Omstilling når kjønn endrer seg på forskjellig UL

Jeg klarer ikke å søke en teori frem som jeg kom på nå, men da jeg gikk på ungdomskolen så husker jeg at det sto i naturfagsboken at mange menn kan ha dominant X kromosom eller dominant Y kromosom i spermen? Noen som vet noe om det? Et eksempel er at svigerfar har bare sønner (4 stk) - med forskjellige kvinner, og faren min har bare døtre (3 stk) - også med forskjellige kvinner

Jeg klarer ikke å søke en teori frem som jeg kom på nå, men da jeg gikk på ungdomskolen så husker jeg at det sto i naturfagsboken at mange menn kan ha dominant X kromosom eller dominant Y kromosom i spermen? Noen som vet noe om det? Et eksempel er at svigerfar har bare sønner (4 stk) - med forskjellige kvinner, og faren min har bare døtre (3 stk) - også med forskjellige kvinner
Hmm.. vært interessant lesning! Min mann har 2 døttre med sin x, og venter nå sin tredje sønn med meg. Begynner å lure på om det er min kropp som hindrer hans X kromosoner å vinne frem..

Jeg er eneste jenta i en søskenflokk på 5. Og min familie både på mor og far sin side så er det mest gutter. På samboer sin side er det lett blanding. Jeg har en sønn fra før av og venter en til nå. Jeg håpa på ei jente slik at vi kunne ha en av hver. Men tenker at to gutter går helt fint det også :)

Back
Topp