Nyttige tips

Jeg er ikke så tung ennå (termin 29.12) så jeg kan foreløpig både løpe og trene styrke. Tipset mitt blir å ta en titt i boken «frisk graviditet» den er kjempefin og har masse bra øvelser! Både for hjemmetrening og trening på senter:) den har vært helt super for meg. Jeg har klart å holde et litt kranglete bekken i sjakk siden uke 12. Boka har treningsprogram tilpasset hvert trimester. Om man bare får trent bittelitt så er det mye bedre enn ingentig;) masse lykke til:Heartred

Takk for tips!! [emoji3]
 
Jeg fikk streng beskjed om å ringe føden med en gang hvis jeg begynte å blø. Ikke noe vente og se. Litt rart med ulike beskjeder på det også. Men mest sannsynlig går det bra og vi får vanlig fødsel:)

Jeg skal love deg at jeg kommer ikke til å vente å se dersom jeg begynner å blø. Da reiser jeg med en gang! [emoji33]
Jeg har trua på at det skal gå bra, selv om jeg merker at jeg er litt ekstra overtolkende på ligamentsmertene som dukker opp nå..
 
Mitt tips er å ikke haste ut etter fødsel. Med førstemann gikk vi på ikea og kjøpesenter når han var 3 dager fordi jeg hadde glemt å kjøpe mange småting til meg og baby som samboer ikke visste hva var for noe. Det ble mange barseltårer, en liten baby som ikke fikk til ammingen på senteret, jeg måtte bæsje første gang etter fødsel og jeg følte jeg tisset på meg hele tiden [emoji21]. Jeg trodde ikke det skulle være så gale fordi søsteren min hadde vært på ikea med begge sine barn når de var 2 dager gamle. Denne gangen skal vi nok holde oss hjemme den første uken minst [emoji13]
 
Mitt tips er å ikke haste ut etter fødsel. Med førstemann gikk vi på ikea og kjøpesenter når han var 3 dager fordi jeg hadde glemt å kjøpe mange småting til meg og baby som samboer ikke visste hva var for noe. Det ble mange barseltårer, en liten baby som ikke fikk til ammingen på senteret, jeg måtte bæsje første gang etter fødsel og jeg følte jeg tisset på meg hele tiden [emoji21]. Jeg trodde ikke det skulle være så gale fordi søsteren min hadde vært på ikea med begge sine barn når de var 2 dager gamle. Denne gangen skal vi nok holde oss hjemme den første uken minst [emoji13]

IKEA tre dager etter fødsel [emoji33] Det er sporty! Jeg har ingen planer om å forlate hulen/huset de første ukene [emoji85]
 
Jeg er ikke så tung ennå (termin 29.12) så jeg kan foreløpig både løpe og trene styrke. Tipset mitt blir å ta en titt i boken «frisk graviditet» den er kjempefin og har masse bra øvelser! Både for hjemmetrening og trening på senter:) den har vært helt super for meg. Jeg har klart å holde et litt kranglete bekken i sjakk siden uke 12. Boka har treningsprogram tilpasset hvert trimester. Om man bare får trent bittelitt så er det mye bedre enn ingentig;) masse lykke til:Heartred

Dette tipset stjeler jeg, selv om det ikke var ment til meg :) Takker!
 
Mitt tips er å kjøpe mest mulig utstyr på finn.no. Her er det mye fint og rimelig. Sparer både penger og miljøet! ;) Jeg har ikke planer om å kjøpe noe utstyr nytt denne gangen. Har foreløpig kjøpt brukt bedsidecrib, og bilstol med isofix. Kjøper også stellebord, vippestol, vogn, flasker, og litt klær på finn +++. Sparer heller pengene til litt forlenget permisjon med minien <3
 
Lage gaskluter av gammelt sengetøy i flanell (lage de så store at man kan bruke det i stedet for håndklær til skifteunderlag) og kjøpe musselinbomull på rull fra stoff og stil (forutsetter selvfølgelig litt arbeid med å sy kanter):happy:
 
Når det kommer til bind til meg selv like etter fødselen, så var det best å bruke «tørre bind», ikke «glatte» som du føler holder på fuktigheten. Med sistnevnte følte jeg at det var ubehagelig og svei mer.
Har du eksempler på tørre/glatte?
 
Når det kommer til bind til meg selv like etter fødselen, så var det best å bruke «tørre bind», ikke «glatte» som du føler holder på fuktigheten. Med sistnevnte følte jeg at det var ubehagelig og svei mer.

Jeg lurte og litt på det med tørre og glatte bind [emoji4]
 
Kjøp inn nattbind på forhånd! Bruker ikke det til vanlig, men etter fødsel måtte det til for min del. Oppdaget ved forrige fødsel at det finnes to typer fra Libresse. Likte best den tykkeste. Den er kanskje «tørr», som Morsdagsbarnet nevner?
 
Hodepine!! Hodepinen forsvant på ferie, men tilbake for fullt idag, 1 uke etter at jeg begynte på jobb.
Noen som har det samme?[emoji19]
 
Hodepine!! Hodepinen forsvant på ferie, men tilbake for fullt idag, 1 uke etter at jeg begynte på jobb.
Noen som har det samme?[emoji19]

Har ofte hodepine men har ikke hatt så mye de siste par dagene. Betydelig verre etter jeg begynte på jobb etter ferien men ønsker å holde ut så jeg prøver
 
Sniker fra november her. De er litt dyre, men jeg anbefaler natracare bind (kjøpes på Kinsarvik, helios eller iherb). De er laget av bomull og kjennes ut som en vanlig truse! Tenker å kjøpe mammainnleggene deres i god tid før fødselen
Da har jeg bestilt mammabind og ammeinnlegg fra natracare. :) greit hva som er klart!
 
Back
Topp