Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg gikk først på 225 som de startet med. Så på 2 kontrollen ville de øke dosen med 275. Jeg ble stimulert i 13 dager. Hadde totalt 3 ultralyder før eggutak. Ja er ganske øm og vond enda. Hadde nå litt væske på eggstokker og litt i buken. Hun sa det vil nok gå over etter hvert, må bare følge litt med og tatt nye blodprøver. Blitt mye kontroller nå. Så innsett om vi får noen på frys håper alt jeg har. Tror man får svar i morgen huff…Frykter først i januar vente så lenge pga julen og sånn, man må jo igjen vente i kø som legen sa. Men man kan alltids drømme om fine på frys og innsett måned etter før jul. Uansett kunne ikke få innsett nå for da kan man visst bli veldig syk sa legen om man blir gravid nå. Masse lykke til med pergoveris21 egg er kjempe bra! Ser du gikk på pergoveris (det samme skal jeg) kan jeg spørre hvor stor dose du tok og hvor lenge du stimulerte?
god bedring videre og håper du kommer raskt tilbake til normalen <3
Så lang protokoll ble nå fryktelig lang også 

Går du offentlig? Kan de ikke avtale det med deg nå eller må de vente å se? Til info snakket jeg med Ullevål på fredag og fikk innsett i desember, uke 51 (hvis den ikke faller på en helg). Jeg håper du også får mulighet til innsett før jul!Jeg gikk først på 225 som de startet med. Så på 2 kontrollen ville de øke dosen med 275. Jeg ble stimulert i 13 dager. Hadde totalt 3 ultralyder før eggutak. Ja er ganske øm og vond enda. Hadde nå litt væske på eggstokker og litt i buken. Hun sa det vil nok gå over etter hvert, må bare følge litt med og tatt nye blodprøver. Blitt mye kontroller nå. Så innsett om vi får noen på frys håper alt jeg har. Tror man får svar i morgen huff…Frykter først i januar vente så lenge pga julen og sånn, man må jo igjen vente i kø som legen sa. Men man kan alltids drømme om fine på frys og innsett måned etter før jul. Uansett kunne ikke få innsett nå for da kan man visst bli veldig syk sa legen om man blir gravid nå. Masse lykke til med pergoverisSå lang protokoll ble nå fryktelig lang også
![]()

Ja jeg går offentlig også. Legen jeg snakket med i dag sa hun ikke hadde noe med tidspunkt for innsett osv. Sykepleiere som har oversikten så må sende inn mensen når den kommer sa legen bare. Legen hadde ikke fått noe inn om mine egg. Utenom brevet jeg fikk på Helsenorge på Lørdag om at 17 var befruktet. Avtalte du først etter eggutak når de besluttet total frys?Går du offentlig? Kan de ikke avtale det med deg nå eller må de vente å se? Til info snakket jeg med Ullevål på fredag og fikk innsett i desember, uke 51 (hvis den ikke faller på en helg). Jeg håper du også får mulighet til innsett før jul!![]()

11 egg er bra. Med IVF ønsker man jo alltid kvalitet fremfor kvantitet. Du vil høre alt mellom 1 og 30 er normalt. Er så mange ting det avhenger. Jeg fikk ut 12 I dk. Av de ble det 5 blastoer.. Det var et godt resultat for hva jeg er vant med. Så det er syklus avhengig, Om de traff et god tidspunkt for å høste eggene osvosv. Men 11 er i utgangspunktet veldig braI forhold til kun 10 dagers stimulering er 11 egg bra? Har normal AMH verdi. Det ble vist flere eggposer på mandag ved ultralyd med ble litt skuffet over 11 egg. Dette er min første så ikke helt peiling på om dette er bra tall egentlig. Får ikke vite noe før på mandag om hvor mange som er befruktet eller blitt til blasto.
Skjønner deg godt. Ta den tiden du trenger, kanskje det blir godt å logge av (tror jeg burde gjort det selv av og til..) . Vi er her når du er klar igjen!Jeg må melde meg litt ut her frem til jeg får mens.. er bare skuffa og trist og lei. Skulle jo vært i gang med stimulering for flere dager siden. I august ble det avtalt at hvis jeg fikk mens i september kunne vi muligens starte allerede da… Har også fått beskjed om at det mest sannsynlig blir fryseforsøk og jeg ser for meg at jeg da ikke får ha innsett før på nyåret. I tillegg har jeg reist så mye med jobben de siste ukene, at jeg har måttet drasse med meg rekovellesprøytene i en frysebag på det ene hotellet til det andre.på det ene hotellet til det andre, i fly, på tog og rundt omkring. Vet ikke engang om sprøytene har holdt seg kaldt hele tiden... Tårene triller og jeg har behov for å logge av frem til noe mer skjer..
Har du lang reisevei? Innsett er i utgangspunktet ikke noe problem å gjøre uten partner synes jeg. Det er jo fint å ha de med, men det er jo så fort gjort og ingen stor prosedyre. Jeg har gjort mine to siste innsett uten mannen, og neste blir nok også uten, han får ikke fri fra jobb for dette og jeg synes ikke det er verdt å bruke en feriedag/avspasering/perm uten lønn. Men der er man jo forskjelligeJeg regner med at jeg skal ha innsett i slutten av neste uke, men mannen har en jobb som er veldig vanskelig å komme fra noen dager. Som betyr at han faktisk kanskje ikke får vært med. Har jo aldri gjort dette før og vet ikke hva jeg går til. Vil jo selvfølgelig ha han med, men det er no sånn det er dessverre. Er det noen her som har gjort det alene før og har det gått greit eller har dere angret på at ingen var med?
Nei, det er i gangavstand fra jobb så tenkte i utgangspunktet å bare gå ned og få det gjort og tilbake på jobb. Regner også med at det skal gå fint uten han, er bare det at jeg ikke vet hva jeg går til og blir usikkerHar du lang reisevei? Innsett er i utgangspunktet ikke noe problem å gjøre uten partner synes jeg. Det er jo fint å ha de med, men det er jo så fort gjort og ingen stor prosedyre. Jeg har gjort mine to siste innsett uten mannen, og neste blir nok også uten, han får ikke fri fra jobb for dette og jeg synes ikke det er verdt å bruke en feriedag/avspasering/perm uten lønn. Men der er man jo forskjellige![]()

Hadde 4 innsett uten mannen da det var lang vei å kjøre. Det gjorde meg ingentingJeg regner med at jeg skal ha innsett i slutten av neste uke, men mannen har en jobb som er veldig vanskelig å komme fra noen dager. Som betyr at han faktisk kanskje ikke får vært med. Har jo aldri gjort dette før og vet ikke hva jeg går til. Vil jo selvfølgelig ha han med, men det er no sånn det er dessverre. Er det noen her som har gjort det alene før og har det gått greit eller har dere angret på at ingen var med?
Min erfaring er også at det går helt fint alene. Normal prosess hos Porsgrunn er i alle fall at du "ligger" i en gynekolog stol, de viser deg embryoet på skjerm, får satt inn spekulum, så brukes ultralyd på magen for å guide et kateter inn i livmor. Deretter tar de embryoet inn i et annet, mindre, kateter som føres inn i det første og guides med ultralyd til riktig plass. Noen ganger kan man se at det sprøytes inn væske på skjermen. Etter det er du ferdig. Kateter og spekulum fjernes, du får tørket av gel fra magen, og kan (endelig) gå å tisseNei, det er i gangavstand fra jobb så tenkte i utgangspunktet å bare gå ned og få det gjort og tilbake på jobb. Regner også med at det skal gå fint uten han, er bare det at jeg ikke vet hva jeg går til og blir usikker![]()
til slutt har du samtale med sykepleier.
finnes selvfølgelig unntak da, men dette er min opplevelse.11 er bra vil nå jeg tenke. Mellom 8-12 egg er ganske vanlig.I forhold til kun 10 dagers stimulering er 11 egg bra? Har normal AMH verdi. Det ble vist flere eggposer på mandag ved ultralyd med ble litt skuffet over 11 egg. Dette er min første så ikke helt peiling på om dette er bra tall egentlig. Får ikke vite noe før på mandag om hvor mange som er befruktet eller blitt til blasto.
Fikk du Totalfrys også, selv om du var innafor normalen? Jeg fikk det pga overstimulering.Jeg håper de ikke ringer meg før på mandag!!11 egg er bra. Med IVF ønsker man jo alltid kvalitet fremfor kvantitet. Du vil høre alt mellom 1 og 30 er normalt. Er så mange ting det avhenger. Jeg fikk ut 12 I dk. Av de ble det 5 blastoer.. Det var et godt resultat for hva jeg er vant med. Så det er syklus avhengig, Om de traff et god tidspunkt for å høste eggene osvosv. Men 11 er i utgangspunktet veldig bra![]()