offentlig amming...

Jeg ammer hvor som helst, når Andrea blir sulten så blir hun brått veeeeldig sulten, da er det bare å finne et sted å sitte. Flere av ammerommene er forresten ikke noe hyggelige, jeg gidder ikke å sitte i et rom som lukter bæsj fordi fol,k skifter barna sine der når min jente skal ha mat[:'(]

Det er samfunnet som har funnet ut at pupper er noe mer enn mat, mange andre steder er det faktisk normalt å gå toppløse. Selvsagt kler jeg jo ikke av meg, men sitter ikke å stuker med teppe over, det drar Andrea bare bort uansett. Føler jeg har litt sperrer selv da, føler alltid at folk dømmer når de går forbi, men tror ikke egentlig de ser noe særlig[:)]

Jeg har aldri fått noe annet enn positive kommentarer[:D]

ORIGINAL: Sha

folk sitter å slafser, slurper og smatter på cafe!! det er mer sjenerende det enn at et lite spebarn får mat av mamman sin!!

Godt sagt [:)]

Jeg hadde bedt dem snu seg en annen vei. Er babyen min sulten så får den mat, samma søren hvor jeg er. Men jeg prøver å være så diskre som mulig. For jeg trenger ikke å flashe puppen heller.

jeg er helt enig! Blir dritsur når folk blir liksom disgusted av at noen sitter og ammer babyen sin når du ikke kan se noe, fordi TANKEN på at babyen får mat under teppet er ekkel? Tullinger!

Men jeg har et lite spm, og eneste grunnen til at jeg spør er at jeg håper å få amme selv når jeg får barnet mitt og ble nysgjerrig på dette: Hvorfor må man ha på seg to ting, altså f.eks genser som man drar opp og singlet som man drar ned? Holder det ikke at man bare har på seg en singlet som man drar ned på ene puppen? Blir det ikke unødvendig mye styr å skulle dra et plagg opp og SÅ et plagg ned?

Og igjen, jeg bare lurer fordi jeg håper å amme selv!!![:)][:)][:)]

Jeg ammet hvor jeg ville, og når jeg ville.
Ammet til og med mens jeg gikk i en butikk en gang, men da lå ho inne i et bæresjal, så hun syntes ikke...
Jeg var alltid diskret da jeg ammet, hadde noe rundt og lufttørket ikke puppen etterpå[;)]

Om man dekker seg til så godt man kan, så skjønner jeg virkelig ikke hva folk syns er problemet. Sier mer om de, og deres teite tanker syns jeg!!

Topp over og under: Det dekker mye mer, da har man noe over puppen også. Men man kan godt legge noe annet der også, f.eks en gulpeklut eller annet.[:)]

ORIGINAL: Fru Riskorn

Jeg unngår det så langt det er mulig. Setter meg inn på toaletter, i bilen osv. Har vel ammet offentlig to ganger mens jeg har hatt barn. Begge gangene under ett teppe. Jeg synes at man bør unngå å amme offentlig så langt det er mulig, og dersom man er nødt, kan man gjøre det så diskre som mulig. Babyer må ha mat - ja, men man kan ta hensyn til andre mennesker i prosessen.

Hvorfor er det så lite hensynsfullt å amme offentlig så lenge man gjør det diskret?

ORIGINAL: Bouncy Buttocks

Jeg unngår det så langt det er mulig. Setter meg inn på toaletter, i bilen osv. Har vel ammet offentlig to ganger mens jeg har hatt barn. Begge gangene under ett teppe. Jeg synes at man bør unngå å amme offentlig så langt det er mulig, og dersom man er nødt, kan man gjøre det så diskre som mulig. Babyer må ha mat - ja, men man kan ta hensyn til andre mennesker i prosessen.

Hvorfor er det så lite hensynsfullt å amme offentlig så lenge man gjør det diskret?

Jeg har ikke sagt det er lite hensynsfullt. Tvert imot, jeg sa akkurat det omvendte i siste setning.

For meg gjør det ikke noe,men jeg skjønner godt at andre kan reagere på at dama på nabobordet slenger ut puppen uten å dekke til eller tenke på andre rundt..

Ja babyen må få mat,men kan kan dekke seg til og PRØVE å skjule det litt da..
Er ikke alle som gidder å gjøre det..

ORIGINAL: Bouncy Buttocks

Jeg har ikke sagt det er lite hensynsfullt. Tvert imot, jeg sa akkurat det omvendte i siste setning.

Du sier også at man bør unngå å amme offentlig så langt det er mulig, - det ultimate hensynet ifølge deg. Jeg lurer litt på hvorfor man ikke bør amme offentlig.

Jeg er for offentlig amming jeg, skjønner ikke hvorfor så mange er imot det.. Men det går ann å gjøre det litt diskret, ikke flashe allt man har og lufttørke f.eks:P

ORIGINAL: Sha

folk sitter å slafser, slurper og smatter på cafe!! det er mer sjenerende det enn at et lite spebarn får mat av mamman sin!!

For ikke å nevne  alle de merklige menneskene man kan se på cafe. som  snyter nesen, lukter enten for mye parfyme eller direkte ekkelt. Og Det er mange som faktisk ser så fæle ut at det kan ta appetitten fra  en. Og  om man ikke liker amming så trenger man ikke å se bort på den som ammer. Amming foregår i stillhet og man MÅ ikke se på[:)] Og hva er så støtende med en pupp?

For meg må folk få gi barnet mat der det trengs[:)] Kan ikek gå å lete etter ett sted å gjemme seg når den lille skriker for rettferdighet. Men er jo greit å legge ett helseteppe over elelr noe sånt[:)] Ikke det at det gjør meg noe å se pupp, men mangen kan føle ubehag med nakenhet. ERr vel helst den eldre garde[:)]

ORIGINAL: Sillien

jeg er helt enig! Blir dritsur når folk blir liksom disgusted av at noen sitter og ammer babyen sin når du ikke kan se noe, fordi TANKEN på at babyen får mat under teppet er ekkel? Tullinger!

Men jeg har et lite spm, og eneste grunnen til at jeg spør er at jeg håper å få amme selv når jeg får barnet mitt og ble nysgjerrig på dette: Hvorfor må man ha på seg to ting, altså f.eks genser som man drar opp og singlet som man drar ned? Holder det ikke at man bare har på seg en singlet som man drar ned på ene puppen? Blir det ikke unødvendig mye styr å skulle dra et plagg opp og SÅ et plagg ned?

Og igjen, jeg bare lurer fordi jeg håper å amme selv!!![:)][:)][:)]

Jeg pleier bare å ha et plagg som jeg drar ned eller opp. Babyen skjuler jo det meste uansett[:)] Om noen får se en strime av magen så får det være greit[8D]

ORIGINAL: tipp

For meg må folk få gi barnet mat der det trengs[:)] Kan ikek gå å lete etter ett sted å gjemme seg når den lille skriker for rettferdighet. Men er jo greit å legge ett helseteppe over elelr noe sånt[:)] Ikke det at det gjør meg noe å se pupp, men mangen kan føle ubehag med nakenhet. ERr vel helst den eldre garde[:)]

Det er mulig, men det er alltid de eldre som gir skryt for at man ammer også[:)]
Er faktisk bare yngre mennesker jeg har hørt negative kommentarer mtp offentlig amming fra[8D]

ORIGINAL: *Hormonella*^

Når jeg amma å var på kafe så satt vi oss alltid inn i en krok eller en litt skjult plass. Satte oss ikke midt i kafeen. Låste meg vertfall ikke inn noen plass for og amme [8D] Så lenge man klarer å gjøre det litt diskret går det vell de fleste steder.[:)]
Og hadde noen kommentert det hadde jeg bedt de om å se en annen vei om det plaget de [;)] ungen må jo få mat.

enig!

babyen min får pupp når å kor hun vil ;)

jeg ammet offentlig. ikke alltid folk var like hyggelige, men ungen må faktisk ha mat. man kan heller ikke isolere seg fordi man har fått barn. jeg pleide å svare hvis noen sa jeg kunne amme på do: spiser du maten din på do? vær så god. det er sikkert ledig i en av båsene.

ammet på ammerom der det fantes.

Back
Topp