Oktober 2016

Status
Stengt for ytterligere svar.
Etter noen uker på terminforum, havnet vi vist her igjen. *sukk*
Ringer Hausken på mandag... Håper å få begynne på sprøyter igjen i oktober :)

Etter noen uker på terminforum, havnet vi vist her igjen. *sukk*
Ringer Hausken på mandag... Håper å få begynne på sprøyter igjen i oktober :)

Offf.....så utrolig synd....
Har vært der jeg og....

Godt du greier tenke fremover på nytt forsøk.

Sender en trøsteklem :Heartred

Er det flere av dere som har vært gjennom flere forsøk? Og hva i så fall var grunnen til at det ikke var vellykket?
Merker jeg har mange tanker nå som jeg er i gang med nedtelling til første forsøk.
Har hatt fem mislykkede innsett og ett positivt (har nå en datter på snart 20 mndr). Aner ikke hvorfor egget ikke har festet seg på de mislykkede forsøkene, men hadde en kjemisk sist. Mulig jeg har hatt flere, men dette var eneste gang jeg testet etter TR og fikk positiv. Dessverre var HCG synkende, så egget festet seg ikke.

Flere som sliter psykisk med prøvingen? Kastet inn håndklet idag og bedt om sykemelding en stund. Prøvingen tar på, og en jobb som krever mye (har hovedansvar for 45-50 barn ved fritidsordningen) er ikke like lett.. Men er veldig hardt valg :(

Flere som sliter psykisk med prøvingen? Kastet inn håndklet idag og bedt om sykemelding en stund. Prøvingen tar på, og en jobb som krever mye (har hovedansvar for 45-50 barn ved fritidsordningen) er ikke like lett.. Men er veldig hardt valg :(

Uff, kjære deg :Heartred
Lurt å lytte til hva kropp og psyke trenger og være i forkant med en SM.
Svaret på spørsmålet ditt er definitivt ja, jeg også sliter, MYE og OFTE gjennom all prøvingen. Det tar virkelig på... Dessverre har jeg aldri blitt hørt av min lege...
Hvor lenge ble du SM?

Uff, kjære deg :Heartred
Lurt å lytte til hva kropp og psyke trenger og være i forkant med en SM.
Svaret på spørsmålet ditt er definitivt ja, jeg også sliter, MYE og OFTE gjennom all prøvingen. Det tar virkelig på... Dessverre har jeg aldri blitt hørt av min lege...
Hvor lenge ble du SM?

Ja, det tenker jeg også. Var jo til behandling hos psykolog før sommeren, så terskelen er jo lav.

Har ikke vært hos legen ennå, var bare innom for å bestille og da si at jeg skal ha sykemelding. Han er i grunn grei på sånt. Så får se hvor lenge etter timen onsdag morgen.

Ja, det tenker jeg også. Var jo til behandling hos psykolog før sommeren, så terskelen er jo lav.

Har ikke vært hos legen ennå, var bare innom for å bestille og da si at jeg skal ha sykemelding. Han er i grunn grei på sånt. Så får se hvor lenge etter timen onsdag morgen.

Var psykologbehandlingen pga barnløsheten? Hjalp det i så fall?
Spurte legen min om hjelp til det psykiske etter en knekk i fjor høst, men da fikk jeg beskjed om å ta meg sammen, så etter det har terskelen vært ganske høy i mitt tilfelle :(
Skal til legen på onsdag jeg og. Og legen min har vikar for tiden. Blir spennende å se om han er mer empatisk enn min vanlige lege o_O

Jeg hadde 4 innsett av embryo før det ble til en nyyydelig liten gutt.
Første forsøk fikk jeg ut 14 egg og tenkte: wooow! Nå blir det jo både et barn og flere søsken.....hehe.
7 gikk til ivf og 7 til Icsi. 5 befruktede fra ICSI.
Ett gikk inn ( på såkalt fersk ) og vi fikk 3 på frys. Ett egg overlevde ikke opptiningen, ble gravid på siste frys. Mistet den.
2 forsøk fikk jeg bare 5 egg ut. Ett inn og bare ett på frys....ble sååååå lei meg. Følte at det ble så dårlig uttelling, men heiiii jeg ble jo gravid og har fortsatt ett på frys som skal brukes til søskenforsøk.

Husk, d er derfor man får 3 forsøk i det offentlige, nettopp fordi det vanligvis må flere innsett til for å få til en baby.

Det skjer jo naturlig og, at mange befruktede egg når livmoren, men blir ikke til en baby likevel. Mange ganger skjer det uten at kvinnen vet det, fordi det kanskje bare streifer og hcg produksjonen tar seg aldri opp så mye at det slår ut på test.

Det er jo bare det at ved prøverør så VET vi jo at det er satt inn et befruktet egg....og så blir vi så skuffet om det ikke blir en vital graviditet av det. Klart! Nå har man jo ENDELIG fått hjelp!

Vegen til barn via prøverør er ulik for oss alle. Hvordan vi reagerer på medisinene, neg resultat, hvor mange egg man får ut, hvor mange som befrukter seg, avbrutt forsøk, en evt abort , hvordan parforholdet takler påkjenningen, om vi greier løfte hodet å fortsette selv om det butter i mot...
Og noen er simpelthen veldig heldige: har få bivirkninger og scorer på første forsøk!

Kanskje det vil bli dere? ;)

Takk for langt og utfyllende svar:) vet jo ikke helt hva jeg går til. Og er litt "lei" av alle de "enkle" historiene. Har på en måte lært under veis at for oss er det ikke så enkelt. Men en må jo prøve å vær positiv også. Hehe.

Har hatt fem mislykkede innsett og ett positivt (har nå en datter på snart 20 mndr). Aner ikke hvorfor egget ikke har festet seg på de mislykkede forsøkene, men hadde en kjemisk sist. Mulig jeg har hatt flere, men dette var eneste gang jeg testet etter TR og fikk positiv. Dessverre var HCG synkende, så egget festet seg ikke.

Takk for svar :) Så godt å høre at det går bra for de fleste til slutt! Men nå jobbes det med nr 2?

Last edited:
Takk for svar :) Så godt å høre at det går bra for de fleste til slutt! Men nå jobbes det med nr 2?
Ja, har hatt to mislykkede innsett på søskenforsøk i år. Men fikk heldigvis noen på frys i siste forsøk, så venter og venter på TR så vi kan komme gang med fryseforsøk. Datteren vår var også et fryseforsøk, så satser på at det blir ett vellykket forsøk igjen nå:-)

Ringt Hausken... Sprøytestart om 3 uker...

"Samme opplegg som sist" sa sykepleieren... Men det var jo negativt jo...

:grumpy:

Kan jeg kreve ett annerledes opplegg?

Last edited:

Om opplegget ellers fungerte så prøver de samme. Befruktet egg inn betyr dessverre ikke graviditet. Hovedjobben er jo å feste egget :)

Vil bare si til deg at jeg de to siste forsøkene har hatt identisk opplegg, men likevel forskjellige antall egg ut og med bedre kvalitet på det siste forsøket, så en del må nesten også ha med syklus å gjøre, tenker jeg.

Om opplegget ellers fungerte så prøver de samme. Befruktet egg inn betyr dessverre ikke graviditet. Hovedjobben er jo å feste egget :)
Vil bare si til deg at jeg de to siste forsøkene har hatt identisk opplegg, men likevel forskjellige antall egg ut og med bedre kvalitet på det siste forsøket, så en del må nesten også ha med syklus å gjøre, tenker jeg.

Takk for svar :)

Huttetu :( kroppen er ikke god om dagen.. sprayen gjør den sliten og trøtt raskere, og som om ikke det er nok.. 20 timer overtid de siste fire ukene, en av jentene mine på avdelingen ble sykemeldt for ett par uker siden, og vet ikke når hu kommer tilbake.. nå ringer nestemann og blir borte i 18 dager pga dødsfall.. hvordan blir det med sprøytestimulering oppi alt dette? Og gubben reiser til USA om 2 uker..

Ett lite frustrasjonssukk gitt :P satser på at kroppen jobber fram gode egg når den må følge kjøret :P

Huttetu :( kroppen er ikke god om dagen.. sprayen gjør den sliten og trøtt raskere, og som om ikke det er nok.. 20 timer overtid de siste fire ukene, en av jentene mine på avdelingen ble sykemeldt for ett par uker siden, og vet ikke når hu kommer tilbake.. nå ringer nestemann og blir borte i 18 dager pga dødsfall.. hvordan blir det med sprøytestimulering oppi alt dette? Og gubben reiser til USA om 2 uker..

Ett lite frustrasjonssukk gitt :p satser på at kroppen jobber fram gode egg når den må følge kjøret :p

Uffda, høres ut som du har litt av et kjør for tiden.. Husk å ta vare på deg selv oppi alt sammen!

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp