OKTOBER

:sorry::Heartred

Det er tøffe tak! Legen sa til meg noen sånt som dette i dag "hvis alt ser perfekt ut før innsett, hva gjelder både forhold i livmor og kvalitet på det de setter inn, hvorfor har de da ikke alltid 100 % suksess på 1. forsøk?" Det er et sjansespill hele greia, og jeg tror mer og mer at dette spillet beror på en stor dose flaks/uflaks. Klem til deg.
Tøffe tak ja.. Jeg skjønner i hvertfall ikke hvorfor det ikke fester seg hvis alt er så perfekt som de skal ha det til... Takk:Heartred

Tøffe tak ja.. Jeg skjønner i hvertfall ikke hvorfor det ikke fester seg hvis alt er så perfekt som de skal ha det til... Takk:Heartred
Nei, jeg skjønner godt du tenker slik. River meg i håret fordi jeg ikke forstår hvorfor jeg heller. Har du blastoer igjen på frys?

Leste i dagboken din nå at du hadde flere på frys, det var bra. :smiley-angelic001

Last edited:
Nei, jeg skjønner godt du tenker slik. River meg i håret fordi jeg ikke forstår hvorfor jeg heller. Har du blastoer igjen på frys?

Leste i dagboken din nå at du hadde flere på frys, det var bra. :smiley-angelic001
Jepp, mange forsøk igjen, men nå ser jeg ikke vitsen, før jeg har sjekket ut litt mer:wacky: Har du på liggende på frys?

Jepp, mange forsøk igjen, men nå ser jeg ikke vitsen, før jeg har sjekket ut litt mer:wacky: Har du på liggende på frys?

Nei, satt inn den siste i dag. Hadde bare to på frys. Skal sykehuset sjekke mer? Jeg venter på prøvesvar nå jeg. Svar på de foreløpige prøvene som er analysert viser ingenting, får vel svar på alle prøvene før neste ev. uttak.

Der skal gå bra med oss til slutt!

Ja, det er absolutt sant. Ingen baby uten positiv test først. Tror bare alle forsvarsmekanismene slår inn for fullt her nå. Jeg vil jo helst holde det på avstand og ikke håpe, samtidig er det umulig å la være. Men tenker samtidig; er man usikker er det vel ofte dårlig nytt? Er det liv laga burde vel testen være mer entydig positiv nå? Jeg har bare opplevd SA, og heldigvis ikke MA. Det må være helt forferdelig! Og også når ikke en gang en TUL kan gjør at skuldrene senkes litt. Blir så lenge å gå med usikkerhet og bekymring. Ikke så lett det her.

Jeg mener å ha lest flere steder om folk som ble gravide når de minst ventet det, eller når de nærmest hadde gitt opp. Tenker derfor at det ikke trenger å være et dårlig tegn at du ikke har en god følelse. Jeg krysser alt jeg har!!

Nei, satt inn den siste i dag. Hadde bare to på frys. Skal sykehuset sjekke mer? Jeg venter på prøvesvar nå jeg. Svar på de foreløpige prøvene som er analysert viser ingenting, får vel svar på alle prøvene før neste ev. uttak.

Der skal gå bra med oss til slutt!
Har ikke snakket med de enda, regner med de tar kontakt etter prøvesvar. Så får vi se.. Krysser fingrene for at dette er ditt forsøk:signs003

Sitter å lurer på om det er noe vits i å svi av en test på onsdag(er da 12 dager siden uttak), klør sååå etter å teste:p men er samtidig veldig nervøs for om testen er negativ:p
Har en hel haug med stikkinger og murringer, puppene gjør mega vondt og er super harde, våkner ca 2 ganger om natten og lukter masse rare greier som gjør meg kvalm:p
Tror virkelig ikke jeg klarer å vente til lørdag eller søndag:p

Den der kjenner jeg også på, så jeg forstår godt at det er tøft. Får bare høre at alt ser bra ut, bra kvalitet på embryo, alle verdier ser fine ut, ingen funn i livmor av polypper eller annet, har et barn fra før, som kom naturlig så på papiret ser alt nærmest «perfekt» ut, men fortsatt går det ikke. Så frustrerende altså!
Eller rettelse; nå har jeg jo faktisk testet positivt, klarer bare ikke helt å tro på det.

Last edited:
Vet ikke hvor mange det er vanlig å sitte igjen med. Vi fik 4 blasto, 3 gode, fra uttak. Veldig glad for at jeg slipper uttak hvis jeg må ha nytt innsett. Har ikke noen god følelse. Tok test for å forsikre meg om at ovitrelle var ute og følelsen av blendahvitt var veldig kjent... Selv om det var forventa og 10dpo.
Det er veldig godt å høre at det kan gå bra da :)
4 blasto er jo fantastisk i forhold til hva jeg er vant med :D
Blendahvitt er skikkelig dritt.... Har sett det nok ganger... Men, 10 dpo er tidlig! Jeg har troen på at det ordner seg for dere :Heartred

Negativ tidligtest 13 dpo så dette gikk ikke. Blodprøve i morgen er uansett obligatorisk. Jeg skjønte egentlig at det ikke gikk for nesten en uke siden... Fikk en skikkelig psykisk knekk da, som jeg ofte får ca en uke før mensen. Tenkte liksom ikke at jeg skulle få det siden jeg går på både østrogen og progesteron og har styrt syklus (ikke noe gult legeme), men det er det er tydelig at kroppen overstyrer og gir meg disse fryktelige hormonelle bivirkningene. Jeg hadde det slik på ferskforsøket også.
Er det andre som får slike sterke pms-symptomer på tross av at de går på progesteron og/eller østrogen?

Dette var eneste vi hadde på frys så må vel inn og avtale ny IVF oppstart når offisiell prøve foreligger. Synes det var helt pyton forrige gang, men vil helst ikke gi meg før vi har kjørt en runde eller to til...

Negativ tidligtest 13 dpo så dette gikk ikke. Blodprøve i morgen er uansett obligatorisk. Jeg skjønte egentlig at det ikke gikk for nesten en uke siden... Fikk en skikkelig psykisk knekk da, som jeg ofte får ca en uke før mensen. Tenkte liksom ikke at jeg skulle få det siden jeg går på både østrogen og progesteron og har styrt syklus (ikke noe gult legeme), men det er det er tydelig at kroppen overstyrer og gir meg disse fryktelige hormonelle bivirkningene. Jeg hadde det slik på ferskforsøket også.
Er det andre som får slike sterke pms-symptomer på tross av at de går på progesteron og/eller østrogen?

Dette var eneste vi hadde på frys så må vel inn og avtale ny IVF oppstart når offisiell prøve foreligger. Synes det var helt pyton forrige gang, men vil helst ikke gi meg før vi har kjørt en runde eller to til...
Å, det var leit at det ikke gikk veien denne gangen heller. :(
Det kan jo hende du får disse symptomene nettopp pga østrogenet? Jeg reagerer i hvert fall veldig på progynova. Men kjenner det da etter noen dager/en snau uke inn i medisineringen.
Klem til deg <3

Må bare test-spamme litt. Den til høyre er fra i dag. Definitivt sterkere enn i går :)
Men søren altså! Det er jo fortsatt helt umulig å skulle mene noe om dette egentlig :eek:
Har i hvert fall ringt St. Olav i dag for å be om mer progesteron. Tenkte å be om cyclogest, men får se hva de sier om det. Føler meg absolutt ikke komfortabel med å slutte nå. Fikk også progesterontilskudd fra positiv test og hele første trimester med sønnen min, selv om han ble til naturlig, så føler ikke at jeg kan slutte nå.
Ingen spotting nå, og er definitivt
kvalm og uvel, så det tar jeg som positive tegn. :)
Kan tiden virkelig gå noe saktere nå?! :wideyed:

Vedlegg

• 9CDB83E6-E0E5-4AC7-A2F3-E59D53AC8463.jpeg
    9CDB83E6-E0E5-4AC7-A2F3-E59D53AC8463.jpeg
    8,3 KB · Visninger: 117
Jeg har fått snakket med St.Olavs ang. neste forsøk.
Kroppen må hente seg inn igjen etter bortfallsblødningen, så vi må vente hele november.. :( Det var litt kjipt, hadde trodd vi kunne gå igang igjen med en gang uten å måtte vente.
De sa imidlertid at vi kunne forsøke på egen hånd, selv om jeg ikke har troen på at det vil funke da, men.

Så neste forsøk (innsett) blir da i desember. Og det kan bli litt risky med tanke på alle helligdagene... Har sett litt på kalenderen og FF appen min, prøvd å spå når det kan lande på. Hvis denne syklusen og neste blir sånn ca normal, kan vi være heldige og rekke innsett i uke 51 (16-20.desember). Så nå hååper og krysser jeg alt for at kroppen ikke finner på noe kreativt...! :rolleyes:

Må bare test-spamme litt. Den til høyre er fra i dag. Definitivt sterkere enn i går :)
Men søren altså! Det er jo fortsatt helt umulig å skulle mene noe om dette egentlig :eek:
Har i hvert fall ringt St. Olav i dag for å be om mer progesteron. Tenkte å be om cyclogest, men får se hva de sier om det. Føler meg absolutt ikke komfortabel med å slutte nå. Fikk også progesterontilskudd fra positiv test og hele første trimester med sønnen min, selv om han ble til naturlig, så føler ikke at jeg kan slutte nå.
Dette ser veldig lovende ut:D

Babystrek!! :D

Dette ser veldig lovende ut:D
:nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting: Nervepirrende altså! Ble ringt opp av St. Olav, som seff var veldig misfornøyd med at jeg har testet før dato (de regner alltid at man er 2+0 på innsett uansett alder på embryo) for jeg har først testdag torsdag, men jeg fikk diskutert meg til cyclogest, selv om de mente at det ikke hadde noe for seg. Skjønner at de på callbacken er stressa, men de er bare så sure av og til altså! :wideyed:

:nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting: Nervepirrende altså! Ble ringt opp av St. Olav, som seff var veldig misfornøyd med at jeg har testet før dato (de regner alltid at man er 2+0 på innsett uansett alder på embryo) for jeg har først testdag torsdag, men jeg fikk diskutert meg til cyclogest, selv om de mente at det ikke hadde noe for seg. Skjønner at de på callbacken er stressa, men de er bare så sure av og til altså! :wideyed:
I alle dager! De har da ingen grunn til å være sure, du kan be de gå å ta seg en bolle! For akkurat nå er det kun hurra rop som skal skje her❤️❤️

4 blasto er jo fantastisk i forhold til hva jeg er vant med :D
Blendahvitt er skikkelig dritt.... Har sett det nok ganger... Men, 10 dpo er tidlig! Jeg har troen på at det ordner seg for dere :Heartred

Takk, satser på at det ordner seg for oss begge!

Åå, så gøy! Dette går veien :)

Back
Topp