Offentliggjøre graviditeten på sosiale medier?

Å kjære vene! Jeg ble lært opp til at dersom du ikke har noe positivt å si, så kan du la være å si det! Nå har jeg Ragdoll selv (store, hvite katter med MASSE pels), og kan selv ikke tenke meg en nakenkatt, men jeg skjønner at du liker det og er superstolt.

Angående annonsering så blir det nok det på facebook herfra. Sånn etter midten av juli en gang. Vi har nemlig noen venner vi vil overraske på ett seminar vi skal på sammen :D Så vi vil først se ansiktet deres, så kan vi annonsere etterpå :p Venner og famile har fått vite det i private meldinger, med beskjed om å ikke bringe det offentlig. Bor heldigvis langt unna de vi vil overraske, siden ingen som ser meg er så veldig i tvil om at jeg er gravid :p

Ragdoll er nydelige ❤
Drev oppdrett på Hellig Birma for flere år siden. Nå har jeg en miniatyr dverg nakenkatt, en Maine Coon og en huskatt.
De er et fantastisk trekløver ❤

Her er det ingen som tror på at jeg er gravid, får stadig spørsmål om alt er bra og om jeg er sikker på at barnet vokser som det skal siden jeg er relativt slank og ikke har noen mage. (17+6)

Veldig gøy å overraske med graviditeten!! Håper du klarer å holde det skjult. Blir veldig spennende for dere å se hvordan de reagerer

Du kan jo tenke ut noen svar å gi tilbake hvis noen er negativ eller i verdte fall nedlatende. Men om det er ille, så er jeg enig med de over her, da er det bare å slette unna. Slike folk trenger man ikke i livet sitt. Uansett hva de sier, du ER tøff og flink! Drit i de andre! Masse lykke til :Heartbigred
Tusen takk ❤
Ja man må bare drite i andre og deres meninger. Dette er et valg jeg har tatt og står for. Ikke minst er jeg veldig stolt av det.

Har prøvd å tenke ut noen svar, men blir så lett satt ut og lar heller folk tråkke på meg.
Flere timer etterpå har jeg et genialt svar til kommentaren demmes :hilarious:

Håper jeg klarer å holde hodet kaldt og svare saklig uten å begynne å grine. Vil ikke synke ned på nivå med de.:pompus:

Jeg har lyst til å dele det på FB, men samboer har ikke vært så fan av det. Men jeg vil jo bare rope det høyt ut! :smiley-angelic003 Så vi får se hva det blir til etter OUL.

Tusen takk ❤
Veldig rolig i forbindelse med ultralyden. Den lille ble sjekket fra topp til tå i uke 12 og akt var bra. Værre med offentliggjøring av graviditeten. Usikker på om jeg klarer å takle de dårlige kommentarene

Så flott! Da kan du jo bare glede deg til å se lille igjen:Heartred

Uff, tror du det er noen som kommer til å si noe negativt?:wideyed:
Ser for meg at alle er glad for et nytt liv, men heller kan prate lutt rundt det.. De som har fått vite det her har vært utelukkende positive heldigvis, og syns det er realt/tøft gjort, men de har hatt spørsmål, særlig ang utvelgelse av donor(av alle ting):laughing002

Håper ikke du opplever noe negativt rundt deling, men kanskje du kan ha noe svar klare til, hvis det skulle komme?!:signs003

Så flott! Da kan du jo bare glede deg til å se lille igjen:Heartred

Uff, tror du det er noen som kommer til å si noe negativt?:wideyed:
Ser for meg at alle er glad for et nytt liv, men heller kan prate lutt rundt det.. De som har fått vite det her har vært utelukkende positive heldigvis, og syns det er realt/tøft gjort, men de har hatt spørsmål, særlig ang utvelgelse av donor(av alle ting):laughing002

Håper ikke du opplever noe negativt rundt deling, men kanskje du kan ha noe svar klare til, hvis det skulle komme?!:signs003
Alle har vært positive så langt. Er noen få som har sagt; åhhh så slitsomt!
Da har jeg svart; DU er slitsom:hilarious:

Vanskelig å tenke seg til alle svar jeg kan gi, for jeg blir så fort satt ut.
Håper virkelig ikke folk er negative. Positive med å poste på FB er at om noen er negative, så kan jeg slette kommentar og person :D

Mange som lurer på donor her og. De kjenner jo ikke til prosessen. Veldig mange blir veldig glade når jeg sier at jeg har valgt åpen donor.
Er jo en veldig uvanlig måte å gå frem på, men jeg synes det er en veldig fin løsning ❤
Er så gøy at jeg ikke er aleine i denne gruppa om å ha gjort det på denne måten!:happy:

Alle har vært positive så langt. Er noen få som har sagt; åhhh så slitsomt!
Da har jeg svart; DU er slitsom:hilarious:

Vanskelig å tenke seg til alle svar jeg kan gi, for jeg blir så fort satt ut.
Håper virkelig ikke folk er negative. Positive med å poste på FB er at om noen er negative, så kan jeg slette kommentar og person :D

Mange som lurer på donor her og. De kjenner jo ikke til prosessen. Veldig mange blir veldig glade når jeg sier at jeg har valgt åpen donor.
Er jo en veldig uvanlig måte å gå frem på, men jeg synes det er en veldig fin løsning ❤
Er så gøy at jeg ikke er aleine i denne gruppa om å ha gjort det på denne måten!:happy:

Jøss, for noen folk:wideyed: Helt sikkert lurt å svare tilbake med samme mynt, og som du selv sier: Kvitt deg med de folka som ikke er verdt noe og kommer med negativ input!:angry7

Ja, det er ikke det helt vanligste men jeg er så glad for at jeg har gjort det slik, med både moralen og samvittigheten på plass(i motsetning til en del andre «løsninger» på å få barn!)

Spent på tiden fremover og på babyen som BARE er min:laughing002 :love017

Vi har tenkt å publisere det på sosiale medier så fort vi får vite kjønnet rett og slett. De aller nærmeste vet det jo alt, og det er jo ikke slik at vi holder det hemmelig. Byr sjansen seg og det er naturlig å fortelle noen vi møter om graviditeten gjør vi det.

Veldig individuelt hva som føles rett. For meg så er det en veldig gledelig nyhet og jeg sliter med å ikke skrike det fra nærmeste fjelltopp, he he..

Tror jeg ønsker å dele det på facebook/Instagram, men har ikke helt bestemt meg. Blir uansett ikke før etter OUL.

Tror jeg ønsker å dele det på facebook/Instagram, men har ikke helt bestemt meg. Blir uansett ikke før etter OUL.
Jeg gjør nok også det. Etter eventet vi skal på :p da vet vi nok kjønn også :)

Publisert i dag etter oul!
Dør litt på meg, har aldri fått så mye hyggelige tilbakemeldinger ❤

Et par av kommentarene;
Nei så gøy! Gratulerer så mye ❤️ den lille gutten eller jenta har vunnet foreldrelotteriet

Hurraaa!❤️ For en heldig baby som får deg som mamma!

Tårene triller, er så glad for at det gikk så bra. Spent på tiden fremover!

Et par av kommentarene;
Nei så gøy! Gratulerer så mye ❤️ den lille gutten eller jenta har vunnet foreldrelotteriet

Så bra!!!

Et par av kommentarene;

Så godt å høre det gikk bra! Trillet en tåre her også (har blitt så voldsomt sentimental )!

Du er en tøff stork ❤️

Et par av kommentarene;

Så fin lesing:love017
Veldig flott at du fikk den opplevelsen på publiseringen!

Back
Topp