Vi har hatt kjøkken fra kvik, Ikea og nå fra Sigdal. Har og vært å tegnet kjøkken hos Norema, epoq, marbodal og en kjent til som jeg ikke husker. Det var veldig varierende i forhold til gode løsninger, men fikk inntrykk av at det kom an på personen som tegnet og deres ideer til løsninger, og ikke begrensninger til selve kjøkkentypen. Jeg ville uten tvil ha valgt Ikea (vi valgte Sigdal i vårt nye hus, siden det var det som var inkludert fra byggmester sin side), både pga pris, kvalitet og løsninger (mtp at man lett kan gjøre om på ting senere, skifte fronter, supplere med flere skap, ol). Hvitevarene hos Ikea har blitt bedre, men de er fremdeles ikke "bra nok" i mine øyne i forhold til feks. Siemens sine. Og etter det jeg har hørt er det oftes oppvaskemaskinen som det er problemer med, og som er veldig bråkete (men det ser man jo på db-nivået). Kjøleskapene har jeg og hørt at er ganske bråkete siden de har hatt noen problemer med during ifm innbygging, men mulig dette har blitt bedre.
Når vi kjøpte kjøkken hos kvik trakk vi ut alle hvitevarene, som vi kjøpte hos whiteaway. Da sendte jeg bare en mail til de med de hvitevarene jeg ønsket, og hørte om det var mulig å få en kvantumsrabatt på de. Fikk med en gang en kode på 30%, men endte opp med rabatt på 35% tilsutt, så her er det mye å spare. De fleste kjeder gjør dette hvid du kjøper flere enn en.
Min anbefaling er ihvertfall å innhente pris og løsninger fra flere, og deretter finne den løsningene dere syns passer best og tegne den hos feks. Ikea (for å se om det i det hele tatt er mulig å få den der) hvis dere syns at prisen er for høy andre plasser (noen ganger er jo kvik og epoq like dyrt/billig).
Når vi kjøpte kjøkken hos kvik trakk vi ut alle hvitevarene, som vi kjøpte hos whiteaway. Da sendte jeg bare en mail til de med de hvitevarene jeg ønsket, og hørte om det var mulig å få en kvantumsrabatt på de. Fikk med en gang en kode på 30%, men endte opp med rabatt på 35% tilsutt, så her er det mye å spare. De fleste kjeder gjør dette hvid du kjøper flere enn en.
Min anbefaling er ihvertfall å innhente pris og løsninger fra flere, og deretter finne den løsningene dere syns passer best og tegne den hos feks. Ikea (for å se om det i det hele tatt er mulig å få den der) hvis dere syns at prisen er for høy andre plasser (noen ganger er jo kvik og epoq like dyrt/billig).