Olivander?

Må innrømme at det blir litt for spesielt for meg, elsker Harry Potter jeg også, men syns unger bør få ha noenlunde «normale» navn der de slipper å få kommentarer på navnet sitt til stadighet...
 
Jeg synes det var et stilig navn jeg :) Med et kort første navn blir det kjempe bra
 
Uff, får litt noia av det navnet dessverre..
 
Et uvanlig navn, men kunne nok blitt vandt med det:) Hadde det vært meg, hadde jeg nok valgt et mer vanlig og tradisjonelt navn som Oliver eller Oleander - men nå er det jo ikke jeg som skal velge;)
 
Synes ikke Olivander er noe rart. Like "rart" som Oleander, Leander, Oliver osv. Hadde lett kunne kalt ungen min Olivander hvis det passet ham. Liker at det er litt spesielt og synes det klinger godt.
Og jeg tenker, helt ærlig, at de som kommer til å henge seg opp i det, er voksne mennesker med meninger om andres valg. Og de kommer man ikke unna, enten man kaller ungen det éne eller det andre.
De fleste har heldigvis vett nok til å ikke si noe negativt om andres navn, og min erfaring er også at navn er noe som vokser på en. Når man er vant til det, finnes det ikke noe mer naturlig.
 
Synes det var helt greit jeg. Tror nok ikke det nødvendigvis blir det mest spesielle navnet på klasselista. Men litt spent på hva som kan kombineres med Olivander om det skal være dobbeltnavn? Nå er ikke jeg noen veldig fan av dobbeltnavn i utgangspunktet, men er ikke Olivander nok navn i seg selv? :)
 
Har alltid synes sånne «Chrisander», «Carosander»-type navn er litt glorete for min del, men nå har jeg fått en sønn og lurer litt på Olivander som fornavn nummer to. Det første navnet er kort og solid, type naturnavn.

Og vi er Potter-fan, så vi synes det klinger bra pluss at det er veldig oss. Men er det innafor å hete Olivander?
Hva ble det til? Tenker at det er da irrelevant hva andre måtte mene om saken. Hvis dere liker det, og synes det låter bra, så kjør på. Hva andre velger slags navn betyr jo ikke noe for deres avgjørelse?
 
Back
Topp