Krösa Maja
Forumet er livet
De snudde jo ikke helt da, de lå bo på et mor/barn hjem en periode for å se om de er skikket, og jeg tror nok bekymringsmeldingene som var sendt i forkant, som BV har taushetsplikt om har en innvirkning på sakentenker også at det ikke er BV sin oppgave å sette diagnoser, det er jo legens oppgave.
Men ja, jeg er helt enig i at mange med diagnoser blir flotte omsorgspersoner. Men ogjen vet vi egentlig lit, annet enn det som er skrevet i media om denne saken.
Min erfaring med BV og saksgangen deres er at de gjør en flott jobb og at det skal MYE til for at barn blir tatt fra foreldrene sine, kanskje for mye innimellom. Men nå ser jeg BV fra mine øyne i den jobben jeg har og da stiller det seg vel også litt annerledes.
Og barnevernet gjør en god jobb, men en etat vil aldri bli feilfri og det er viktig å få feilene frem slik at man kan lære av de.
Jeg kaller det å snu jeg da, fra full overdragelse til å å få god veiledning på et mødrehjem
Bv setter ikke diagnoser, men de bruker diagnosene som er satt og det er synd. Her fikk ikke mor en sjans for å vise hun klarte det engang, de bare antok at hun var uegnet