Og hvis du fant 11000 kr...

Hadde aldri i verden turt å beholde de [&:]

ORIGINAL: Viola92

ORIGINAL: *MaCa*

Hadde beholdt de...

Barna mine trenger de mer enn et lager/safe hos politet...

Hva med dem som eier dem da? De trenger dem også mindre enn dere og ders barn? Godt dere er de mest trengende og ikke minst at dere selv kan avgjøre at dere er det! Veldig positiv egenskap!

Jeg var usikker, helt til jeg tenkte på hva jeg ville barna mine skulle gjort i den situasjonen. Og hva jeg skal lære dem når de vokser opp.

Jeg hadde gått til politiet med dem. Hva som skjer med pengene etter det får være opp til lovens lange arm...

Det er ikke mine penger... Hvis jeg hadde tatt dem så hadde jeg antakelig dødd av dårlig samvittighet innen dagen var omme.

"Hva om pengene tilhører et håndballag som har hatt tombola for å tjene opp penger til en tur?"

"Hva om pengene tilhører en gammel dame som har tatt ut alt hun hadde på sparekontoen for å fordele litt arv til barnabarna sine?"

"Hva om pengene tilhører en familiefar som nettopp har vekslet inn euroen sin til NOK etter en sydentur?"

Trenger ikke bare være kriminelle som mister cash.

Jeg hadde nok levert dem til politiet, ja. Hadde ikke hatt samvittighet til å beholde de selv.

Jeg hadde selvfølgelig levert dem inn, og er en smule rystet over hvor lav moral mange har her inne..

Back
Topp