Om dere kunne fjernet én ting ved graviditeten..?

Huff, ikke greit.. Jeg begynte i uke 4 (den dagen var vi typisk nok på vei hjem fra Gran Canaria, så det var mye doturer på flyplassen) :p Men det slo skikkelig ut i uke 8, da fikk jeg hverken i meg vått eller tørt, kastet opp 50 ganger om dagen, gikk ned en halv kilo i døgnet, helt til jeg akutt ble lagt inn på sykehus for intravenøst i uke 13. Fremdeles veldig kvalm 24/7 men tar kvalmestillende, som holder mesteparten av spyingen i sjakk, kaster ikke opp fullt så mye nå :) Ja, mannen tar veldig godt vare på meg! :D På Fredag er jeg i uke 18, så bare et par uker til jeg er halvveis :)
Får du noe mot kvalmen?[/quothe

høres ikke bra ut!! Får largactil (usikker på hvordan det skrives) 10 mg. Har tatt inntil 3 i døgnet, men forsøker å ta minst mulig. De fungerer uansett ikke når de ordentlige anfallene kommer, da må jeg til sykehuset for væskeog kvalmestillende intravenøst. Da er det ingen ting som hjelper og jeg kan holde på i dagesvis.. Så da er det bare å ringe om hjelp! Hva får du mot kvalmen?

De har jegikke hørt om :) Skjønner godt du prøver å ta minst mulig tabletter, det er jo tabletter liksom... Er jo ikke akkurat det man vil ta når man er gravid :) Synd de ikke hjelper helt, å synd du må på sykehuset, men allikevel så er det bra du får hjelp :) Husker sykehus besøket jeg hadde, ikke akkurat sånn veldig gøy, selv om de ansatte var kjempe hyggelige å mannen var hos så mye han kunne etter jobb, men ble allikevel litt stusselig.
Her sitter jeg isofaen hjemme og avslutter kvelden med moreller og smash, siden jeg kasta opp tacoen jeg spiste tidligere på kvelden :P Så sunt og usunt alternativ :P
Jeg får Zofran, de er veldig sterke, å er egentlig beregnet til kreftpasienter som får strålebehandling.
Har jeg spurt deg hvor langt du er på vei (er litt distre) :)

De har jegikke hørt om :) Skjønner godt du prøver å ta minst mulig tabletter, det er jo tabletter liksom... Er jo ikke akkurat det man vil ta når man er gravid :) Synd de ikke hjelper helt, å synd du må på sykehuset, men allikevel så er det bra du får hjelp :) Husker sykehus besøket jeg hadde, ikke akkurat sånn veldig gøy, selv om de ansatte var kjempe hyggelige å mannen var hos så mye han kunne etter jobb, men ble allikevel litt stusselig.
Her sitter jeg isofaen hjemme og avslutter kvelden med moreller og smash, siden jeg kasta opp tacoen jeg spiste tidligere på kvelden :p Så sunt og usunt alternativ :p
Jeg får Zofran, de er veldig sterke, å er egentlig beregnet til kreftpasienter som får strålebehandling.
Har jeg spurt deg hvor langt du er på vei (er litt distre) :)

zofran ja.. Legen min ville ikke gi meg de siden jeg har noen gode dager i mellom slaga. hun sa de var veldig sterke, så helt sikkert derfor de er litt restriktive. men høres ut som du trenger de!

jeg er 20+4 idag. Hvor langt er du på vei?

zofran ja.. Legen min ville ikke gi meg de siden jeg har noen gode dager i mellom slaga. hun sa de var veldig sterke, så helt sikkert derfor de er litt restriktive. men høres ut som du trenger de!

jeg er 20+4 idag. Hvor langt er du på vei?
Dyre er de også, får de ikke på blå resept :P Men men, så lenge jeg slipper å spy 50 ganger om dagen betyr ikke beløpet noe :)
Jeg er 18+3 i dag :) Skiller ikke lang tid mellom oss da :)

Back
Topp