Oljete hud og hodebunn

Plutseliten

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Februarlykke 2022❄️
Noen andre som sliter med dette?

Har aldri hatt dette problemet før, men nå føler jeg at jeg må rense huden 3-4 ganger for dagen, sammenlignet med bare morgen og kveld som vanlig rutine. Jeg er nødt å vaske meg i ansiktet hvertfall en gang midt på dagen ellers skinner jeg mer enn solen. Samme med håret, der det tidligere kunne gått 2-3 dager før jeg trengte en hårvask er jeg nå nødt til å vaske håret hver kveld.

Det var ikke sånn som dette med forrigemann! Så hva er dette her for noe? Er det noen andre som opplever dette, eller har opplevd det i tidligere svangerskap - i så fall hvor lenge varer det? Jeg er helt desperat!

Sånn har jeg det også! Hvis jeg vasker håret om morgenen, føler jeg nesten at jeg må vaske det igjen allerede samme kveld! Har tenkt at det er varmen, men det kan jo faktisk hende det er pga. graviditeten, for det var etter det det startet.

Samme her! Aldri hatt fett hår før nå, må vaske hver dag :meh:

Jeg har det ikke sånn nå, men svangerskapet i vinter var helt sånn! Jeg trodde først det var fordi jeg nettopp hadde byttet shampo (jeg vasker vanligvis håret tre ganger på to uker, så har overhodet ikke fett hår - til den grad at frisøren min misunner meg!), men da jeg fant ut at jeg var gravid skjønte jeg fort at det var det som var linken. Jeg har ingen gode råd annet enn å tilpasse seg dette frem til lille kommer.:wideyed:

Setter en knapp på jenter i magen til dere som sier dette er et problem. Er har generelt lite troa på alle disse mytene om kjønn. Men de sier at jentene stjeler skjønnheten til mor og det har stemt så til de grader for min del. Aldr følt meg så fresh som når jeg var gravid med guttungen, da jeg var gravid med frøkna følte meg meg som et troll.. fet hud, fett hår og kviser overalt! Å spesielt det med håret er spesielt, for jeg sliter med tørt hår. Før graviditeten kunne jeg være ei uke på telttur uten hårvask uten at det var krise.
Nå er jeg spent på om dette stemmer for dere og :happy:

Sånn har jeg det også! Hvis jeg vasker håret om morgenen, føler jeg nesten at jeg må vaske det igjen allerede samme kveld! Har tenkt at det er varmen, men det kan jo faktisk hende det er pga. graviditeten, for det var etter det det startet.
Samme her! Aldri hatt fett hår før nå, må vaske hver dag :meh:
Jeg har det ikke sånn nå, men svangerskapet i vinter var helt sånn! Jeg trodde først det var fordi jeg nettopp hadde byttet shampo (jeg vasker vanligvis håret tre ganger på to uker, så har overhodet ikke fett hår - til den grad at frisøren min misunner meg!), men da jeg fant ut at jeg var gravid skjønte jeg fort at det var det som var linken. Jeg har ingen gode råd annet enn å tilpasse seg dette frem til lille kommer.:wideyed:

ja det her er helt galskap! Jeg har overhodet ikke fet hodebunn eller fet hud til vanlig, heller omvendt og kan i perioder flasse i huden hvis jeg ikke bruker en god krem, spesielt når det er kaldt og tørr luft. Så dette er jo helt absurd for meg. Godt å høre at det er flere. Jeg har kjøpt nye hudprodukter som jeg håper kan hjelpe litt :arghh:

Setter en knapp på jenter i magen til dere som sier dette er et problem. Er har generelt lite troa på alle disse mytene om kjønn. Men de sier at jentene stjeler skjønnheten til mor og det har stemt så til de grader for min del. Aldr følt meg så fresh som når jeg var gravid med guttungen, da jeg var gravid med frøkna følte meg meg som et troll.. fet hud, fett hår og kviser overalt! Å spesielt det med håret er spesielt, for jeg sliter med tørt hår. Før graviditeten kunne jeg være ei uke på telttur uten hårvask uten at det var krise.
Nå er jeg spent på om dette stemmer for dere og :happy:

Ja det blir jo spennende å se om dette stemmer, jeg hadde det ikke sånn forrige gang og det var en gutt. Alle disse andre mytene og testene sier også jente denne gang, men jeg føler selv at det bor en liten gutt til inni her ❤️

sleit veldig før med oljete hud og hodebunn før. Har prøvd mange ulike produkter mot dette, helt til jeg fant elixir.

Til ansiktet kan jeg virkelig anbefale Elixir Niactil 4% som hudkrem og elixir niactil cleanser som rens

Har fått oljete ansikt her :shifty: Og håret er noe tørrere enn vanlig. Håret har jo tatt Helt av siste ukene , jeg som vanligvis har bølgete lange krøller har nå fått så voldsomt med krøller og korketrekkere :Heartred elsker det:angelic:

Ansiktet derimot. Uff.:( Merket det for et par uker siden etter jeg hadde skylt ansiktet og vanndråpene hang i panna:confused:
Har prøvd å rense oftere , vaske ansiktet men det gir seg ikke. Akkurat nå har jeg gitt litt opp med ansiktet for jo mer jeg har stresset over det jo verre har det blitt føler jeg.:bag: Litt flaut liksom når man prøver å ta bilde og panna skinner opp

Samme her! Ser ut som jeg har smurt meg med smør i ansiktet :meh: Må rense huden flere ganger om dagen, ellers kommer kvisene :bag:

Kanskje det stemmer med jente? Hadde gutt sist og da var huden grei, heller på grensen mot litt tørr. Nå er den fet og oljete så fort jeg tørker ansiktet etter vask :(

Back
Topp