Offfffff

De snudde jo ikke helt da, de lå bo på et mor/barn hjem en periode for å se om de er skikket, og jeg tror nok bekymringsmeldingene som var sendt i forkant, som BV har taushetsplikt om har en innvirkning på saken ;) tenker også at det ikke er BV sin oppgave å sette diagnoser, det er jo legens oppgave.

Men ja, jeg er helt enig i at mange med diagnoser blir flotte omsorgspersoner. Men ogjen vet vi egentlig lit, annet enn det som er skrevet i media om denne saken.

Min erfaring med BV og saksgangen deres er at de gjør en flott jobb og at det skal MYE til for at barn blir tatt fra foreldrene sine, kanskje for mye innimellom. Men nå ser jeg BV fra mine øyne i den jobben jeg har og da stiller det seg vel også litt annerledes.

Og barnevernet gjør en god jobb, men en etat vil aldri bli feilfri og det er viktig å få feilene frem slik at man kan lære av de.

Jeg kaller det å snu jeg da, fra full overdragelse til å å få god veiledning på et mødrehjem :)
Bv setter ikke diagnoser, men de bruker diagnosene som er satt og det er synd. Her fikk ikke mor en sjans for å vise hun klarte det engang, de bare antok at hun var uegnet :)

Og barnevernet gjør en god jobb, men en etat vil aldri bli feilfri og det er viktig å få feilene frem slik at man kan lære av de.

Jeg kaller det å snu jeg da, fra full overdragelse til å å få god veiledning på et mødrehjem :)
Bv setter ikke diagnoser, men de bruker diagnosene som er satt og det er synd. Her fikk ikke mor en sjans for å vise hun klarte det engang, de bare antok at hun var uegnet :)

Det var jo ikke barnevernet som snudde, det var foreldrene.
Foreldrene fikk tilbud om mødrehjem da barna ble født, men de nektet. Derfor ble barna tatt fra dem. Nå har foreldrene snudd og vil prøve mødrehjem likevel. :-)

Det var jo ikke barnevernet som snudde, det var foreldrene.
Foreldrene fikk tilbud om mødrehjem da barna ble født, men de nektet. Derfor ble barna tatt fra dem. Nå har foreldrene snudd og vil prøve mødrehjem likevel. :-)

Og hvor har du lest dette? De artikkelene jeg har lest så har jo ikke bv vært i kontakt med foreldrene før de tok barna :)
Men som jeg har skrevet flere ganger, vi vet ikke mye om saken kun det som er skrevet i media.

Og hvor har du lest dette? De artikkelene jeg har lest så har jo ikke bv vært i kontakt med foreldrene før de tok barna :)
Men som jeg har skrevet flere ganger, vi vet ikke mye om saken kun det som er skrevet i media.

Har ikke lest alt, men hvis det står at bv ikke var i kontakt med dem, så har de skrevet feil, eller ikke fått alle opplysningene...

Jeg kjenner til dem, og de har hatt kontakt med bv flere ganger i svangerskapet. Men de (altså foreldrene) nektet mødrehjem først, og nå har de visst snudd og vil likevel flytte til mødrehjem for en periode. Så får vi se hvordan det går, om de eventuelt får tilbake omsorgen for barna, eller ikke...

Har ikke lest alt, men hvis det står at bv ikke var i kontakt med dem, så har de skrevet feil, eller ikke fått alle opplysningene...

Jeg kjenner til dem, og de har hatt kontakt med bv flere ganger i svangerskapet. Men de (altså foreldrene) nektet mødrehjem først, og nå har de visst snudd og vil likevel flytte til mødrehjem for en periode. Så får vi se hvordan det går, om de eventuelt får tilbake omsorgen for barna, eller ikke...
Jeg vet ikke noe om denne saken, annet enn det som er i media. Men har jo hatt med bv å gjøre via jobben, og regnet med det var noe slik som hadde skjedd. At barnvernets handlinger blir gransket er greit, men synes media burde holde seg langt borte - og ihvertfall ikke overdrive for å skape en god overskrift. Det gir mistillit til barnevernet. Det kan føre til at foreldre jobber mot og ikke med barnevernet og det går til syvende og sist ut over barna. Media burde se litt på hvilken påvirkningskraft de har og hvor mye de kan skade. Hvis foreldre har mistillit til barnevernet via media, kan det gjøre samarbeidet vanskelig. Tatt utgangspunktet i at HVIS det er slik du skriver (jeg vet jo ikke), så er det vel foreldrene som burde beklage at ser ble slik. Det er de som er årsaken til at barna ble hentet og at de nå må bytte hovedomsorgsgivere igjen. Hadde det blitt sånn som barnevernet ønsket, så hadde barna beholdt foreldrene sine som hadde fått veiledning til best mulig omsorg.

Så tilbake til hovedpoenget med tråden - media gjør det bare verre:(

Back
Topp