Nytt mat spm...

Synes du babyen sover bedre/ lengre på det?

Han sover like godt som alltid, men sover lengre etter vi begynte med den grøten. Fra 7-8 timer sammenhengende, til 12-13 timer sammenhengende ;-) men om det er grøten som gjør det, vet jeg ikke :-)
 
Han sover like godt som alltid, men sover lengre etter vi begynte med den grøten. Fra 7-8 timer sammenhengende, til 12-13 timer sammenhengende ;-) men om det er grøten som gjør det, vet jeg ikke :)
Å kjære deg! Det hørtes ut som en drøm. Jeg må bare prøve det. Her har jeg/vi ikke sovet mer enn 3-4 timer sammenhengende siden vesla ble født❤️
 
Å kjære deg! Det hørtes ut som en drøm. Jeg må bare prøve det. Her har jeg/vi ikke sovet mer enn 3-4 timer sammenhengende siden vesla ble født❤️

Vi har vært veldig heldig med sovehjertet hans på natten, på dagen blir det ikke mye søvn derimot :-P Skader ikke å prøve, kanskje hun aover bedre ;-)
 
Å kjære deg! Det hørtes ut som en drøm. Jeg må bare prøve det. Her har jeg/vi ikke sovet mer enn 3-4 timer sammenhengende siden vesla ble født❤️

Sammenhengende søvn her er per nå max 1,5 time :o holder på å bli sprø..

Hvor raskt kan man øke? Fått en hel porsjon 4 mnd grøt nå i en uke.. Smaksprøver på frukt/ grønt på formiddag/middag (så snart vi har prøvd ut nok ingredienser da vel og merke..) får utrolig lett magesmerter og diare...
 
Ser du har litt av det samme problemet som meg. I går slå jeg sammen litt måltider og snuppa virket mer fornøyd,jeg også ettersom det ble litt sjeldnere mating. Vi gjøre det slik:

Kl 7: Mme/ mm rundt ca 150 ml
Kl 9: Grøt + vann
Kl 12: Fruktmos og mme 150 ml
Kl 15-15.30 middag+vann
Kl 18; grøt + vann
Legging Kl 18.30 150 ml mme + mm

Fikk 150 ml mme ca 00.30 så ammet litt i løpet av natta.
Ja, er ikke barebare! Vertfall ikke når jeg klarte få tette melkeganger og feber.. Har måttet amme hver 2.time i tre dager nå:eek: Ikke heelt forenelig med å øke mengden fast mat. Har ikke gjort annet enn å amme, pumpe, lage til mat, gi mat og vaske opp mat:shifty:
 
Ser du har litt av det samme problemet som meg. I går slå jeg sammen litt måltider og snuppa virket mer fornøyd,jeg også ettersom det ble litt sjeldnere mating. Vi gjøre det slik:

Kl 7: Mme/ mm rundt ca 150 ml
Kl 9: Grøt + vann
Kl 12: Fruktmos og mme 150 ml
Kl 15-15.30 middag+vann
Kl 18; grøt + vann
Legging Kl 18.30 150 ml mme + mm

Fikk 150 ml mme ca 00.30 så ammet litt i løpet av natta.

Jeg har også slått sammen noen måltid i det siste. Men da får han jo i seg mindre, og våkner sulten om natten heller. Kanskje verdt et forsøk den godnatt-grøten ;)
 
Jeg har også slått sammen noen måltid i det siste. Men da får han jo i seg mindre, og våkner sulten om natten heller. Kanskje verdt et forsøk den godnatt-grøten ;)
Prøvde god-natt grøten i går kveld.... Kan ikke si det funket her foreløpig. Våken 23,02(Ville da opp) måtte bysses i søvn så morgen kl 05.30....
 
Sammenhengende søvn her er per nå max 1,5 time :o holder på å bli sprø..

Hvor raskt kan man øke? Fått en hel porsjon 4 mnd grøt nå i en uke.. Smaksprøver på frukt/ grønt på formiddag/middag (så snart vi har prøvd ut nok ingredienser da vel og merke..) får utrolig lett magesmerter og diare...

Off, jeg forstår godt at du blir sprø!
Jeg økte litt og litt hver dag, tok vel 1-2 uker før vi hadde full porsjon :-) når vi gikk fra 4 til 6 mnd grøt, økte jeg raskere.. Hadde full porsjon etter et par dager, her gikk det fint :-)
 
Off, jeg forstår godt at du blir sprø!
Jeg økte litt og litt hver dag, tok vel 1-2 uker før vi hadde full porsjon :-) når vi gikk fra 4 til 6 mnd grøt, økte jeg raskere.. Hadde full porsjon etter et par dager, her gikk det fint :-)

Har full porsjon grøt på kveld og hatt det i en uke ca.. Smaker jo på ting til lunsj/middag. Men kanskje greit å gi frokostgrøt nå? Må man starte gradvis med den å?
 
Har full porsjon grøt på kveld og hatt det i en uke ca.. Smaker jo på ting til lunsj/middag. Men kanskje greit å gi frokostgrøt nå? Må man starte gradvis med den å?

Han fikk frokost grøt først her.. Da vi introduserte kveldsgrøt, tok jeg der litt gradvis. Tror jeg begynte med halv porsjon, men han sa tydelig ifra at det var for lite :-P så var opoe i to fulle porsjoner etter et par dager ;-)
 
Ingen suksess i går heller. Dessuten brakk hun seg av grøten ... Gir det et forsøk til i kveld. Ellers går jeg tilbake til den jeg har brukt hele tiden med bringebær :) men i dag skal jeg forsøke å kutte litt ned på soving på dagtid. For det kan jo være det som gjør at hun sover lite på natt.
 
Ingen suksess i går heller. Dessuten brakk hun seg av grøten ... Gir det et forsøk til i kveld. Ellers går jeg tilbake til den jeg har brukt hele tiden med bringebær :) men i dag skal jeg forsøke å kutte litt ned på soving på dagtid. For det kan jo være det som gjør at hun sover lite på natt.
Hmm.. Tror ikke jeg vil teste skjebnen med den grøten :P Jeg slo sammen frokostgrøt og fruktpuré i dag. Og middag og mme. Han virker jo aldri helt mett etter måltidene. Får se hvordan det går :)
 
Føler ofte at mating er hele dagen her og :p Men det er vel mest en følelse for at man ikke gjør så mye annet:)
Sånn ser det ut hos oss ca:

05-08: 180 ml mme
09-10: 1/2 dl grøt
12-13: 150 eller 180 ml mme + fruktmos
16: 180 ml mme
18-20: 1/2 dl grøt + 180 ml mme. Hun får også mme mellom måltidene ved behov. Ikke ofte det skjer, men en sjelden gang :)
 
Ingen suksess i går heller. Dessuten brakk hun seg av grøten ... Gir det et forsøk til i kveld. Ellers går jeg tilbake til den jeg har brukt hele tiden med bringebær :) men i dag skal jeg forsøke å kutte litt ned på soving på dagtid. For det kan jo være det som gjør at hun sover lite på natt.

Mini kunne også brekke seg av nye grøter, hvis han brakk seg flere dager på rad, la jeg vekk grøten i kanskje ei uke før jeg prøvde igjen :-) da har det gått fint her :-)
 
Back
Topp