Jeg hadde 4 innsett av embryo før det ble til en nyyydelig liten gutt.
Første forsøk fikk jeg ut 14 egg og tenkte: wooow! Nå blir det jo både et barn og flere søsken.....hehe.
7 gikk til ivf og 7 til Icsi. 5 befruktede fra ICSI.
Ett gikk inn ( på såkalt fersk ) og vi fikk 3 på frys. Ett egg overlevde ikke opptiningen, ble gravid på siste frys. Mistet den.
2 forsøk fikk jeg bare 5 egg ut. Ett inn og bare ett på frys....ble sååååå lei meg. Følte at det ble så dårlig uttelling, men heiiii jeg ble jo gravid og har fortsatt ett på frys som skal brukes til søskenforsøk.
Husk, d er derfor man får 3 forsøk i det offentlige, nettopp fordi det vanligvis må flere innsett til for å få til en baby.
Det skjer jo naturlig og, at mange befruktede egg når livmoren, men blir ikke til en baby likevel. Mange ganger skjer det uten at kvinnen vet det, fordi det kanskje bare streifer og hcg produksjonen tar seg aldri opp så mye at det slår ut på test.
Det er jo bare det at ved prøverør så VET vi jo at det er satt inn et befruktet egg....og så blir vi så skuffet om det ikke blir en vital graviditet av det. Klart! Nå har man jo ENDELIG fått hjelp!
Vegen til barn via prøverør er ulik for oss alle. Hvordan vi reagerer på medisinene, neg resultat, hvor mange egg man får ut, hvor mange som befrukter seg, avbrutt forsøk, en evt abort , hvordan parforholdet takler påkjenningen, om vi greier løfte hodet å fortsette selv om det butter i mot...
Og noen er simpelthen veldig heldige: har få bivirkninger og scorer på første forsøk!
Kanskje det vil bli dere?