Om du hadde blitt gravid NÅ?

Jeg tror jeg hadde tatt abort!
Har et funksjonshemmet barn hjemme, som ble født prematurt fordi jeg ble syk i svangerskapet. Sjansene for at det skulle skje i gjen, er veldig stor, og det tørr jeg ikke å utsett familien min for.
Hadde nok trengt masse veileding, men hadde nok endt på abort.

Det hadde blitt abort, uten tvil..

Har akkurat kjempet meg gjennom en alvorlig svangerskaps- og fødselsdepresjon. Det var like før det gikk virkelig galt..  Minsten ble født 2 mnd prematur, med de utfordringer det medfører. Tre mnd innlagt, tre mnd borte fra storebror.. Jeg er alene 75 % av tida og er allerede frynsete av søvnmangel.. Enda et barn er uaktuelt, tør ikke gamble med familien vår og livet mitt igjen..

da hadde jeg krøllet meg sammen i fosterstilling under dyna, og fått gubben til bestille time hos legen...
har ikke noe annet reelt valg enn abort, da kroppen min ikke tåler flere svangerskap, og jeg må ta vare på de som er født før de som ikke er det...

men, gjør det vi kan for ikke å havne i den situasjonen, da!!

Gaaah! Da hadde jeg forta meg tilbake på jobb, for jeg har nettopp begynt på ulønnet permisjon...
Og så måtte vi gjort noe med brylluppsplanene våre. Fremskynda eller utsatt.
Men jeg hadde blitt glad! Selv om vi egentlig har tenkt å vente sånn ca to år før vi prøver på neste...

Back
Topp