Oktoberskravletråd 2 (vil du være med så ikke post bilder)

Mannen vekket svigermor etterhvert men de sov der inne begge to i natt ja.


Vi må kvitte oss med mye rart fremover. Det harmonerer dårlig med tømming av restavfall hver fjerde uke, så med mindre det skjer noe uventet ser jeg for meg en dobling i renovasjonsutgiftene våre fremover Jeg tenker vi muligens må gå for ordinært tilbud. Om jeg da opprettholder komposten vet jeg ikke. Vi får se. Jeg har lite overskudd for tiden

Hver fjerde uke er jo krise?![emoji30] vi har hver 3. og det er såvidt det går...og da har jeg ekstra stor dunk...
 
Hver fjerde uke er jo krise?![emoji30] vi har hver 3. og det er såvidt det går...og da har jeg ekstra stor dunk...
Hver fjerde ja. Fordi vi har kompost og derfor visstnok har halvparten så mye restavfall som de som tømmer matavfall i den nye matdunken... Idiotisk og neppe noe vi klarer me Vi prøver
 
Jeg skjønner ikke hvorfor det ikke er mulig å få større dunk til rest.
Det er jo sånnsett mulig, men det lar seg så langt jeg ser ikke kombinere med at vi ifølge dem har "redusert abonnement" fordi vi har kompost

Første trinn opp er ordinært abb og da tømmer de 140 liter restavfall annenhver uke og 140 liter mat annenhver uke (hele året) og 140 liter plast og 240 liter papir hver fjerde uke.

Om vi vil ha 240 restavfall vil det koste mer men så langt jeg ser får vi altså ikke det på kompost-abbonement fordi det regnes som redusert og de anbefaler derfor for dem som trenger mer, ordinært. Det er bare det at vi altså har denne kompost-avtalen.

Og derfor fikk vi redusert gebyr når vi gikk fra ordinært abb med rest inkl mat hver uke, til rest uten mat annenhver uke og maten i kompost. Og det vsr logisk og greit

Det var når de innførte matdunk for alle utenom kompost og ikke klarer å ta inn over seg at vi med kompost ikke egentlig har REDUSERT, vi har kompost.... Da gikk det galt.
 
Last edited:
Det er jo sånnsett mulig, men det lar seg så langt jeg ser ikke kombinere med at vi ifølge dem har "redusert abonnement" fordi vi har kompost

Første trinn opp er ordinært abb og da tømmer de 140 liter restavfall annenhver uke og 140 liter mat annenhver uke (hele året) og 140 liter plast og 240 liter papir hver fjerde uke.

Om vi vil ha 240 restavfall vil det koste mer men så langt jeg ser får vi altså ikke det på kompost-abbonement fordi det regnes som redusert og de anbefaler derfor for dem som trenger mer, ordinært. Det er bare det at vi altså har denne kompost-avtalen.
Det er jo så innmari tungvindt [emoji21]
 
Det er jo så innmari tungvindt [emoji21]

Jeg redigerte litt sakte. Men ja, det et fem delen om at de bare ikke tar innover seg det praktiske med kompostavtalen som er tungvindt så vi får se hvordan det går.
 
Barna har fått kosedag med farmora si i dag. Hu henta alle barnebarna sine og tok de på kinarestauranten. Også gikk de til bingo og der koser de seg nå [emoji39] Håper de vinner noe gøy da [emoji16] Uansett har de hatt en kosedag [emoji4][emoji4]
 
Jeg tror jeg hadde gått til avisa jeg [emoji85]
Hoogling førte meg til.noen innlegg frem og tilbake i avisene også ja.

Argumentene er bare idiotiske.

De flest rmed redusert abb har ikke kompost. Derved vil de ved å få matdunken kunne halvvere rest.

Ja Men nå skiller de i pris mellom reduser og kompost. Så da kunne de vel latt kompost være som det var! Ingenting forandrer seg i praksis så da burde ikke tømningen heller endres
 
Hver fjerde ja. Fordi vi har kompost og derfor visstnok har halvparten så mye restavfall som de som tømmer matavfall i den nye matdunken... Idiotisk og neppe noe vi klarer me Vi prøver

Ser ikke helt sammenheng mellom kompost og restavfall?[emoji849]
 
Back
Topp