Om du titter innom

Deigen var veldig vanskelig å kjevle ut da... det står dette i oppskriften min:

Har du ikke food-processor tilsetter du melet i en bolle og gnir inn margarinen med fingertuppene til det blir en smulet masse. Lag en grop i midten og hell i vannet. Bland med en kniv til deigen kan samles.
Legg deigen i en plastpose og sett den kaldt i minimum 15 minutter.
Legg bakepapir med litt mel på, både over og under deigen, og kjevle den ut til den kan dekke både bunn og kanter på en 23 eller 26 cm paiform. Fjern det øverste laget med bakepapir og vend deigen forsiktig over i formen og trykk deigen forsiktig inn mot formens kanter. Sett deigen kaldt i 15 minutter.
Forvarm ovnen til 220 ºC. Renskjær kantene med en skarp kniv og prikk den med en gaffel. Stek paibunen i 10 minutter til den er gjennomstekt.
Tror det er veldig likt den oppskriften jeg prøvde den gangen. Husker jeg fikk problem med at sidene sklei ned om du skjønner. Tror hele greiene ble for tykt.

Trøtt etter lang tur på Gardermoen. Om dere noen gang skal la barna deres reise alene så ikke bruk Norwegian. Vi måtte betale 300 hver vei på flyplassen når vi sjekka inn frøkna. Så istedenfor 300 kr i voksenbillett så ble det 600 kr en vei, dobbel pris! !! Ble rasende da de sa på telefon at det var 150 kr en vei. Og skal ungen til utlandet var det nesten 600 kr i tillegg en vei. Nei, neste gang blir det sas!
Huff, så tullete:S

Tror det er veldig likt den oppskriften jeg prøvde den gangen. Husker jeg fikk problem med at sidene sklei ned om du skjønner. Tror hele greiene ble for tykt.

Den skle ikke ned hos meg ihvertfall :) Men den var som sagt veldig porøs.. men det skal vel kanskje paideiger være?

Ja vi trengte litt ekstra kos i kveld :-) føler at søstrene mine okkuperer henne hele dagen :-P

Koselig med engasjerte tanter da!! Men skjønner deg godt, føler på det selv etter dager med mye besøk! Da er det godt å være alene med han og bare kose :D

Ja, må ha litt babykos selv også ;-) har dere hatt en fin dag?

Ikke sant :) Vi har hatt en fin dag!! Men noen timer med shopping var slitsomt for både små og store, så alle var glade for å komme hjem! Men fikk kjøpt trille og litt mer klær og leker til lillegutt da :)

Back
Topp