offentlig amming...

når jeg amma minsten så ga jeg meg fan i hva andre måtte si og mene, ungen må jo ha mat og jeg var matfatet.
hadde ingen problemer med og amme på kafe, de som eventuelt måtte ha problemer med at jeg gjorde det kunne jo bare prøvd seg og nekte meg.

Pupper bryr ikke meg, men det går ann å "skjule" det litt[:D] Jeg satte meg i en krok, med ryggen til hvis det var mulig.. [:)]

ORIGINAL: Insolita

Jeg synes man skal kunne amme hvor man vil, MEN man kan være litt diskre...jeg brukte å ha ett helsepledd over når jeg amma.

Sign. Jeg har aldri fått noen kommentarer når jeg har ammet ute på kafe ol.
men så skulle de ha fått passet sitt påskrevet om noen hadde kommet med en
utidig kommentar.

Amma hvor som helst jeg. Men dekte meg jo til.
Skjønner at folk ikke er intr i å se på dinglende pupper mens de sitter på cafe og skal spise.

Jeg synes offentlig amming er en helt naturlig ting å gjøre, og man burde i bunn og grunn få amme hvor man vil- uten at folk skal bry seg eller sende stygge blikk. Men man trenger ikke provosere som å blotte puppen helt eller sette seg på det mest åpenlyse stedet når man skal amme.

Men babyen er sulten når den er sulten, og om man da sitter på trikken, så selvfølgelig skal man kunne gi barnet sitt mat uten at noen ser stygt på deg.

Hvorfor skal du bry deg med hva andre mener? Vil du amme offentlig så gjør du det. Folk er ALT for opphengt i hva andre mener!

Her skal det ammes hvor som helst, når som helst! Gir meg en god faen i hva andre måtte mene om det og er de frekk nok til å komme bort å kommentere det så skal de få hør min mening også!

Jeg synes man må få amme selv om man er ute blant folk, en kan jo ikke stenge seg inne i hele permisjonen heller!

Det jeg gjorde var å finne meg et rolig sted, enten det var inne på en kafe, i bilen eller på et ammerom. La ungen "til" før jeg tok opp ammetoppen sånn at folk bare så bakhodet på en baby med mindre de kom og glante over skulderen min. Men da er det jo DE som har et problem, ikke sant?

ORIGINAL: Pearl

Har ingen problem med offentlig amming, MEN det finnes jo de som insisterer på å plassere seg midt i kafeen og blotter seg VELDIG mye og det synes jeg er unødvendig.. Så faktisk en mamma på Ikea restauranten som satt å lufttørket puppen sin, MÅ man gjøre sånt kan man gå på et ammerom mener jeg....

Enig! Forstår ikke hvorfor enkelte mener at amminga skal skje feks inne på en ekkel offentlig do. Tenker liksom at jeg aldri ville gått å kjøpt meg mat å spist dette på do. Så skjønner ikke at en så normal ting som amming skal skjules. Men puppen kan da komme ut av klærne på en diskre måte....

Jeg bryr meg ikke noe om å amme offentlig. Om mini er sulten gir jeg henne mat. Jeg kommer hvertfall aldri til å sette meg på do for å amme...
Nå har jeg ikke opplevd at noen har sagt noe frekt, men om noen gjør det så skal jeg hvertfall si min mening.

Men jeg sitter ikke med puppen til tørk heller. Jeg har jo ikke noe mer lyst til å vifte med puppen enn folk har lyst til å se den... Så prøver jo å gjøre det så diskret som mulig.

Jeg ammet offentlig, og ga fullstendig blaffen i om noen måtte mene at det var feil.
Jeg satte meg dog diskret til og dekket til med klær eller teppe, så det var ingen som så noe naken hud.

Ammende mødre kan da ikke låse seg inne på toaletter osv bare fordi noen er så pripne at de mener amming er ekkelt [8|] Her snakker jeg selvsagt ikke om dem som sitter med puppene helt i det fri, men de som dekker seg til.

Jeg er sånn, og vil alltid være sånn, når ungene er sultne ammer jeg! Lar ikke puppen henge ute før og etter at ungen ammer, men gjemmer verken meg selv el. ungen..

Har aldri fått kommentarer, men ett foreldrepar med en unge på 8-9 år reiste seg faktisk og gikk fra kafe'en, med sure blikk på meg og lillebror. Han var sliten og sulten, så gråt med ganske mye lyd en liten stund før han roet seg.. Jaja tenkte jeg, de har vel glemt hvordan babyer er..
Selvfølgelig gjøres jeg ikke på å lage mest mulig ut av det, men jeg kunne jo ikke løpe og gjemme oss så mange steder inne på kjøpesenteret heller, så da ble vi sittende til han fikk i seg ett måltid og ble fornøyd [:)]

Jeg hadde blitt suuuuuur og best folk dra seg vekk om de hadde sagt noe. Ingen får jage meg vekk og jeg sitter hvor det skal være å ammer. kafeer, benker på sentre.

Jeg syns det er greit alle steder jeg[:)]

ORIGINAL: Kineblomst

Folk får bare slenge med leppa om de ønsker dette. Ungen må jo få mat...

Men sitter jo ikke å blotter puppen heller liksom.. Prøver jo å være litt diskre...

Jepp![:)]

ORIGINAL: *MaRgArItA*

Skjønner ikke helt oppstyrer med offentlig amming, jeg ser veldig sjeldent folk som ammer ute jeg, og det tror jeg er fordi de fleste faktisk gjør dette veldig diskre så jeg ser helt ærlig ikke problemet.
Ammer selv når jeg er på farten, men setter meg ikke midt i "sentrum" og flasher puppen fordi!!

Jeg for min del bryr meg ikke:) Hvis babyen min er sulten skal den jammen meg få mat uansett hvor jeg er:) Jeg gjemmer meg ikke bort når babyen min skal ha mat, men jeg sitter jo heller ikke å luftet puppene når jeg er blant folk:) Jeg hadde alltid med en gulpeklut som jeg la over eller et teppe:) Nå har jeg snart termin igjen og jeg kommer virkelig ikke til å stresse med ammingen:) Jeg gleder meg og kommer
til å amme offentlig:)

Jeg synes det er naturlig å tenker ikke over det når andre damer sitter å ammer offentlig, selvom man ser puppen til tider er det for meg bare et "matfat" og følte det sånn da jeg ammet jeg også..
Men man kan jo bare ta en gassklut eller noe over skulderen så det dekker litt[:)]

var ikke alltid jeg hadde med penger så jeg hadde råd til å kjøpe noe for å sette meg på en cafe når jeg amma, og dermed måtte sette meg på en benk på et kjøpesenter ol. plasserte meg selvfølgelig ikke på den første og beste midt i bygget, men uansett.. må man så må man.. viste aldri fram brystet, og holdt ammeinnlegget foran helt til babyen var foran puppen og klar til å spise.

Jeg ammer hvor som helst- er vel det mest naturlige i verden å mate ungen sin! Har aldri brydd meg om at andre ammer offentlig, ikke før jeg ble mor selv heller. Jeg drar opp genseren og ned singleten jeg har under, da er det ingen som kan se puppen[:)] Har til dags dato ikke fått noen kommentarer, men jeg tror at den som ikke så etter bare ville trodd at jeg sitter og holder snuppa.. hadde noen sagt noe skulle de ha fått passet sitt påskrevet ja!!!

Gjør meg ingenting om folk ammer rett foran øynene mine men skjønner att noen kan bli støtt av det!
Jeg ville nok prøvd å finne meg en litt skjermet plass selv, ikke nødvendigvi fordi jeg ikke vil støte andre men føler ikke for å flashe puppen til alle [8D]

folk sitter å slafser, slurper og smatter på cafe!! det er mer sjenerende det enn at et lite spebarn får mat av mamman sin!!

Back
Topp