Oktober 2025

Gratulerer til @LE83 :love017 :smiley-bounce016

Og masse lykke til med rugetiden til dere som har fått satt inn:love017:smiley-angelic001:nailbiting::Heartpink

Den skyggen som ikke ville forsvinne helt på testene var helt borte for et par dager siden og i dag fikk jeg mensen (en dag for sent). Kan virke som det var noe som prøvde å feste seg kanskje. Har mye sterkere menssmerter enn vanlig og blør mer, men ddt kan også sikkert være cysten.

Begynner uansett med gonal-f i morgen og er ihvertfall ett skritt nærmere et nytt håp :happy:
Ja mulig en streifer :confused: :Heartbigred Men masse lykke til med oppstart idag på stimulering, håper sånn for deg at dette er gangen det vil klaffe :smiley-angelic001:Heartbigred

Jeg foretrakk styrt for da er det litt opp til klinikken om når det passer og jeg slipper stresset ved at ting må klaffe.. :)
Jeg tror faktisk jeg skal be om styrt jeg også neste gang (håper det ikke blir neste gang da men :hilarious:), jeg fikk ikke helt utslag på EL tester og tempen oppførte seg rart så synes det ble så mye usikkerhetsmoment om jeg faktisk hadde eggløsning eller ikke :scratch Alt på UL og digital EL test så bra ut, så må bare «trust the process», men føler på styrt så er det mindre potensielle feilkilder? Hva slags medisin tar man ved styrt syklus?

Ekkorin- 33 - B1 - OUS - Forsøk 2 (FET) - Ovitrelle og cyclogest - innsett 9/10
Du kan sette meg som ruger inntil videre.

Jeg er litt late to the party, men forrige gang jeg holdt på med dette i juli fikk jeg helt overtenning og testemani. Endte opp med å se streker som ikke var der, og skuffelsen ble større enn den hadde trengt å være da det ikke gikk.

- Men jeg har snoket i tråden deres i noen uker mens jeg har sittet stille i båten :pompus:

Selv har jeg vært godt i gang med nytt forsøk - denne gangen fryseforsøk av det ene andre embryoet vi fikk fra runden i sommer.

Jeg hadde store planer om å holde meg for god til å teste før i dag, men det gikk ikke. Jeg begynte å teste allerede på mandag (3dp5dt eller 8 dpo).

Da fikk jeg noen svake positive, og siden har alle testene vært det. Jeg overbeviste meg selv om at det var rester av Otrivelle, men nå er jeg på 8dp5dt (dpo 13), og testene er fortsatt positive - og sterkere.
Så det betyr at noe i meg produserer hcg :nailbiting: Men jeg "trenger" liksom bekreftelsen fra blodprøve før jeg helt tror på det - så på mandag kan jeg forhåpentligvis endre status til gravid.
Ååh, fantastisk!! Håper for deg!

Ja mulig en streifer :confused: :Heartbigred Men masse lykke til med oppstart idag på stimulering, håper sånn for deg at dette er gangen det vil klaffe :smiley-angelic001:Heartbigred
@fix : og når jeg tenker på det kan jo en streifer være et veldig godt tegn også, på at noe begynner å bli klart og kanskje gjøre deg enda mer klar også… Håper på det :Heartbigred Det var en som sa til meg at min første graviditet var for å «light the torch», det var en litt fin tanke synes jeg :shy: (selv om jeg selvsagt skulle ønske det hadde gått bra, så har jeg lært veldig mye i den prosessen om sorg, empati, morsinnstinkt, infertilitet og kvinners/menns stille kamp :Heartpink:Heartblue)

@fix : og når jeg tenker på det kan jo en streifer være et veldig godt tegn også, på at noe begynner å bli klart og kanskje gjøre deg enda mer klar også… Håper på det :Heartbigred Det var en som sa til meg at min første graviditet var for å «light the torch», det var en litt fin tanke synes jeg :shy: (selv om jeg selvsagt skulle ønske det hadde gått bra, så har jeg lært veldig mye i den prosessen om sorg, empati, morsinnstinkt, infertilitet og kvinners/menns stille kamp :Heartpink:Heartblue)
Det har du rett i :Heartpink Hadde håp om det etter de to siste kjemiske. Hadde også et back-to-back-forsøk, rett etter et forsøk som endte i kjemisk, fordi det kunne gjøre at kroppen var mer "klar" for å la neste embryo feste seg. Nå er det flere mnd siden forrige innsett og jeg prøver å tenke at kroppen kanskje har fått litt tiltrengt hvile og er mer "klar" igjen nå. Kanskje. Skal på ul på fredag og håper cysten er borte/mindre og ikke har hindret follikler i å vokse som de skal/bør.

Jeg prøver å ikke være så pessimistisk og tenker det fortsatt KAN gå :shy: Skal også midt i alt utredes for PMDD og har vært laaangt nede i kjelleren den siste uka. Det syke er at da jeg våknet i går, og TR hadde meldt sin ankomst, så var det som om den mørke skyen bare hadde forduftet. Er selvfølgelig ikke noe gøy med så sterke menssmerter som jeg får, men å slippe å ha en "stemme" som forteller meg at jeg bare er mislykket, ødelagt og ubrukelig hele tiden, er helt fantastisk. Kanskje jeg kan komme inn her og ikke bare dra med meg et mørke og negativitet fremover:facepalm::shy::Heartpink

Det har du rett i :Heartpink Hadde håp om det etter de to siste kjemiske. Hadde også et back-to-back-forsøk, rett etter et forsøk som endte i kjemisk, fordi det kunne gjøre at kroppen var mer "klar" for å la neste embryo feste seg. Nå er det flere mnd siden forrige innsett og jeg prøver å tenke at kroppen kanskje har fått litt tiltrengt hvile og er mer "klar" igjen nå. Kanskje. Skal på ul på fredag og håper cysten er borte/mindre og ikke har hindret follikler i å vokse som de skal/bør.

Jeg prøver å ikke være så pessimistisk og tenker det fortsatt KAN gå :shy: Skal også midt i alt utredes for PMDD og har vært laaangt nede i kjelleren den siste uka. Det syke er at da jeg våknet i går, og TR hadde meldt sin ankomst, så var det som om den mørke skyen bare hadde forduftet. Er selvfølgelig ikke noe gøy med så sterke menssmerter som jeg får, men å slippe å ha en "stemme" som forteller meg at jeg bare er mislykket, ødelagt og ubrukelig hele tiden, er helt fantastisk. Kanskje jeg kan komme inn her og ikke bare dra med meg et mørke og negativitet fremover:facepalm::shy::Heartpink
Ikke lett å vite når timingen er riktig, og hva som skal til for at det blir riktig, er gjerne ting vi ikke rår over heller, men vi håper og håper :Heartred Krysser alt som krysses kan for at det er gode resultater på UL neste uke!

Ja det KAN fortsatt gå, må ikke miste håpet selv om det er en vanskeligere vei for noen av oss :Heartred Men det er ofte lettere sagt enn gjort, og vi har dårlige og gode dager, men noen mer enn andre, håper utredning for PMDD vil hjelpe, kan ikke være godt å ha det slik :confused: Tenker at det er normalt at vi er litt hard mot oss selv innimellom på enkelte dager, men hvis du har det slik over lengre tid så må du få hjelp !! :Heartbigred Sender deg en god varm klem og håper du får en god periode fremover nå :Heartbigred:smiley-angelic003:Heartbigred

Jeg tror faktisk jeg skal be om styrt jeg også neste gang (håper det ikke blir neste gang da men :hilarious:), jeg fikk ikke helt utslag på EL tester og tempen oppførte seg rart så synes det ble så mye usikkerhetsmoment om jeg faktisk hadde eggløsning eller ikke :scratch Alt på UL og digital EL test så bra ut, så må bare «trust the process», men føler på styrt så er det mindre potensielle feilkilder? Hva slags medisin tar man ved styrt syklus?
Man går på enten estradot plaster eller progynova tabletter. Eneste aberet er at man går på progesteron til uke 10 ish.. Men det overlever man glatt. Da er man på en måte i 0 hele veien. Gikk i styrt syklus fra januar til juni når jeg ble gravid sist

De ville ha pausesyklus på meg også etter stimulering før nytt innsett, utrolig frustrerende men tror ikke man kommer noe vei ved å insistere, jeg prøvde å spørre pent og forklare med bakgrunn i vitenskaplige artikler ifht utsatt eller umiddelbar FET, men skjønte fort det ikke var vits :bag: Jeg hadde også naturlig syklus men vet ikke helt hvorfor de velger det ene eller andre, for de kan jo ikke vite om man trenger styrt syklus på kommende perioder, tror man eventuelt bare prøver med naturlig først hvis det ikke er noe som skulle tilsvare at man trenge rå styre den?
Ja jeg burde kanskje ha prøvd å insistere men de sa de ville jeg skulle ha en pause syklus, men tenkte kanskje at en mensen i mellom holdt fordi da har jo slimhinnen fått bygget seg opp igjen på nytt før innsett. Men ja er kjedelig! Ja ChatGPT ramset opp masse grunner, eneste grunnen jeg syns var valid var at slimhinnen kan bli ujevn i styrt syklus pga. fjerning av polyppen haha..

Jeg foretrakk styrt for da er det litt opp til klinikken om når det passer og jeg slipper stresset ved at ting må klaffe.. :)
Ja, jeg tenker litt det samme egentlig. Men når begynner man med medisiner for styrt syklus hvis man skal ha det? Jeg skal UL dag 10-12, men da er det kanskje forsent å starte styrt hvis jeg skal mase meg til det? :p

Man går på enten estradot plaster eller progynova tabletter. Eneste aberet er at man går på progesteron til uke 10 ish.. Men det overlever man glatt. Da er man på en måte i 0 hele veien. Gikk i styrt syklus fra januar til juni når jeg ble gravid sist
Skjønner, jeg tror faktisk jeg skal gå på progesteron videre selv om naturlig syklus, det er det som står foreløpig i behandlingsplan iallefall men får jo se hva som sies når blodprøveresultatet foreligger…

Ja jeg burde kanskje ha prøvd å insistere men de sa de ville jeg skulle ha en pause syklus, men tenkte kanskje at en mensen i mellom holdt fordi da har jo slimhinnen fått bygget seg opp igjen på nytt før innsett. Men ja er kjedelig! Ja ChatGPT ramset opp masse grunner, eneste grunnen jeg syns var valid var at slimhinnen kan bli ujevn i styrt syklus pga. fjerning av polyppen haha..
Hvis man går privat er de gjerne litt mer villig til å fremskynde forsøk (potensielt mer penger i kassa), men offentlig tror jeg de fleste er ganske striks med å følge protokoll… En tålmodighetsprøve dette prosjektet her! Men igjen så er jeg veldig takknemlig for at vi får støtte til IVF i norge, ikke en selvfølge det :Heartpink

Ja, jeg tenker litt det samme egentlig. Men når begynner man med medisiner for styrt syklus hvis man skal ha det? Jeg skal UL dag 10-12, men da er det kanskje forsent å starte styrt hvis jeg skal mase meg til det? :p
Jeg begynte samme dag som mensen hvis jeg ikke husker helt feil. Er et par år siden vett :P glemmer for fort :P

Tusen takk :) :Heartbigred Gikk fint på innsettet, det er ikke vondt annet enn at man må veldig på do å tisse siden man skal ha full blære ved innsett :dead: Ellers var det veldig fint å se de sprøyte inn væsken embryoet ligger i i livmoren :Heartred Fikk målt livmorshinnen til 10 mm som vist skal være innenfor, så håper lille spiren fester seg denne gangen :smiley-angelic001
Så godt å lese! Krysser virkelig fingrene!!

Jeg er også på samme dag som dere:) hvordan gikk det med dere i går?
Var på ultralyd og fikk vite at slimhinnen var 5 mm og ca 11 follikler lå bra an.
Slimhinnen har vært rundt så tynn senere (ca10 dager)i syklusen ved tidligere forsøk, så håper den ligger bedre ann nå. Skulle øke pergoveris fra 150 til 175, og by kontroll neste uke. Egguttak torsdag eller fredag.
Når har du kontroll igjen ? Hos meg så blir uttak mest sannsynligvis onsdag

Back
Topp