Nytt skattespm

EJ

❤️ Februar 14's Miss Gravid ❤️
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
♡ Maibarna ♡
Om du får igjen på skatten, mannen din får ein baksmell og dikka har delvis felles økonomi. Brukar du da dine peng på å dekke hans underskudd?

Det gjorde i hvert fall jeg den gangen jeg var gift. Nå er det ingen aktuell problemstilling ettersom jeg er alene ;). Det var best slik, for om han skulle sitte med skattegjeld hadde jo det på mange måter rammet oss begge til slutt uansett. Bedre å bli kvitt gjelden med én gang!

Hadde vi vært i den posisjonen ville jeg gjort det. Vi flytter gjeld slik at begge kommer på pluss-siden.

Ja, han får mine skattepenger. Hvis ikke så går det utover meg lell :p

hvis vi hadde hatt felles økonomi hadde vi gjort det. Men vi har mest separat, og en del felles. Hadde kommet litt an på grunnen til baksmell evt. Men i år får vi igjen begge to :)

Her har vi felles økonomi, så ja. I fjor fikk jeg baksmell på 7000 kr, det ble dekket av skattepengene han fikk igjen.

Nei. :P Han betaler det selv. Men hadde jeg fått en smell hadde jeg betalt det selv og. ;) Dessuten tjener han nesten fire ganger mer enn meg. :P

Felles økonomi er vel at alle utgifter deles felles, til syvende og sist går det opp i opp her i alle fall.

Vi har ikke felles økonomi, så nei. Jeg fikk igjen 40.000 i fjor, han fikk 70.000 i baksmell (pga skogvirke), han betalte det selv, enda jeg faktisk tilbød meg å bruke alt jeg fikk igjen :)

Ja det gjør vi :-)

Ja her settes alle skattepenger inn på felles konto. Har det seg sånn at en får baksmell så dekkes det av den andre :-)

Nei det gjør vi ikke. Men mamma og stefaren min har det sånn at det automatisk blir betalt hvis den ene går i minus og den andre i pluss. De leier ut en del og selger en del hus. Så hos dem blir det mye rart.

Selvfølgelig. Med oss er alt felles :)

Felles er felles, så det går jo av vår felles økonomi uansett, så hvilke penger som brukes er irrelevant, bare få det bort.

Vi får igjen begge to, så det er ikke noen problemstilling. Reelt sett hadde han vel betalt det selv, men om pengene står på hans eller min konto bryr vi oss ikke om, det er våre penger.

Eg ser når det er felles økonomi. Eg spør når det gjelder delvis felles økonomi..?

Back
Topp