Om dere kunne fjernet én ting ved graviditeten..?

Ekstrem svangerskapskvalme (http://nhi.no/foreldre-og-barn/svangerskapskvalme-ekstrem-37103.html).
Stakkars deg, Bruker28ro. Det høres forferdelig ut :-(
Takk for det :) Jo det er helt grusomt, ble innlagt pga ekstremt dehydrering i uke 13, for da var det så alvorlig at det var veldig nærme til å bli farlig for både meg og barnet. Fikk intravenøst + de sterkeste kvalmestillende man får tak i, da hjalp det noe.. Går på de daglig fremdeles. Fremdeles veldig kvalm 24/7, men kaster ikke opp 50 ganger om dagen lengre, så de tablettene funker veldig bra :)

Energiløsheten! Skulle gjerneha valgt bort vektoppgang i form av fett også, men det hadde vel ordna seg om jeg hadde hatt energi til suse litt mer rundt ;)

fram til uke 16 hadde jeg vel klart meg uten den dårlige formen :P Nå er egentlig alt fint, eneste jeg kunne ønske var litt mer matlyst, kanskje?

Det må være bekkenløsning. Den har begynt å presse på isjias nerven min denne gangen og det er helt jævlig:(

Det må være bekkenløsning. Den har begynt å presse på isjias nerven min denne gangen og det er helt jævlig:(

Off, det høres så vondt ut!!

Med første fikk jeg den nerven i klem, men det ga seg heldigvis.. Men det var så vondt, klarte nesten ikke gå mens det sto på! Så føler veldig med deg!!

Det er jo det samme her å. Stopper jo helt da jeg ikke klare å helt noen ganger. Håper den gir seg snart hatt den i 2 uker nå:(

Kunne fint klart meg uten denne utmattelsen. Er bare 17 uker, og allerede føler jeg meg kjempesliten! :-/ Er også lei av å måtte gå på do hver halvtime, ihvertfall nattestid..

Jeg bytter herved til hodepine..! Er dette vanlig eller bare tilfeldig? De siste 3 uker har det kjent ut som hode mitt skal eksplodere. Vil ikke spise paracet heller.. :(

Jeg bytter herved til hodepine..! Er dette vanlig eller bare tilfeldig? De siste 3 uker har det kjent ut som hode mitt skal eksplodere. Vil ikke spise paracet heller.. :(

Normal bruk av Paracet er ikke skadelig for barnet, så har du hodepine kan du trygt ta en Paracet.
Jeg har daglig hodepine nå for tiden. Hadde det sist også. Trøster meg med at det sannsynligvis går over snart :-)
God bedring!

Normal bruk av Paracet er ikke skadelig for barnet, så har du hodepine kan du trygt ta en Paracet.
Jeg har daglig hodepine nå for tiden. Hadde det sist også. Trøster meg med at det sannsynligvis går over snart :)
God bedring!

Takk for det..! Ikke noe kjekt. Tar du paracet daglig da eller bare når det er som verst?
Kanskje jeg skal unne meg en ;) Ha en fin dag.

Du har hyperemesis du også ja? Stakkars! Det er ufatterlig slitsomt. Håper du har fått god hjelp av leger osv.

Ja, slitt med det siden uke 6. Holder på ennå, med kvalmeanfall hver ca 1,5 uke.. Veldig slitsomt. Synes det ødelegger veldig for den lykkelig-gravid-følelsen jeg venter på..

håper det går bra med deg også! Og at du har blitt godt tatt vare på;)

Akkurat i dag kunne jeg vært foruten kynnerne som plutselig kom av å være i litt fysisk aktivitet! Jeg som vanligvis går tur med hunden i både en-to-tre timer hver dag, klarer plutselig ikke å gå en runde på 2 km så stakkars hunden skal få gå på do :-/ Håper det var et engangstilfelle så jeg kan fortsette med gåturene mine - blir skikkelig irritert om jeg ikke får til det en gang!

Akkurat i dag kunne jeg vært foruten kynnerne som plutselig kom av å være i litt fysisk aktivitet! Jeg som vanligvis går tur med hunden i både en-to-tre timer hver dag, klarer plutselig ikke å gå en runde på 2 km så stakkars hunden skal få gå på do :-/ Håper det var et engangstilfelle så jeg kan fortsette med gåturene mine - blir skikkelig irritert om jeg ikke får til det en gang!

Jeg har hatt mye kynnere med mine to første, men gikk som regel greit om jeg gikk litt saktere/tok pauser til kynnerene var over :) ikke før helt på slutten at jeg måtte kaste inn håndkle pga kynnerene gikk fra den ene til den andre, nesten uten pause og satt i lenge etter turen var over. Da fikk jeg gåforbud av jm ;) men om det er en og en med litt mellomrom går det nok bra, men skal ikke fortsette og presse kroppen med kynnere, pga det kan jo føre til mer enn bare kynnere...

Jeg har hatt mye kynnere med mine to første, men gikk som regel greit om jeg gikk litt saktere/tok pauser til kynnerene var over :) ikke før helt på slutten at jeg måtte kaste inn håndkle pga kynnerene gikk fra den ene til den andre, nesten uten pause og satt i lenge etter turen var over. Da fikk jeg gåforbud av jm ;) men om det er en og en med litt mellomrom går det nok bra, men skal ikke fortsette og presse kroppen med kynnere, pga det kan jo føre til mer enn bare kynnere...

ja, er det jeg også tenker. Problemet er at jeg har en 55 kg stor trekkhund jeg går med - så det er ikke noe tusletur med en hund jeg bare kan nappe litt i om han blir litt for sta :P Kan fort bli litt tempo, samt stramt bånd som jeg konstant må holde igjen.. Får se hvordan det utvikler seg. Blir det for ille får samboer ta seg av hunden så kan jeg heller være med de ut og gå noen dager uten å holde båndet :-) Jeg bærer jo tross alt barnet i 9 måneder, så da skal vel han klare å ta seg av hunden de siste månedene ;-)

Hvordan kjennes egentlig kynnere ut..? Litt i tvil om det er det jeg har kjent når jeg gikk på tur for litt siden. Det var bare ubehagelig, ikke direkte vondt..
Håpe du slipper å få det permanent på tur da..:)

Hvordan kjennes egentlig kynnere ut..? Litt i tvil om det er det jeg har kjent når jeg gikk på tur for litt siden. Det var bare ubehagelig, ikke direkte vondt..
Håpe du slipper å få det permanent på tur da..:)

Som jeg har forstått det trenger man ikke kjenne noen ting før lengre ut i svangerskapet.. Det er bare livmoren som trekker seg sammen, og magen blir helt hard. TIl meg kjentes det mer ut som et belte som strammer til over hele magen, med litt blanding av "mageknipe".. Litt vanskelig å forklare..

Ja, slitt med det siden uke 6. Holder på ennå, med kvalmeanfall hver ca 1,5 uke.. Veldig slitsomt. Synes det ødelegger veldig for den lykkelig-gravid-følelsen jeg venter på..

håper det går bra med deg også! Og at du har blitt godt tatt vare på;)

Huff, ikke greit.. Jeg begynte i uke 4 (den dagen var vi typisk nok på vei hjem fra Gran Canaria, så det var mye doturer på flyplassen) :P Men det slo skikkelig ut i uke 8, da fikk jeg hverken i meg vått eller tørt, kastet opp 50 ganger om dagen, gikk ned en halv kilo i døgnet, helt til jeg akutt ble lagt inn på sykehus for intravenøst i uke 13. Fremdeles veldig kvalm 24/7 men tar kvalmestillende, som holder mesteparten av spyingen i sjakk, kaster ikke opp fullt så mye nå :) Ja, mannen tar veldig godt vare på meg! :D På Fredag er jeg i uke 18, så bare et par uker til jeg er halvveis :)
Får du noe mot kvalmen?

Bekkenplager og vond rygg :p

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Back
Topp