Offentlig pupp og kropp

FruMarihøne

Elsker forumet
Jeg skyr ammebilder på facebook. Synes ikke en pupp har noe på facebook å gjøre, med eller uten unge, selvom det er helt naturlig.

I dag kom jeg over ei på facebook som hadde seg selv, i profil med gravidmagen, kun iført joggebukse og bh som profilbilde. Synes det var spesielt.

Hvorfor er alt plutselig fritt frem når man er gravid/nybakt mor?

Har ikke noe problem med det. Halvnakne jenter med magetopp som såvidt dekker nippelen viser mer pupp enn en ammende mor.

Jeg må jo innrømme at jeg elsker å se ammebilder, spesielt etter at jeg fikk minsten og fikk til ammingen :Heartred
Nå har ikke jeg venner som legger ut ammebilder, men er medlem av ammehjelpens fb-gruppe og der blir det lagt ut :)
På min kant ser jeg mer jenter som tar selfier på treningssenter i tights og sportsbh, vet ikke om det er så mye mindre fritt frem :hilarious:

For meg er amming og ammebilder bare helt fantastisk. Ammer nr. 2 og dette var en fin påminnelse om å ta litt flere ammebilder. :chicken:

En er en
og to er to
La melken flomme
Den er god :happy:

Tja, er man komfortabel med det så hvorfor ikke? Det er jo helt vanlig og «godtatt» for mange med menn i baris, damer i bikini eller med så mye utringning at det bare et brystvorta som er skjult omtrent. Så lenge samfunnet godtar det syns jeg ikke det skal være forskjell på amming og bilder av det.

Jeg personlig legger ikke ut offentlig, men på lukkede ammegrupper har jeg lagt ut flere. Man ser hverken barn eller pupp, men det er amming, Amming er nydelig! Syns det skulle vært enda mer vanlig med amming og ammebilder, så hadde folk kanskje lært seg at pupper i offentligheten ikke nødvendigvis er sexleketøy, det er babymat og babytrøst!

Og amme offentlig gjorde jeg overalt når vi ammet, dvs, etter at poden ble, tja, 1,5 år hadde vi sjeldent behov for å amme på farten, men hadde ikke hatt noe problem med det. Har ammet på fly og tog, alskens restauranter, selskap, kafeer, midt på gata, på skogsturer, på butikken etc etc. Og det har hendt at samboer har tatt bilde av det - fordi det er fint og ikke trenger å gjemmes vekk! Ikke at ham nødvendigvis har lagt det ut på sosiale medier, men vi legger ikke ut strengt tatt noe der :p Et av favorittbildene mine fra babytida er en skogstur på høsten hvor jeg ammer sønnen min mens han sitter i bæresela, det er et sånt bilde jeg er stolt av! Jeg har bustete hår og låner mannens digre fleecejakke som er som en sekk, men øyeblikket er nydelig :)

Enig ammebilder og gravid bilder trenger ikke å være på offentlig profil men helt greit på lukkede grupper på nettet... men jeg legger ut lite bilder på profilen min da...

Altså, hurra for amming, og det å amme offentlig er ingen skam, heller noe å være stolt av!
Men.. hvorfor bilde på nettet.. det er jo bare et barn som spiser.. :)

Jeg ville ikke lagt det ut selv, men det plager meg ikke.

Venter du ditt første barn, @Gundalillblåsokk ?
Jeg tenkte nok litt som deg før jeg fikk barn. Etter å ha ammet en stund ble det mer og mer naturlig. Og med barn nummer to enda mer.

Mannen min printet ut et stort bilde tatt på sykehuset av at jeg ammer yngste, man kan se begge puppene, som han har på hjemmekontoret sitt, han synes det er et så koselig bilde :P jeg synes det er litt flaut, så har sagt at om noen andre skal inn der må han gjemme det. Og han fikk ikke lov å ta det med seg på kontoret sitt på jobb! Haha. «Hvorfor ikke?» sa han; «det er jo et kjempefint bilde av noe vakkert og naturlig».

Greit nok det, men jeg vil ikke at andre skal se puppene mine :D

Syns deg er noe vakkert over det jeg :) nytt liv som gies mat til, så fins det ikkenoemer naturlig enn det :) joggebukse og bh er jo påkledd iforhold til bikinibilder som det vrimler av der ute på nett. Etter hvert så har jeg bare begynt å syns det er vakkert rett og slett med gravidemage å det hele ❤️ Men jeg skjønner samtidig at vi er forskjellige å at vi synser forskjellig bare enkelt og greit :)

Jeg ville ikke lagt det ut selv, men det plager meg ikke.

Venter du ditt første barn, @Gundalillblåsokk ?
Jeg tenkte nok litt som deg før jeg fikk barn. Etter å ha ammet en stund ble det mer og mer naturlig. Og med barn nummer to enda mer.

Mannen min printet ut et stort bilde tatt på sykehuset av at jeg ammer yngste, man kan se begge puppene, som han har på hjemmekontoret sitt, han synes det er et så koselig bilde :p jeg synes det er litt flaut, så har sagt at om noen andre skal inn der må han gjemme det. Og han fikk ikke lov å ta det med seg på kontoret sitt på jobb! Haha. «Hvorfor ikke?» sa han; «det er jo et kjempefint bilde av noe vakkert og naturlig».

Greit nok det, men jeg vil ikke at andre skal se puppene mine :D

Her kommer førstemann i mai!

Og jeg er ikke anti-amming. Jeg skal amme om vi får til, overalt, når ungen skal ha mat. Jeg kommer til å dekke meg til med en stor flanellbleie e.l. ute blant folk, fordi jeg synes det er høflig og fordi det er det jeg er mest komfortabel med selv.

Poenget mitt er bare at de færreste ville lagt ut toppløs bilde av seg selv på fb/nett, eller hatt profilbilde av segselv i bare bh. Hvorfor er det da plutselig greit om man ammer eller er gravid?

En naken pupp er jo like naturlig med eller uten barn, så synes ikke det er et godt argument.

Som arbeidsgiver ville ikke jeg ansatt jenta med profilbilde i bare bh.... (om hun var gravid eller ei)

Ble et litt med generelt svar enn direkte svar på ditt innlegg. Men enig med deg! -Amming er helt naturlig, men føler ikke for å vise frem puppene mine noe mer enn nødvendig.

Profilbilde i bare bh er slett ikke nødvendig, men amming er nydelig.

Det er ikke bare et barn som spiser, det er et nydelig bilde av mor og barn og kjærlighet. For noen er amming et slit og den stoltheten når det da går. For andre er det enkelt men uansett kjærlighet. Det nydelige bildet av amming har ikke noen som helst sammenheng med profilbilde i bare bh.

Amming er helt naturlig. Amming er også en svært stor den av hverdagen til en nybakt mamma. Puppen er like naturlig uten baby, men å ha den "i bruk offentlig" er bare naturlig med baby. Men offentlig amming er slett ikke noe å gjemme bort.

Fint vi ikke er venner på facebook sier jeg bare. :knegg: Jeg legger stadig vekk ut ammebilder, og det ligger MASSE bilder av naken mage både på insta og facebook, både i truse og bh, og med mer klær på.

Jeg vet ihvertfall hvor jeg ser mest eksponerte pupper og kropp og det er ikke av ammebilder og nakne gravidmager, til tross for at jeg er med i ammegrupper på Facebook :p Men det er i reklamer og illustrasjonsbilder på nettaviser, også norske medier. Men der ser man det jo så mye at man kanskje blir litt blendet? Mens amming og graviditet er mer synlig fordi man er mindre vant med det? Ikke godt å si. Så jeg tenker at er man komfortabel med det, så værsågod. Det er nydelig i motsetning til utrigninger ned til navlen på diverse røde løpere :hilarious: Gi meg heller ti ammebilder enn mannfolk i bar overkropp på en sydenstrand ass. Og der ser man jo tilogmed hele puppen :hilarious:

Edit: tok en liten runde nå, og trengte ikke scrolle lenge før det var et trusebilde på dagbladet, en bar ølmage på vg, og den nesten bare rompa til en blogger på nettavisen, det tok meg nøyaktig fire minutter inkludert å skrive dette.

Og jeg er ikke anti-amming. Jeg skal amme om vi får til, overalt, når ungen skal ha mat. Jeg kommer til å dekke meg til med en stor flanellbleie e.l. ute blant folk, fordi jeg synes det er høflig og fordi det er det jeg er mest komfortabel med selv.

Poenget mitt er bare at de færreste ville lagt ut toppløs bilde av seg selv på fb/nett, eller hatt profilbilde av segselv i bare bh. Hvorfor er det da plutselig greit om man ammer eller er gravid?

En naken pupp er jo like naturlig med eller uten barn, så synes ikke det er et godt argument.

Som arbeidsgiver ville ikke jeg ansatt jenta med profilbilde i bare bh.... (om hun var gravid eller ei)

Ble et litt med generelt svar enn direkte svar på ditt innlegg. Men enig med deg! -Amming er helt naturlig, men føler ikke for å vise frem puppene mine noe mer enn nødvendig.
Med en gang det er en baby der og det er amming er det jo ikke lenger noe seksuelt ved det, så jeg synes det er en stor forskjell.

Og jeg kunne sikkert ha ansatt en med et slikt profilbilde på Facebook. Hadde hun derimot skrevet forferdelige ting på Facebook (rasistisk osv.) hadde jeg ikke ansatt henne. :P

Ammebilder er helt ok. En ser jo mange flere bilder av kvinner i bikini som viser mye mer enn det ammende gjør.

Det med å «dekke seg til» er så mange som tenker og planlegger for i forkant av første forsøk med amming, inkludert meg. Men vet du hva? Å drive å dekke til med kluter, pledd, ammaponsho etc er bare så ufattelig travelt og upraktisk og mer bry enn det er vært, for ikke å snakke om at barnet under får dårlig luft og det blir varmt.

Men bruker du ammeklær eller feks en ammetopp med en vanlig genser over så ser man faktisk ingenting annet enn et barnehode når man er ute å ammer offentlig. Og jeg har ganske store bryster men det er ingen som ser noe uansett:-)

Er komfortabel med å amme offentlig men er da ikke gira på å sitte å blotte brystene alikevell:-)

Det med å «dekke seg til» er så mange som tenker og planlegger for i forkant av første forsøk med amming, inkludert meg. Men vet du hva? Å drive å dekke til med kluter, pledd, ammaponsho etc er bare så ufattelig travelt og upraktisk og mer bry enn det er vært, for ikke å snakke om at barnet under får dårlig luft og det blir varmt.

Men bruker du ammeklær eller feks en ammetopp med en vanlig genser over så ser man faktisk ingenting annet enn et barnehode når man er ute å ammer offentlig. Og jeg har ganske store bryster men det er ingen som ser noe uansett:)

Er komfortabel med å amme offentlig men er da ikke gira på å sitte å blotte brystene alikevell:)
Nettopp, med første dekket jeg meg alltid til i begynnelsen. Ble veldig vanskelig og kronglete, og hun begynte å vri på seg og dra det bort :P Ble litt mer avslappet etterhvert. Med andre bryr jeg meg ikke om noen får se litt pupp. De kan jo bare la være å glo :p :D

Men bruker du ammeklær eller feks en ammetopp med en vanlig genser over så ser man faktisk ingenting annet enn et barnehode når man er ute å ammer offentlig. Og jeg har ganske store bryster men det er ingen som ser noe uansett:)

Er komfortabel med å amme offentlig men er da ikke gira på å sitte å blotte brystene alikevell:)

Ja, støtter den om å investere i ordentlig ammetøy kontra å styre med forkler og kluter etc. Både komfortabelt og enkelt! Er veldig glad i boob sine klær sine løsninger med sånn "flapp", de er gode og det er enkelt å vippe ut pupp på farten :) Bodde i stormberg sine ulltrøyer med ammeåpning store deler av høsten, vinteren og våren og min var baby, helt nydelig å kunne amme tilogmed utendørs i snøen uten at det ble kaldt :) Er både tjukk og med store pupper, men med å bruke ammeklær var det superlett å amme slik at jeg var komfortabel og baby slapp å spise med tørkle over hodet (jeg tipper han hadde protestert uansett, ihvertfall etter nyfødttida) :)

Jeg har ikke Facebook, så kan ikke uttale meg om akkurat den biten, men jeg elsker gravidkropper( er så vakkert at kvinnekroppen kan gro fram en baby, et nytt liv):Heartred Og amming er helt naturlig. Babyen får mat, kos, trøst og nærhet:Heartpink

Ikke et problem med det så lenge det er et ok bilde. Har sett folk dele der ungen ammes og samtidig klyper/koser på andre puppen, det likte jeg ikke..

Back
Topp