Og hvis du fant 11000 kr...

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: ~Mummimamma~

ORIGINAL: zarafina

Hadde tatt dem uten å nøle, og hadde brukt dem med god samvittighet.
Hvilken idiot mister så mye penger da?

Sier det igjen jeg, hvilken gruppe mennesker tror du kan gå med så mye penger på seg?

Det kan jo være hvem som helst[8|] Noen krever kontant betaling ved privat kjøp.

Ja, klart det kan være hvem som helst, men den største andelen er nok de eldre.
Og det og omtale dem som idioter blir for meg helt feil.

I det hele tatt og kalle noen for idioter bare fordi de går med for mye penger på seg er litt idiotisk i seg selv[8D]

Garantert levert pengene til politiet. Samme hvor mye jeg argumenterer for at jeg muligens trenger de mer enn politiet eller den som skulle eie pengene, så er
de ikke mine. De blir det heller ikke kun fordi jeg har funnet dem på gata.

Såvidt jeg vet er det vel heller ikke lovlig å beholde ting man finner som tilhører andre, jmf Hittegodsloven §2 som sier at: "Veit ikkje finnaren kven eigaren er, og får han heller ikkje kjennskap til det, skal han snarest råd er melda funnet til politiet på den staden der godset er funne."

Litt pussig at det er så mange som er opptatt av at folk følger loven, at det ikke skal snyltes og snikes og annet, men med en gang det er mulighet til å tuske til seg noen summer til seg selv, så er det helt legitimt.

bare pengene uten noe annet, næææ da hadde jeg nok beholdt de[;)]

ORIGINAL: Aravis

Jeg hadde glatt tatt dem. [:D]

Hadde det ikke vært noe form for ID i nærheten som kan si hvem som eier de så hadde jeg tatt de selv, hjelper ikke og gå til politiet for ingen som finner ut hvem som eier disse pengene[:)]
Men jeg hadde ikke beholdt de selv, hadde gitt de til røde kors eller liknende, hadde aldri klart og bruke de pengene når jeg vet at det sitter noen som mangler såpass mye penger, så da vil jeg heller gi de til velediget[:)]

Ifølge hittegodsloven har du krav på finnerlønn....
10% er f.eks en god slump penger det også.
    § 9. Finnaren kan nekta å gjeva hittegodset frå seg til eigaren før eigaren har svara ei høveleg finnarløn og den kostnaden som finnaren...

ORIGINAL: Fru Riskorn

ORIGINAL: IsThaBeth

Så utrolig lav moral det er på mange her. Skam dere, noe så inn i granskauen, skam dere.

Hvis du visste hva de pengene hadde gått til hos politiet og hva som skjer med beslag etc, så hadde DU skammet deg.. over å ikke vite bedre.

Ja, sant? Politiet er non korrupte jævler hele gjengen som bruker alt de finner på kokain.Pengene går inn i statskassen og går til det beste for samfunnet. Den kommentaren gjør det hele bare verre! Først stjeler du penger du finner og så slenger du drit om politiet. Er det mulig???

Ja det var akkurat det jeg skrev[8|] Og hvis du hadde brukt øynene dine til det de var til for,så hadde du nok sett at jeg ikke bare hadde tatt dem. Men til politiet hadde jeg IKKE gått!Og om det er mulig? Jeg spør meg selv om det samme når jeg ser dette innlegget som er totalt blottet for intelligens og ettertanke!

Jepp, jeg mangler intelligens og ettertanke.

Sier det igjen jeg, hvilken gruppe mennesker tror du kan gå med så mye penger på seg?

Ungdommer som nettopp har konfirmert seg?
Pengeinnsamling til fattige?
Folk som har arvet?

Spiller det forresten noen rolle? De som hadde tatt pengene er jo også kriminelle. De stjeler.

ORIGINAL: Fru Riskorn

Ungdommer som nettopp har konfirmert seg?
Pengeinnsamling til fattige?
Folk som har arvet?

Spiller det forresten noen rolle? De som hadde tatt pengene er jo også kriminelle. De stjeler.

Nope, det burde på ingen måte spille noen rolle.

Jeg tenkte på eldre som gjør dette ukentlig kanskje, men dine grupper var også fine[:D]

Si man finner 11.000, tar dem uten ett dunst av samvittighet, så kommer bestemor dagen etter helt fortvilet over å ha mistet penger som hun hadde tatt ut til barnebarna.

Da kan man sitte der med svart samvittighet da[;)]

å miste 11000 er ikke normalt, hadde tenkt at noen hadde stjålet de etc. og jeg hadde gått å kikket meg over skulderen og lurt på om noen skumle manne-manner hadde sett at jeg hadde funnet de og kommet og lett etter meg[:o]

Jeg hadde skrevet følgende på facebookstatusen: Jeg fant en konvolutt med 11000 kr i grøftekanten ved ski st. Noen her inne som har mistet den, eller vet om noen som har mistet den? Så ta kontakt!!

men noen som hadde mistet så mye, hadde garantert kommet tilbake viss de hadde mistet de, gått samme ruten og sett i hver eneste krok og grøft så en kunne ha ventet litt og sett om det kom en gammel stakkar letende.
en kunne og ha satt inn en annonse i avisen om at "viss du har mistet NOE i strekningen ***** -****** så er det innlevert til politiet.

det er vel ikke bare en gruppe mennesker som går rundt med så mye penger på seg....kan jo være både kriminelle, eldre osv osv det...måtte bare kommentere på den!!

ORIGINAL: MammaGutten

Ja, det hadde jeg! 

[:)] Men kikket i avisen om noen savnet dem[:)]

ORIGINAL: Latterfrosken

Jeg hadde skrevet følgende på facebookstatusen: Jeg fant en konvolutt med 11000 kr i grøftekanten ved ski st. Noen her inne som har mistet den, eller vet om noen som har mistet den? Så ta kontakt!!

Haha! Lurer på hvor mange som hadde sverget på at det var deres penger..[8D]

ORIGINAL: *MaCa*

Hadde beholdt de...

Barna mine trenger de mer enn et lager/safe hos politet...

Jeg ville ikke tatt dem, hei politi isteden.

- og jeg måtte en gang fly rundt med 17000 kontant. fy så surt det hadde vært å mistet de ved et uhell og noen hadde tatt de for å bruke de på seg selv.

Back
Topp