Nytt kjøkken

MammaenTilEogW

Glad i forumet
Påskekyllingene 2020
Marsboerne 2023
Vi planlegger nytt kjøkken. Noen som har tips til leverandører som er flink til å planlegge, har god kvalitet og som ikke koster skjorta?

Ikea er rimelig og bra men krever litt mer tankearbeid kanskje selv..?

IKEA har like bra kvalitet som mange andre. Planleggingen derimot er det sikkert andre som er bedre på.
Kjøkkenplanleggeren til ikea grøsser jeg av:nailbiting: men veldig fornøyd med kjøkkenet i seg selv, og vi fikk mer dreisen på oppsettet etterhvert selv om det var noe knot :p

Vi fikk gode tegninger av både HTH, kvik og Elkjøp :)

IKEA har helt fine kjøkken :) planleggeren er veldig enkel når man setter seg inn i det

IKEA har helt fine kjøkken :) planleggeren er veldig enkel når man setter seg inn i det
Til og med han på ikea hadde problemer av og til, innredningen roterte uten at han ville det, flyttet seg hit og dit osv :hilarious: men han hadde definitivt bedre kontroll enn vi hadde :p

IKEA er helt ok, men styr unna integrerte hvitevarer som de gjerne vil legge ved… oppvaskmaskinfestet (til fronten) gikk i stykker etter ett par år. Kombikjøleskapet (frysedelen) sluttet å virke etter 4 år… nå har kjøkkenet stått i 8 år, og det virker slarkete/slitt :hungover: dette er hos eksen. Da vi gikk i fra hverandre kjøpte jeg brukt kjøkken fra Strai på Finn. Kostet kun 15000 og virker som nytt :) (det var nytt i 2011) så anbefaler å enten legge litt mer penger i det enn IKEA, eller kjøp brukt på Finn :)

Min favoritt er Kvanum som kommer ferdig montert, og de sender en montør som monterer alt :Heartred
men det er et dyrt kjøkken :bag:

Ikea er helt fint og greit, jeg har det både i kjelleren og på vaskerommet :)
For eksempel digger jeg den billige hvite laminatbenkeplaten deres. Mye bedre enn stein :rolleyes: (stein var en stor feilvurdering her..)

Men som Kristin sier over her: Styr unna feks IKEAs integrerte kjøleskap og oppvaskmaskin.
Den oppvaskmaskinen bråket så sinnsykt når den vasket helt vanlig. Jeg var glad da den begynte å lekke vann etter et par år sånn at jeg kunne kjøpe en stillere oppvaskmaskin av et annet merke.
Det integrerte kombikjøleskapet er så smalt inni, særlig i fryseboksen der du ikke engang får plass til esken til frossenpizzaen :rolleyes:

Til og med han på ikea hadde problemer av og til, innredningen roterte uten at han ville det, flyttet seg hit og dit osv :hilarious: men han hadde definitivt bedre kontroll enn vi hadde :p
De på IKEA er ganske udugelige når det gjelder planlegging av kjøkken :) de har ikke så god opplæring i det. Lærte meg fort at man må Google seg til informasjon selv, fordi de visste ingenting der :hilarious:

De på IKEA er ganske udugelige når det gjelder planlegging av kjøkken :) de har ikke så god opplæring i det. Lærte meg fort at man må Google seg til informasjon selv, fordi de visste ingenting der :hilarious:
Jeg hadde ganske god erfaring med han vi hadde :) han kunne anbefale, fraråde, opplyse ifht garanti og hva vi kunne og ikke kunne plassere hvor, si hva folk flest gikk for osv. Han plasserte ting på tegningen mye fortere enn oss, sikkert derfor det roterte endel:p så var det å lirke og lure for å få satt ting perfekt på plass igjen, ifht foringer osv på tegningen :hilarious: både jeg og samboer holdt på å klikke på kjøkkenplanleggeren, ingen av oss hadde lyst til å sette oss med det etter å ha prøvd det første gang :hilarious::hilarious:

Vi endte med å kjøpe hos kvik, på 25% rabatt (de kjører slik kampanje med jevne mellomrom). Valgte kvik fremfor feks ikea på grunn av løsningene de kunne tilby (feks dypere og litt høyere skap = mer plass). Ble ikke mer enn 10 000 mer enn ikea, eks hvitevarer.

Ikea er helt ok og det er også hvitevarene , vi har hatt kjøleskap i 17 år, hadde komfyr i 11 år og oppvaskmaskin i 10

Ikea er helt ok og det er også hvitevarene , vi har hatt kjøleskap i 17 år, hadde komfyr i 11 år og oppvaskmaskin i 10
Enda godt. Vi valgte å gå for hvitevarer derfra, for det meste hørt bra ting om det meste av det :) eneste negative jeg har lest noe om på oppussingsgruppa jeg er medlem av på fb er at særlig det ene alternativet av oppvaskmaskin kan bråke litt når den er på. Eller, en viss vifte bråkte visst endel også, men det var ikke den typen vi valgte :p

Men som Kristin sier over her: Styr unna feks IKEAs integrerte kjøleskap og oppvaskmaskin.

IKEA lager ikke hvitevarene sine selv. Det meste av «IKEA-hvitevarer» er laget av Elektrolux. Enkelte modeller tidligere var også Bosch/Siemens-produsert. Usikker på hvordan det er nå.
Når det er sagt så ville jeg nok selv kjøpt «premium»-hvitevarer på Black friday eller lignende, da kan du gjøre ganske hyggelige kjøp.

Installerte IKEA-kjøkken med IKEA-hvitevarer i utleiedelen vår i fjor og det funker finfint det. Både stekeovn og platetopp er greie å bruke. De er i nedre del av markedet prismessig, så opplevd kvalitet er lavere enn om jeg hadde valgt f eks Siemens. Avtrekksviften bråker noe voldsomt. Det er et område det er greit å ikkje kjipe ned på om du skal bo der selv.

Enda godt. Vi valgte å gå for hvitevarer derfra, for det meste hørt bra ting om det meste av det :) eneste negative jeg har lest noe om på oppussingsgruppa jeg er medlem av på fb er at særlig det ene alternativet av oppvaskmaskin kan bråke litt når den er på. Eller, en viss vifte bråkte visst endel også, men det var ikke den typen vi valgte :p
Mange har meninger om det, hekt uten å ha prøvd det selv ;)
Vi har ikke de billigste hvitevarene da, det kan jo spille inn

Back
Topp