Omgangssyken...

liry

Elsker forumet
August 2018
Det har gått omgangssyke i barnehagen til storebror (20mnd) i noen uker nå, og vi trodde vi hadde klart å styre unna - helt til han kastet opp i bilen på vei hjem fra barnehagen idag:yuck: Så her har ettermiddagen og kvelden gått med til flere runder oppkast og diaré.... Får så vondt av han, samtidig som jeg krysser alt jeg har for at jeg og mannen slipper unna:oops: Men det er kanskje litt mye å håpe på da jeg akkurat hadde tatt han opp fra sengen ved siste runde nå -
og han kastet opp over hele meg:depressed: Blæh... Noen som har hatt omgangssyken mens de har vært høygravide?

Sniker fra februar, fødte på søndag :-)

Jeg fikk omgangssyken som høygravid, uka før jeg fødte, ble innlagt på isolat i 2 dager med intravenøs væskebehandling da jeg ikke klarte å få kroppen på rett kjør.. Det sykehusoppholdet "reddet" med da jeg aldri i livet ville klart å gjennomføre en fødsel i den formen jeg var i.. Huden var grå og ble stående når man tok i den..:-/

Men som sagt, de fikk meg på beina igjen og jeg hadde en stående fødsel..
Lykke til og hold deg frisk :-)

Ja, fikk omgangssyken i helgen. Veldig kjedelig, og ikke minst vanskelig å måtte kaste opp hele natten med stor mage og dårlig bekken. Men det gikk fort over her da, som det jo ofte gjør med omgangssyken. Er fortsatt litt i ulage, men får i meg nok næring til at jeg ikke er bekymret.

Uansett tror jeg det er bedre å ha omgangssyken som høygravid enn som helt nybakt mor med ammingen og alt.

Her var hele familien slått ut med omgangssyke for ca 3 uker siden. Har aldri vært så utkjørt av omgangssyke før. :/
Håper du slipper unna og at det ikke er av den aggressive typen :)

Jeg løper rundt med munnbind om vi får det i hus, bank i bordet, på 10 år har jeg kun blitt smittet to ganger.
Ser ganske rar ut, men det funker, og det er viktigst.

Sånn blir det når en hadde helge vaskejobb på infeksjons posten på et sykehus i åresvis. :)

Her hadde lillemann d før helgen, og storebror mandag OG tirsdag. Foreløpig går d greit, men føler j skal ha bra flaks om j slipper unna.
Har drevet skadebegrensing deluxe da! Vaska ørten maskiner på kokvask, klær, sengetøy og håndklær. Og alt de har drukket av er blitt vasket opp med én gang d ble tomt. I tillegg til GOD håndhygiene (aldri vært så tørr på henda) og klorsprayflaske innen rekkevidde;)
Lov å håpe sant?;)

Vi hadde en runde for en må en siden. Ble selvfølgelig smittet.... Pyton, aner ikke hvor smerten kom fra og lå i fosterstilling på badet en hel natt. Men var over på en natt, gikk ned 3 kg og brukte en uke på å komme i balanse etterpå (matmessig). Blir også helt vaske paranoid /vasker håndtak og overflater med klor og tvinger hele familien til ekstremt hyppig håndvask. Det funker det da, kun to av fire ble syke her!

Tror det verste er over her nå, ikke noe oppkast idag, og jeg har (*bank i bordet*) foreløpig holdt meg frisk:) Vaskemaskin og oppvaskmaskin har gått i ett da, og klorflasken har blitt flittig brukt (i tillegg til at jeg har satt knerten i dusjen og spylt han ren ved hver bleieskift:p) så kan jo håpe på at det har gjort susen:D Jeg prøver å tenke at dersom jeg skulle være så uheldig å bli smittet nå, så er det iallefall bedre enn å få det rundt termin/fødsel:p

Jenta mi hadde omgangsyken forrige uke. Både jeg og samboer slapp unna, selv om vi nærmest badet i spyet hennes. Så det er mulig :)

Nevøen og niesen min var på besøk i helgen. Nevøen min som er snart to hadde akkuart blitt frisk fra omgangsyke men ingen var klare over at vesla på tre måneder var syk også. Kastet opp hele tirsdag ettermiddag til onsdag morgen. Det varte heldigvis ikke lenge, men lenge nok til å sluke alt styrke..

Slapp ikke unna gitt, kastet opp i hele går kveld, men var heldigvis kortvarig - ikke merket noe mer i natt og idag:p Men merker energien er på bånn, så idag blir det bare sofa og tv-titting:D

Back
Topp