømme/tenke/se for seg hvordan fremtiden vil være. Noen har jo også bestemt seg for navn og da har man skapt en identitet på babyen i magen og ser frem til den dagen man skal ses.
Da er det ikke rart man må bruke tid på å omstille seg når man plutselig får kontrabeskjed...

Tenk så mye lettere det hadde vært om alle fikk nipt test der vi også fikk vite hvilket kjønn man får tidlig, så kunne vi alle ha spart oss for alt dette i tillegg til alt annet vi må gjennom :laughing002

Samme her. Nå kommer nr 4.. hheve

Samme her. Nå kommer nr 4.. hheve
...og samme her :wtf: Gutt nr.4 - og vi skal ikke ha flere barn. Ble litt ekstra sårt når vi fikk vite i uke 13 at det var ei jente, hun var HELT sikker på det. Så det var mine uker i livet der jeg omsider trodde jeg skulle få en datter :love017 Men går bedre nå etter litt tid med å vende seg til tanken på at det er en gutt til. Som jeg sa til mannen, jeg må jo bare ta den skuffelsen, uansett om man får vite det tidlig, senere eller til fødsel. Jeg klarer ikke skjule for meg selv at ikke jeg er litt skuffet over at jeg aldri vil få en datter i livet. Som jente selv så hadde det jo vært ekstra stas. Akkurat som jeg prøver å fortelle mannen, at om han hadde hatt tre døtre så hadde han også håpet på en av sitt eget kjønn nå ved sistemann. Mistet litt motivasjonen med hele graviditeten når "jenta ble gutt" følte jeg. Men jeg er selvfølgelig glad for at alt så fint ut med mageboeren!

...og samme her :wtf: Gutt nr.4 - og vi skal ikke ha flere barn. Ble litt ekstra sårt når vi fikk vite i uke 13 at det var ei jente, hun var HELT sikker på det. Så det var mine uker i livet der jeg omsider trodde jeg skulle få en datter :love017 Men går bedre nå etter litt tid med å vende seg til tanken på at det er en gutt til. Som jeg sa til mannen, jeg må jo bare ta den skuffelsen, uansett om man får vite det tidlig, senere eller til fødsel. Jeg klarer ikke skjule for meg selv at ikke jeg er litt skuffet over at jeg aldri vil få en datter i livet. Som jente selv så hadde det jo vært ekstra stas. Akkurat som jeg prøver å fortelle mannen, at om han hadde hatt tre døtre så hadde han også håpet på en av sitt eget kjønn nå ved sistemann. Mistet litt motivasjonen med hele graviditeten når "jenta ble gutt" følte jeg. Men jeg er selvfølgelig glad for at alt så fint ut med mageboeren!
Klem til deg :Heartred Så fint å kunne sette ord på disse følelsene her, med aksept ♡ Jeg har enda ikke funnet tilbake motivasjonen for graviditeten, imorgen er det 2 uker siden nipt resultatene kom. Syns jeg ser og leser overalt folk som venter jente, som har nylig fått, og som har fra før. Og da kommer de vanskelige følelsene, syns det er så kjipt å ikke glede seg like mye over den voksende magen som jeg gjorde for 2 uker siden. Men forhåpentligvis blir det bedre når jeg starter å kjenne han..

Hvordan gikk det?

Klem til deg :Heartred Så fint å kunne sette ord på disse følelsene her, med aksept ♡ Jeg har enda ikke funnet tilbake motivasjonen for graviditeten, imorgen er det 2 uker siden nipt resultatene kom. Syns jeg ser og leser overalt folk som venter jente, som har nylig fått, og som har fra før. Og da kommer de vanskelige følelsene, syns det er så kjipt å ikke glede seg like mye over den voksende magen som jeg gjorde for 2 uker siden. Men forhåpentligvis blir det bedre når jeg starter å kjenne han..
Kjenner den følelsen utrolig godt! Føles litt urettferdig at noen får jenter og gutter om hverandre, men samtidig hjelper det litt å tenke på alle de som faktisk ikke kan få barn i det hele tatt. Så man skal jo være takknemlig for at alt er bra der inne. Er jo ingen selvfølge. Men jeg tror nok at med tiden blir det mer vanlig å kunne "velge" kjønn gjennom den teknologien som stadig er under utvikling. Så om 50 år er det kanskje helt uvanlig med søskenflokk bestående av bare ett kjønn. Hvem vet!

Kjenner den følelsen utrolig godt! Føles litt urettferdig at noen får jenter og gutter om hverandre, men samtidig hjelper det litt å tenke på alle de som faktisk ikke kan få barn i det hele tatt. Så man skal jo være takknemlig for at alt er bra der inne. Er jo ingen selvfølge. Men jeg tror nok at med tiden blir det mer vanlig å kunne "velge" kjønn gjennom den teknologien som stadig er under utvikling. Så om 50 år er det kanskje helt uvanlig med søskenflokk bestående av bare ett kjønn. Hvem vet!
Ja tror også det, det er jo lov i flere land å gjøre ivf - og velge kjønn, så tror nok at det blir den nye normalen i fremtiden. Ingen selvfølge å kunne få barn, eller få friske barn - er en trøst i det ♡

Hvordan gikk det?
Det var fortsatt jente hos oss. Jeg har to jenter fra før så om det hadde vært en gutt hadde det absolutt ikke vært noen krise! Men jeg må innrømme at jeg føler meg trygg på det å være jentemamma så hadde vært veldig rart om det kom en gutt ❤️

Back
Topp