oh no.... flaut... hemoroider...

LitenSpire

Glad i forumet
Januarskatter 2015
kjente i går at eg fikk litt vondt i baken etter eg hadde vært på do... frykta at det var noe hemoroider greier eller noe... I dag har eg hatt litt vondt, men kikka med speil i dag tidlig og det så ut som bare en liten kul... Var på do no og kikka med speil igjen, og den har jo bare utvikla seg veeeldig... :( Tror eg så 2 stk, og den ene er blitt ganske stor...

HJEEELP!!! ka gjør eg no, eg vil ha de vekk vekk vekk vekk... skal jo snart føde...

eg kjøpte ac3 salve i dag og har smurt på en gang... noen som har gode tips? bør eg stikke hull eller la de være i fred??

beklager litt ekkel tråd, men eg er litt desperat etter gode råd...

Nei, ikke stikk hull! Smør på så ofte som anbefalt. Skyv de forsiktig inn med papir eller en klut etter du har vært på do. Drikk masse og spis mat som du ikke blir så hard i magen av. God bedring!

er det sjangs for at de forsvinner like fort som de kom eller? de kom jo bare ut av det blå helt plutselig... Vil absolutt ha de vekk før eg skal føde...aiaiai

Du må heller ikke trykke når du skal på do å bæsje. Hvis du er hard i magen i tillegg, ta duphalac så det blir mykere.
Bare smør på slik det står på pakkrn, og vær forsiktig på do :-)

ja eg prøver de fleste rådene eg fant på nettet... og med en halsbrann fra h.... så blei dette en møkka kveld... men for all del eg skal egentlig ikke klage, har det jo veldig fint utenom disse småplagene...hehe.

Går å finne meg ei brødskive å trøste meg med...hihi ;)

Hjelper det å smøre? Erfaringer? Mine har vært der lenge :(

problemer er at eg ikke klarer å gå noe særlig, har vond bekkenløsning som sitter fremme og får enormt mye kynnere bare eg går 50 meter... men eg skal prøve å spise mer fiber, smøre godt og drikke masse vann... og korte dobesøk og trykking... ;)

Duphalac har hjulpet meg. Har ikke vært hard i magen så lenge jeg har husket å ta det daglig. Hadde en runde med ekstremt hard mage i høst, og da fikk jeg flere rifter, samt et par reale hemoroider. Riftene har grodd for lenge siden, men hemoroidene er der fremdeles. Mindre, men fremdeles meget tilstede. Men nå har ikke jeg smurt med salve annet enn noen dager rett etter jeg fikk de. Kommer til å ta duphalac daglig frem til fødsel for å være sikker på at jeg ikke får flere rifter bak før fødselen, for å holde huden så smidig som mulig. Revnet gasnke mye bakover ved forrige fødsel, og vil nødig gjennom det en gang til.

Duphalac har hjulpet meg. Har ikke vært hard i magen så lenge jeg har husket å ta det daglig. Hadde en runde med ekstremt hard mage i høst, og da fikk jeg flere rifter, samt et par reale hemoroider. Riftene har grodd for lenge siden, men hemoroidene er der fremdeles. Mindre, men fremdeles meget tilstede. Men nå har ikke jeg smurt med salve annet enn noen dager rett etter jeg fikk de. Kommer til å ta duphalac daglig frem til fødsel for å være sikker på at jeg ikke får flere rifter bak før fødselen, for å holde huden så smidig som mulig. Revnet gasnke mye bakover ved forrige fødsel, og vil nødig gjennom det en gang til.
Du er heldig som ble kvitt riftene!! Jeg fikk en stor rift 4 mnd etter forrige fødsel pga forstoppelse. Den tok laaang tid å gro med mye smerter, mens nå 2 år senere er jeg plaget med smårifter som dukket opp i etterkant tiltross for at jeg ikke er hard i magen når jeg fremdeles tar en liten dose duphalac :-( Lurer på om jeg noen gang blir kvitt det etter så lang tid. Kjedelige plager altså!! Er litt spent på hvordan det går med de to bittesmå riftene under fødsel, men håpe det ikke blir verre. Har heldigvis ikke hatt hemorider! Men det sies at rifter ofte blir et vedvarende problem, mens det er mye lettere å bli kvitt hemorider.

uff håper eg slipper rifter og at hemoroidene går fort vekk igjen... Eg føler kke at eg har vært noe treg i magen heller, så skjønte ikke helt koffor de plutselig kom...

Drikk masse vann, og gå mye. Gå tur :)
Jeg har vært såååå aktiv hele veien, trent, svømt, gått turer osv osv uten at det hjalp :( passer også på å drikke vann. Sleit med forstoppelse i starten, kan det ha vært grunnen? Ble hemoroidene borte av smøring eller kun mindre plagsomme? Stringtruser måtte jeg gi opp halvveis i svangerskapet pga det :-/

Fikk de etter forrige fødsel, pga pressinga. Skjønte ikke at det var det før jeg kom hjem, siden jeg revnet endel og var generelt øm nedentil. Har hatt de av og på i dette svangerskapet så de har nok bare endret størrelse og ikke kommet helt bort.
Denne gangen er jeg forberedt med både duphalac og hemoridekrem :-) Er skikkelig pes de greiene der altså!

Ok. Hjelper det å gå på do hver dag da eller hvordan funker det? Har tatt en pille en gang for litt siden men ikke turt å bruke noe annet.
Duphalac gjør at volumet på avføringen økes, ved at det bindes mer vann til. Da får man trang til å tømme seg oftere. Funker slik hos meg iallfall. Har myk og fin avføring så og si daglig, noen dager flere ganger daglig. :)

Duphalac gjør at volumet på avføringen økes, ved at det bindes mer vann til. Da får man trang til å tømme seg oftere. Funker slik hos meg iallfall. Har myk og fin avføring så og si daglig, noen dager flere ganger daglig. :)
Åja nei uff. Hadde jeg visst dette så hadde jeg begynt på det for lenge siden. Hatt så problem med hard mage at jeg ikke kunne gå på do på flere dager.
Er det greit tror du å begynne på det nå. 3 uker til termin her.

Duphalac er helt ufarlig, så du kan trygt begynne på det nå. Men vær forberedt på en del fising i begynnelsen, til kroppen venner seg til den. ;)

Back
Topp