Offentlig amming??

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Ok eller ubehagelig?

Her synes jeg det er helt greit å amme offentlig men sliter med å ta fram flaska. Det er flaut synes jeg. Håper jeg kommer over det,

Jeg har ikke prøvd det enda, men håper det skal gå fint. Jeg sliter derimot med å finne "diskré" måter å gjøre det på. Føler puppen er på vift når han tar tak og når han er ferdig og skulle gjerne hatt noen tips til å vite hvordan det kan gjøres uten å vise alt for mye. Anyone? :-)

Jeg har ikke prøvd det enda, men håper det skal gå fint. Jeg sliter derimot med å finne "diskré" måter å gjøre det på. Føler puppen er på vift når han tar tak og når han er ferdig og skulle gjerne hatt noen tips til å vite hvordan det kan gjøres uten å vise alt for mye. Anyone? :-)

Ammeklær fra boob ;) sist hadde jeg ikke noe ammetøy, men denne gangen har jeg kjøpt litt. Slipper å blottlegge hele puppen liksom.

Jeg har ikke prøvd det enda, men håper det skal gå fint. Jeg sliter derimot med å finne "diskré" måter å gjøre det på. Føler puppen er på vift når han tar tak og når han er ferdig og skulle gjerne hatt noen tips til å vite hvordan det kan gjøres uten å vise alt for mye. Anyone? :)
Jeg har heller ikke prøvd helt offentlig, men det ble en del amming i familieselskaper i jula :p når jeg hadde på meg singlett med en åpen jakke over, synes jeg at jeg fikk lagt henne til uten at hele puppen titta ut ;) Et lite Glimt kan det jo hende at folk får, men det er noe annet enn å sitte med hele puppen ute mens man holder opp ungen for å rape liksom :p

...og for å svare på hovedinnlegget: Jeg har ikke prøvd å amme offentlig enda, men kommer til å gjøre det. Jeg kommer sikkert til å føle meg naken de første gangene, men det går seg nok til :)

ImageUploadedByBV Forum1452361149.809957.jpg

Her er ett bilde av oss.. Den delen jeg har over puppen kan draes mye lengre ned da.. Her sitter jeg alene hjemme liksom ;)

Har ikke noen problemer med det. Synes det er mer ubehagelig når svigermor står over meg og glor...
Synes ikke du skal kvie deg for å ta frem flaska heller. Hvorfor synes du det er flaut?
Ammetoppene fra hm er veldig greie. Og en god ammebh er lurt. Et sjal eller en gulpeklut kan du legge over skulderen og hodet til babyen for å skjule puppen litt. Det er også smart senere hvis du har et nysgjerrig barn som lett blir distrahert under måltidet. ;)

Har ikke noen problemer med det. Synes det er mer ubehagelig når svigermor står over meg og glor...
Synes ikke du skal kvie deg for å ta frem flaska heller. Hvorfor synes du det er flaut?
Ammetoppene fra hm er veldig greie. Og en god ammebh er lurt. Et sjal eller en gulpeklut kan du legge over skulderen og hodet til babyen for å skjule puppen litt. Det er også smart senere hvis du har et nysgjerrig barn som lett blir distrahert under måltidet. ;)

Nei har slitt veldig med at jeg ikke får til å fullamme så det er Liksom som å rope til andre at jeg ikke får det til når jeg tar fram flaska etter puppen..

Jeg foretrekker ammerom for begge deler enda. Men er ikke det noe mulighet velger jeg flaske.

Kleint nå i begynnelsen. Han er fortsatt på søkestadiet, så han tar tak i hva som helst på veien til melken. Det innebærer blottet pupp langt lengre enn hva jeg finner komfortabelt.

Har vel aldri tatt frem puppen på kafé tror jeg, men å amme i et selskap f.eks. hadde ikke brydd meg.
Måtte sette meg på en benk på senteret i julen da vi hadde glemt smokk og lille ikke ville roe seg i vognen. Ikke det kuleste jeg har gjort midt i julehandelen :P
Når det gjelder ammetopper så forstår jeg nå hvorfor Boob er så populært. Jeg har to topper fra HM som ikke sitter noe pent i det hele tatt. I dag kjøpte jeg en Boob-genser og det er som dag og natt. Den er super!

Ammer der jeg er :-D Bruker en gulpefille til å dekke litt over :-)

Nei har slitt veldig med at jeg ikke får til å fullamme så det er Liksom som å rope til andre at jeg ikke får det til når jeg tar fram flaska etter puppen..

Håper du kommer over den følelsen, for du kan være sikker på at det er ingen som dømmer deg for både å amme og gi flaske. Har samme rutinen her for tredje gang, amming+flaske. Bare tenk over hva du selv har tenkt når du har sett mødre gi babyene mat. Har du i det hele tatt reagert på om noen gir flaske?

Jeg ammer der jeg er! Har fått en fin teknikk der jeg dekker til puppen med gulpeklut før han får tak. Etter han får tak så legger jeg han til høyt oppe slik at han dekker hele puppen med hodet :) Jeg har ikke fått noen stygge blikk og føler meg mer stolt enn flau når jeg ammer.
Og ja, boob sine ammetopp er supre! Mye enklere å amme offentlig med ammeåpning :)

Last edited:
Jeg ammer over alt. Kafé, benk på kjøpesenteret, i bilen osv. Prøver å finne et sted hvor det er litt mer diskret da. Holder ammeinnlegget eller noe over før og etter han tar tak. Synes det er lettest med ammesinglet og skjorte eller genser over som kan kneppes opp og brettes til siden. Topper med ammeåpning synes jeg kan være litt styrete fordi den nedre delen ofte sklir opp igjen. Litt synd siden jeg har kjøpt flere topper.

Jeg har ikke noe problem med amming offentlig. Dekker først brystet med gulpeklut før jeg legger henne til. Bruker ammetoppene fra boob. Funker helt supert :)

Håper du kommer over den følelsen, for du kan være sikker på at det er ingen som dømmer deg for både å amme og gi flaske. Har samme rutinen her for tredje gang, amming+flaske. Bare tenk over hva du selv har tenkt når du har sett mødre gi babyene mat. Har du i det hele tatt reagert på om noen gir flaske?

Er andre gang her også. Men det har vært tøffere å godta denne gangen - sikkert fordi jeg fullammet i 2 uker først! Og jeg er heldigvis på god vei til å godta det :) det blir det blir! Og vet at det sitter i hodet mitt ja.. Aldri dømt noen selv. Men tenker av og tll at det hadde vært lettere å bare gitt flaske! Men puppen føles viktig så jeg håper vi får til delamming aå lenge som mulig!
Hvor lenge har du delammet tidligere?

Har ikke prøvd å amme offentlig enda, men blir jo nødt til det etterhvert som vi kommer oss mer ut:-) Har et avslappet forhold til det, så håper det skal gå greit. Foreløpig øver vi oss hjemme, fremdeles litt styrete å legge til. Har forresten ammet 2 ganger på helsestasjonen, men der er det jo litt mer vanlig og akseptert.

Jeg liker meg best hjemme/hos kjentfolk foreløpig. Tenker det blir så mye styr med pupp og flaske ute blant folk.

Jeg trodde på forhånd at amming offentlig skulle bli et problem, jeg liker jo ikke å vise brystene til mannen en gang. Men har gått veldig greit. Ammet på kafé første gang når mini bare var 4 dager, og gjort det mange ganger etter. Pleier å brette jakken min i fanget, med et babyteppe over og legge hun der. Da kommer hun høyt opp og skjermer brystet og jeg har armer fri til å skjerme mer. Så føler at ammingen skjer ganske diskré.

Back
Topp