offentlig amming...

¤Ida

Gift med forumet
sitter å leser på ett annet forum om offentlig amming, å er sjokka over hvor mange som er i mot det[&:]

kjenner jeg gruer meg hvis jeg skal få til amminga å må amme offentlig, har jo gjerne lyst å dra på kafe å slikt selv om babyen må spise... men blir vell til å ende med at jeg må låse meg inne tilfelle babyen vil ha mat[8|]

hva mener dere om offentlig amming?? hvor er det greit å hvor er det ikke greit?? hva som gjør det ugreit liksom??

hva hadde dere sakt hvis noen kom til dere mens dere ammet med frekke komentarer??

kan vell ikke linke til ett annet forum heller så dere får lese det??

syns det går kjempe greit å amme offentlig. pleier å ha på meg to singletter når jeg skal ut av huset, en til å trekke ned under puppene og en til å ta over. funker som en ammetopp på en måte.

aldri fått stygge kommentarer. men har fått masse hyggelige kommentarer både fra menn og damer.
om hvor bra man ikke er redd for å gi mat til barnet selv om det er blitt en ting folk er i mot.
att det er bra man ammer for det er det mest naturlige man kan gjøre.
att det er det fineste de ser.

ja tror ikke du skal tenke så masse på det. tror ikke det er så mange som gir kommentarer

så lenge amming gjøres diskret på en cafe, sier nok ikke de fleste noe, men er noen ammere som må ødelegge ved å flashe puppa så innmari

man lufttørker jo ikke på cafe[8D]

jeg ammet ofte ute jeg, om folk ikke likte det fikk de bare ha det så godt, jeg satt ikke inne i 1år fordi han ammet fortsatt[:)]

Har ingen problem med offentlig amming, MEN det finnes jo de som insisterer på å plassere seg midt i kafeen og blotter seg VELDIG mye og det synes jeg er unødvendig.. Så faktisk en mamma på Ikea restauranten som satt å lufttørket puppen sin, MÅ man gjøre sånt kan man gå på et ammerom mener jeg....

Jeg unngår det så langt det er mulig. Setter meg inn på toaletter, i bilen osv. Har vel ammet offentlig to ganger mens jeg har hatt barn. Begge gangene under ett teppe. Jeg synes at man bør unngå å amme offentlig så langt det er mulig, og dersom man er nødt, kan man gjøre det så diskre som mulig. Babyer må ha mat - ja, men man kan ta hensyn til andre mennesker i prosessen.

Folk får bare slenge med leppa om de ønsker dette. Ungen må jo få mat...

Men sitter jo ikke å blotter puppen heller liksom.. Prøver jo å være litt diskre...

jeg hadde definitivt ikke låst meg og ungen inne....barnet skal ha mat så jeg hadde ammet barnet hvis det var sulten...om så jeg gikk å handlet.....gjorde det med eldstemann og fikk kun positive tilbakemeldinger....men sørget selvfølgelig for å ikke "blotte" puppene og magen noe veldig ved blandt annet å ta barnets dyne rund ho....[;)][;)]

Jeg synes man skal kunne amme hvor man vil, MEN man kan være litt diskre...jeg brukte å ha ett helsepledd over når jeg amma.

Skjønner ikke helt oppstyrer med offentlig amming, jeg ser veldig sjeldent folk som ammer ute jeg, og det tror jeg er fordi de fleste faktisk gjør dette veldig diskre så jeg ser helt ærlig ikke problemet.
Ammer selv når jeg er på farten, men setter meg ikke midt i "sentrum" og flasher puppen fordi!!

Nå har ikke jeg barn,men håper jo jeg får det en dag[:)]

Å om jeg får barn en dag håper jeg virkelig at jeg kan og får til å amme=)
Da kommer jeg selvfølgelig til å amme offentlig..

Om vi er på Cafè så kommer jeg jo ikke til å låse meg inne på toalettet for å amme..
Da tar jeg heller med meg et pledd eller noe sikkert=)

Babyen må jo ha mat, å jeg syntes det er flott at de som kan ammer da[:)]

Om noen hadde sagt noe hadde jeg bare bedt de se en annen vei.
Og at barnet mitt må jo få mat...

Jeg går somregel med en singlet og en tynn genser, da drar jeg opp genseren og ned singletten, så viser jeg ikke mer enn nødvendig [:)] setter jeg heller ikke midt i kafeen men i en krok [:)]

jeg er for at ungen skal få mat jeg, om man er her eller der det driter jeg i, hvis folk ikke liker det så ikke sitt å se på da for pokker!!!!! irritere meg grønn øve folk så syns det e nasty å amme, ALLE SOM AMMER BURDE HA EN PREMIE FOR Å TØRRE Å GI MAT TIL UNGEN SIN!.. herlighet!

men for all del, når jeg amma hadde jeg alltid en genser jeg drog opp å en topp jeg drog ned, da slapp jeg å vise både ditt å datt :)

Jeg har brydd meg katten. Ammet stort sett når det var behov for det. Var jeg ikke i nærheten av en kafe/ammerom eller lignende, var det å amme der jeg var. Har hendt det har skjedd i butikker. Nytter ikke å fortelle en 2-3 mnd gammel baby at han ikke kan få mat fordi at mammaen er for langt vekke fra et "godkjent" ammested. Eneste hensynet jeg har tatt er til lillegutt. Etterhvert som han ble større og kvevde sjeldnere mm, har vi prøvd å gå på ammerom for at han ikke skal bli like ufokusert.

Tror jeg hadde bedt de som brydde seg om å bry seg litt mindre. Det er flere andre plasser å se, du trenger ikke glo på oss...

ORIGINAL: Pearl

Har ingen problem med offentlig amming, MEN det finnes jo de som insisterer på å plassere seg midt i kafeen og blotter seg VELDIG mye og det synes jeg er unødvendig.. Så faktisk en mamma på Ikea restauranten som satt å lufttørket puppen sin, MÅ man gjøre sånt kan man gå på et ammerom mener jeg....

det er jeg enig med deg i, men det er jo også viktig å ikke låse seg inne når man får barn også bare fordi man har valgt å amme. men noen ting kan man gjøre for å ikke sjenere andre i prosessen, men barnet skal ha mat, men sosial kontakt for både enn selv og babyen er jo også viktig.....men jeg hadde ammet uansett... men så hadde jeg ikke blottet meg helt og definitivt ikke lufttørket puppen....den tilhører meg og babyen (og til dels sambo)

Jeg syns det er helt greit.

Ser jeg ei som amme på Kafè så får æ lyst å gå bort å si more power to yah [8D]

Får æ en puppe unge ei gang, så kommer æ t å dride laaaang marsj i om noen blir støta av det!!
Æ syns det er kjassent når folk smatter eller spiser som griser men går ikke bort eller gir de stygge blikk, de må jo få lov å ete maten sin. å det må babyene også om man er hjemme, på kafè, på legekontoret,shoppingsenter eller hos en bilforhandler [8D]

Kom an for ungene å drit i de som blir støta av det, vi fikk faktisk pupper for å fore ungene våres og det er ingenting med seksuelt med å gi en baby mat !!

altså..ungen må jo ha mat...men jeg hadde dekket meg GODT til..og kanskje prøvd å få et bord i hjørne eller sånt..
hadde nok brukt et stort sjal/teppe og dekket meg til...
har ikke noe i mot offentlig amming..pga ungen må ha mat..MEN!!! man må da ikke blotte hele puppen så alle har fritt innsyn...

Her ammer vi hvor som helst, så lenge det går ann å sette ned rumpa [:)] I løpet av i løpet av 9,5 mnd er det ingen som har sett en mm av puppene mine ufrivillig. Alt ordner seg med et sjal, et pledd o.l.

Jeg har ikke noe problem med at folk ammer offentlig.

Var på kafé ei gang med ei som virkelig flasha puppene, men de fleste gjør jo ikke det.

Gi en god faen i de som ikkje liker offentlig amming! Det gjør hvertfall eg [;)]

Jeg amma stort sett overalt, hvis Vilde var sulten så var hun sulten, og da måtte hun jo få mat..![8|] Meen jeg satt jo ikke akkurat og flasha puppene til gud og hvermann da, det ble mer sånn som en annen nevnte tidligere her med singlet under og tynn genser over, samt en sånn gulpefille over puppen og Vilde sitt hode. Da var det ingen som kunne se noe som helst, verken av puppen eller ungen[8D]

Fikk en kommentar av ei sur kjerring da vi var på en kafe da.. "Er det virkelig nødvendig å sitte å amme sånn midt ute blant folk?" sa hun, og jeg ble så forbanna at jeg svarte: "Er det virkelig nødvendig å sitte å stirre da? Gå en annen plass hvis det plager deg så jævlig, eller hold deg hjemme hvis du ikke tåler å se at noen gir babyen sin mat.." [8D] mannen satt bare med stoooore øyne og begynte å le da hun var gått :P kanskje litt frekt sagt, men fader heller altså..! [&:]

Back
Topp