Offentlig amming??

Jeg har ikke trengt å amme offentlig enda, men kommer til å gjøre det om det må gjøres. Synes det er veldig bra med ammerom på kjøpesenter, men på det er det ikke på det som er her vi bor.
Synes ikke du skal føle det slik med flasken. Første barnet fikk flaske her etter kun to måneder og jeg tenkte aldri tanken at det var flaut. Viktigste er at ungen får mat på den beste måten for mor og barn.

Er andre gang her også. Men det har vært tøffere å godta denne gangen - sikkert fordi jeg fullammet i 2 uker først! Og jeg er heldigvis på god vei til å godta det :) det blir det blir! Og vet at det sitter i hodet mitt ja.. Aldri dømt noen selv. Men tenker av og tll at det hadde vært lettere å bare gitt flaske! Men puppen føles viktig så jeg håper vi får til delamming aå lenge som mulig!
Hvor lenge har du delammet tidligere?
Første gang ga jeg meg etter bare noen få uker. Hadde fødselsdepresjon, og ammingen var et styr, så jeg måtte få kontroll på livet. Da fant vi ut at bare flaske med mme var løsningen. Hun er ei sunn og frisk og smart jente.;)
Med nummer to gikk det bedre uten depresjon. Delammet i ca 6 mnd.
Nå med nummer tre var jeg optimistisk, men forberedt på lite melk. Har PCOS og da kan det ofte være at man rett og slett har lite melk har jeg funnet ut. Jeg insisterte på å få gi tillegg 3.dagen på sykehuset. Pumpa ut knappe 15 ml, gutten ble gulere i huden og da blir de jo bare slappere og suger dårligere, ergo går produksjonen opp saktere. Han var dessuten på god vei til å gå ned mer enn 10%. Slik var d med nr 2 også. Ser at det var riktig avgjørelse, for han har holdt seg piggere, spiser godt og legger på seg. Snart 2 uker gammel nå. Får bare 30ml mme hvert måltid, og ingen tillegg på natta med mindre han absolutt må.

Første gang ga jeg meg etter bare noen få uker. Hadde fødselsdepresjon, og ammingen var et styr, så jeg måtte få kontroll på livet. Da fant vi ut at bare flaske med mme var løsningen. Hun er ei sunn og frisk og smart jente.;)
Med nummer to gikk det bedre uten depresjon. Delammet i ca 6 mnd.
Nå med nummer tre var jeg optimistisk, men forberedt på lite melk. Har PCOS og da kan det ofte være at man rett og slett har lite melk har jeg funnet ut. Jeg insisterte på å få gi tillegg 3.dagen på sykehuset. Pumpa ut knappe 15 ml, gutten ble gulere i huden og da blir de jo bare slappere og suger dårligere, ergo går produksjonen opp saktere. Han var dessuten på god vei til å gå ned mer enn 10%. Slik var d med nr 2 også. Ser at det var riktig avgjørelse, for han har holdt seg piggere, spiser godt og legger på seg. Snart 2 uker gammel nå. Får bare 30ml mme hvert måltid, og ingen tillegg på natta med mindre han absolutt må.

Frøkna her gikk opp fra 3010 til 3140 på den tiden jeg fullammet (gikk ned fra 3290 etter fødsel). Men som nevnt så begynte vi med tillegg da hun var 2 uker. Fikk da 30 ml pr måltid første dagene før vi økte til 50. Er nå oppe i 60 eller 90 ml til hvert måltid alt etter hva hun ønsker - virker som hun stadig oftere vil ha 90 nå (er 5 uker)

Ammer offentlig uten å tenke på det. Erfaren tredjegangs...

Bruker ammetøy og bedriver ikke blotting
Man ser at jeg ammer, men ser ikke noe man ikke burde om man ikke går inn for det selv

Det gjør meg ikke så mye å amme offentlig, med gode ammeklær skjer det nokså skjermet :) Jeg blir derimot ganske brydd når familien kommer litt vel nærme når jeg ammer! Når brødrene våre/besteforeldre/oldeforeldre kommer for å stryke på babyen mens han henger på puppen liker jeg dårlig, både mtp matro og min intimsone :)

Jeg har ikke prøvd det enda, men håper det skal gå fint. Jeg sliter derimot med å finne "diskré" måter å gjøre det på. Føler puppen er på vift når han tar tak og når han er ferdig og skulle gjerne hatt noen tips til å vite hvordan det kan gjøres uten å vise alt for mye. Anyone? :)

Barnet mitt er sånn som skal ha mat hver gang vi kommer ut selv om vi ammet rett før vi dro hjemmefra:) jeg følte også at puppen var på vift i starten men jeg henger en gulpeklute over skulderen å ned mot puppen å det føler jeg skjermer ganske mye å spesielt om hun er litt urolig for da tar hun tak i gulpekluten istedenfor genseren min:)

Det gjør meg ikke så mye å amme offentlig, med gode ammeklær skjer det nokså skjermet :) Jeg blir derimot ganske brydd når familien kommer litt vel nærme når jeg ammer! Når brødrene våre/besteforeldre/oldeforeldre kommer for å stryke på babyen mens han henger på puppen liker jeg dårlig, både mtp matro og min intimsone :)
Signerer den, men har heldigvis ikke mange av den typen i familien. :-P

Vært på senteret med mini for første gang i dag, og da ble det amming både på ammerommet og på en kafe. Kjente at det ikke plaget meg, nå satt vi ikke oppå noen andre, og de som satt nærmest var fem søte pensjonist-damer, som bare syntes mini bar supersøt. :)

Back
Topp