Oktober 2025

Æsj... jeg var så trøtt da jeg sto i sta og glemte å ta test, så nå må jeg vente.. holder det med to timer? :happy8 :angelic: jeg har så menssmerter i både mage og rygg, men tenker det sikkert er pga duste-cysten.

Jeg er en sånn som snakker med chatgpt.. Stemmer dette? Om noen vet.

"Hvis du faktisk er gravid, så kan den cysten faktisk være positiv og viktig:

Det er mest sannsynlig corpus luteum – cysten som produserer progesteronet som holder livmorslimhinnen stabil til morkaken tar over etter uke 9–10.

Så lenge du ikke får plutselig og intens smerte, er den helt trygg å ha der.

Det er veldig vanlig at gynekologer ser slike på ultralyd tidlig i svangerskapet og ikke gjør noe som helst med dem."

Fine deg :shy: :Heartpink tusen takk. Det hadde vært for godt til å være sant, så jeg kommer til å få sjokk om det er strek der i dag. Har ikke flere tidligtester.
Har så vondt i magen pga den cysten og er konstant redd for at denne skal sprekke OM det er et lite stakkars embryo som kjemper på der inne...

Det er så fantastisk å lese!!:joyful::love017 hvordan er formen din? Har det gått greit?
Skjønner, off det må være vondt ja.. Er det sånn å forstå at cystene kommer og går? Og at man ikke skal gjøre noe med de?

Jeg skal gå vekk fra tidligtesting denne perioden, får bare så vondt av falske/indent/evap streker som ikke utvikler seg, så er litt varsom selv om det dukker opp en strek :Heartred

Tipper det er dette som var grunnen til den svake testen i går..

" This type of cyst can bleed into itself, release hormones that cause a false-positive pregnancy test and cause the ovary to twist. This cyst can also rupture."

skal ta en senere i dag bare fordi jeg ikke klarer helt å slippe det.

Ligger med varmeflaske og spybøtte og syns synd på meg selv i dag.

Skjønner, off det må være vondt ja.. Er det sånn å forstå at cystene kommer og går? Og at man ikke skal gjøre noe med de?

Jeg skal gå vekk fra tidligtesting denne perioden, får bare så vondt av falske/indent/evap streker som ikke utvikler seg, så er litt varsom selv om det dukker opp en strek :Heartred

Jeg vet faktisk veldig lite om dette... det var etter jeg sluttet på p-piller at jeg begynte å få sterke smerter ved de fleste eggløsninger. Fikk beskjed om at det var cyster som sprakk. Denne gangen har det vært mer smertefult og det har nå vart i 10 dager. Men nå var det altså en stor hemorrhagic corpus luteum. De forsvinner er sprekker vanligvis, etter hva jeg forsto..

Det forstår jeg godt! :Heartpink Jeg ville teste nå mtp om jeg kaaaaanskje slapp å kjøpe medisiner til uka og starte dette kjøret igjen.. men ser ut som det bare var idioti.

Jeg vet faktisk veldig lite om dette... det var etter jeg sluttet på p-piller at jeg begynte å få sterke smerter ved de fleste eggløsninger. Fikk beskjed om at det var cyster som sprakk. Denne gangen har det vært mer smertefult og det har nå vart i 10 dager. Men nå var det altså en stor hemorrhagic corpus luteum. De forsvinner er sprekker vanligvis, etter hva jeg forsto..

Det forstår jeg godt! :Heartpink Jeg ville teste nå mtp om jeg kaaaaanskje slapp å kjøpe medisiner til uka og starte dette kjøret igjen.. men ser ut som det bare var idioti.

Ja det er kjipt å ha kjøpt medisin hvis det på en eller annen mirakuløs måte skulle gå naturligvis, been there med å håpe og utsette medisinkjøp så lenge som mulig :joyful:

Ja det er kjipt å ha kjøpt medisin hvis det på en eller annen mirakuløs måte skulle gå naturligvis, been there med å håpe og utsette medisinkjøp så lenge som mulig :joyful:
Det håpet slipper liksom aldri taket... Jeg og samboeren har pratet mye om at om dette ikke går og vi prøver å legge det bak oss, akseptere at det bare er oss to og at det er mer enn nok osv, så kommer vi likevel til å ha et håp hver jævla mnd til jeg kommer i overgangsalderen. Har ofte angret på at vi åpnet denne døra.. men så kjenner vi hver gang vi får et nytt håp, hvor viktig dette faktisk er for oss begge. Begynner å forstå de jeg snakket med, før vi startet for noen år siden, som hadde vært igjennom det (til og med med ønskebarnet som resultat) at vi virkelig burde revurdere. Syns det hørtes ut som en voldsom og merkelig ting å si/mene. Begynner å forstå det mer og mer...

Det håpet slipper liksom aldri taket... Jeg og samboeren har pratet mye om at om dette ikke går og vi prøver å legge det bak oss, akseptere at det bare er oss to og at det er mer enn nok osv, så kommer vi likevel til å ha et håp hver jævla mnd til jeg kommer i overgangsalderen. Har ofte angret på at vi åpnet denne døra.. men så kjenner vi hver gang vi får et nytt håp, hvor viktig dette faktisk er for oss begge. Begynner å forstå de jeg snakket med, før vi startet for noen år siden, som hadde vært igjennom det (til og med med ønskebarnet som resultat) at vi virkelig burde revurdere. Syns det hørtes ut som en voldsom og merkelig ting å si/mene. Begynner å forstå det mer og mer...
For min del tror jeg kanskje jeg ville ha angret mer hvis jeg ikke åpent døren… :sorry: Selv alle sorger og prøvelser man må gjennom, men det er bare min tanke dog og jeg er bare «i starten av IVF reisen» :Heartbigred Vi ga opp for flere år siden, ville ikke gå videre til IVF og lot det «være opp til skjebnen», hadde slått oss til ro med et liv med bare oss to (og 2 voksne bonusbarn da). Helt uventet ble jeg plutselig gravid i februar i år, og gleden var enorm. Mistet i april i uke 10 og sorgen likestor. Noe ble skrudd på i meg, og vi ville virkelig gå inn for å prøve med assistanse/IVF. Jeg er innforstått med at det kanskje ikke går, at det kanskje blir kun oss to, men da har jeg iallefall prøvd og gitt alt :Heartbigred Vi har satt oss en foreløpig grense på hvor mye vi er villig til å prøve, og må vurdere fortløpende. De eneste som kan si om dere bør revurdere eller ikke er dere selv, ingen andre :Heartred Håper du klarer å holde motet oppe litt til, siden du skal inn i nytt forsøk nå, sender deg en stor klem, beinhardt «game» dette her for mange :hug003 :Heartbigred

For min del tror jeg kanskje jeg ville ha angret mer hvis jeg ikke åpent døren… :sorry: Selv alle sorger og prøvelser man må gjennom, men det er bare min tanke dog og jeg er bare «i starten av IVF reisen» :Heartbigred Vi ga opp for flere år siden, ville ikke gå videre til IVF og lot det «være opp til skjebnen», hadde slått oss til ro med et liv med bare oss to (og 2 voksne bonusbarn da). Helt uventet ble jeg plutselig gravid i februar i år, og gleden var enorm. Mistet i april i uke 10 og sorgen likestor. Noe ble skrudd på i meg, og vi ville virkelig gå inn for å prøve med assistanse/IVF. Jeg er innforstått med at det kanskje ikke går, at det kanskje blir kun oss to, men da har jeg iallefall prøvd og gitt alt :Heartbigred Vi har satt oss en foreløpig grense på hvor mye vi er villig til å prøve, og må vurdere fortløpende. De eneste som kan si om dere bør revurdere eller ikke er dere selv, ingen andre :Heartred Håper du klarer å holde motet oppe litt til, siden du skal inn i nytt forsøk nå, sender deg en stor klem, beinhardt «game» dette her for mange :hug003 :Heartbigred
Uff jeg følte så det du skriver. Og jeg er helt enig. Derfor vi ikke klarer å gi opp. Begynner bare å kjenne på en grense, og det er også vanskelig. Og innerst inne så angrer vi ikke på at vi åpnet døren selv i de mørkeste periodene. For tenk om... vi feirer 18 år nå om et par uker (midt i neste forsøk) og jeg kjenner det har gjort at jeg reflekterer mye over de fantastiske årene vi har hatt sammen, men også redsel for hvordan fremtiden vil bli. Spesielt om vi pusher dette for lenge.. vi gjør litt som dere; setter oss foreløpige grenser som vi tar en vurdering på om vi skal flytte når den nærmer seg. Nå har vi egentlig sagt at om det ikke går på de siste to forsøkene offentlig (vi har ikke råd til flere pakker privat per nå), så blir det stopp. Ihvertfall en ny pause.. selvom klokka fortsetter å tikke..

Du skulle ha fryseforsøk ikke sant? Regner med det er 5-dagers blasto? Har dere flere på frys? :love017 sorry hvis du har sagt det.

Tok en vanlig babyplan nå og kan ikke se noe... har bare metode tidligtester på apoteket her og de har jeg dårlig erfaring med.(slo ikke ut, mens vanlig babyplan og makesure var positive ved begge gangene jeg har blitt gravid tidligere)

Så jeg tenker det bare er å forbedre sparekontoen for en ny slankeoperasjon :facepalm: :wtf:

Vedlegg

• 20251011_140539.jpg
    20251011_140539.jpg
    158,3 KB · Visninger: 44
:love017 er så glad på dine vegne.

På forhånd, beklager langt innlegg... les den som orker:Heartpink

Det har vært en vanskelig prosess å jobbe opp tillitt, men vi har heller ikke noe annet valg. Vi ble henvist for å utrede hydrosalpinxen og om jeg faktisk ikke kunne operere. Vi var hos en av landets beste på ultralyd (kalte seg dronninga av ultralyd:laughing002) og hun betrygget oss veldig og var helt herlig. "Nå skal dere få fasit på denne egglederen!" :joyful: det var null væske og jeg har ikke hydrosalpinx. Så nå fikk vi det bekreftet at den operasjonen som gikk så galt i fjor var totalt unødvendig og har bare skapt vanskeligere miljø. Vi fikk med UL-bilde av egglederen som var helt tynn og væskefri og beskjed om å vise det til alle som nevnte operasjon (samt at de kunne ringe henne). Hun også sa at kirurgene som hadde vurdert buken min sa at jeg ikke skulle opereres om det ikke sto om liv. Verste casen av sammenvoksninger i buk hun hadde sett.. men alt i alt var det en oppløftende time. Det så også optimalt ut for nytt forsøk nå. Så da tok vi kontakt med ivf-avdelingen.

Heldigvis har det vært som å møte en helt ny klinkk denne gangen. Vi føler oss sett og tatt på alvor. Og ingen har foreløpig prøvd å undergrave det vi har vært igjennom. Heller annerkjent det.

Vi var der i går for vi ville ha en samtale Irl før evt oppstart. Hun ville også "ta en titt". Det første vi ser er en stor ball som dekker hele skjermen og hun får ikke sett den egglederen i det hele tatt. Det var en stor blodfylt cyste... Hun skulle ta det opp med kollegaer og ringe meg opp mtp hva vi nå gjør. Dette stoppet opp alt igjen, og både jeg og samboer ble helt nummene der vi satt. Vi har hatt en veldig tungt år etter siste kjemiske og så et mislykket hos privatklinikk, og har ikke klart å komme oss helt ovenpå nå heller. Det siste døgnet har jeg både vært redd for at denne cysten er farlig (har hatt sterke smerter av og på i nesten en uke før timen) og at dette er en ny og for stor hindring for oss.

Fikk tlf fra legen i dag om at de har gått igjennom tidligere ul osv og jeg får slike cyster innimellom sol gir veldig smertefull EL. Den skal visstnok ikke være noen hindring for et vellykket forsøk. Så nå skal jeg starte med stimulering neste uke. Jeg er jo glad for det, men det er så mye og alt føles nesten som jeg ser det på film istedetfor å oppleve det. Jeg er så sliten. Men vi kan ikke vente mer. Har ikke høye forventninger, så håper ikke skuffelsen blir FOR stor når vi evt ikke får noen embryo eller det ender i kjemisk.

Har ikke orket å være her inne noe særlig før vi hadde hatt denne timen og jeg visste hva utfallet ble. Håper jeg greier å bli mer positiv og også delta her i tråden fremover. Støtten, samholdet og forståelsen her inne har betydd mye for meg hver runde :Heartpink
Sniker her for å si at jeg heier så veldig masse på deg fra sidelinja!! Ble glad for å se deg her inne igjen, for at dere har fått litt svar og for at dere gir det et nytt forsøk. Håper du har fått hentet deg inn igjen litt fra forrige runde, og krysser alt jeg har for at det snart endelig skjer for deg!:Heartred Heia heia!

Sniker her for å si at jeg heier så veldig masse på deg fra sidelinja!! Ble glad for å se deg her inne igjen, for at dere har fått litt svar og for at dere gir det et nytt forsøk. Håper du har fått hentet deg inn igjen litt fra forrige runde, og krysser alt jeg har for at det snart endelig skjer for deg!:Heartred Heia heia!
Men åh :shy: :Heartpink du er så god! Tusen takk!! Men hvordan erdet med deg??

LE83- 42 - B2 - Porsgrunn - FET 2 - letrozol, Ovitrelle og cyclogest - innsett 3/10

Har hatt innsett av det siste embryoet vi hadde på frys. Det er første innsett vårt etter en MA i slutten av mai.
Uff så spennende. Krysser alt for deg også :smiley-angelic001 :Heartpink når har du testdag?

Back
Topp