NYTT KAPITTEL

Ser ut som at jeg er tilbake her.
Er ca 4+5, men i går og i dag har jeg blødd masse (også klumper) og hatt menstruasjonssmerter :( mulig det er en spontanabort.
Legetime i morgen.

*kjempe trist*
 
Jeg skal til legen i neste uke å sjekke at hcg normal igjen.
I går var jeg veldig trist, men tar det bedre i dag. Vi får prøve igjen så fort det er mulig.

Jeg har kjøpt inn et lass av eggløsningstester etterhvert begynner jakten på eggløsningen. Håper denne blødningen gjør seg fort ferdig. Dag 3 med blødning nå.
 
PP3

Dag 5 og jeg blør fremdeles en god del.
Går alt som normalt er eggløsning et sted mellom 7 - 9 februar, så jeg burde med eggløsningstester allerede mandag tror jeg?
Jeg skal være flink med temperaturmålen nå også slik jeg gjorde forrige måned, syns det fungerte bra.

Siden jeg tenker mye på det og holder oversikt over dagene så går tiden så INNMARI treigt.
 
Dag 7 i syklusen, blør fremdeles, men litt mindre
 
MYE hormoner denne perioden her. Dårlig humør, sliten, har det ikke noe godt "inni meg". Føles meg som det pms-trollet, men på helt feil tidspunkt.

4-6 dager til eggløsning. Skal opp å ha litt sengekos med mannen før vi tar kvelden.
Sørger for å få orgasme hver gang, hørt at det kan trekke sædcellene lengre opp :laughing002 :D
 
I morgen begynner jeg med eggløsningstester både morgen og kveld. Jeg krysser fingrene for at eggløsning kommer som normalt. Nå vet jeg også hvilke symptomer jeg må se etter når jeg kommer i dpo-land :P

Symtomene før SA:
ekstremt ømme brystvorter 3 dpo - dette var mitt sikreste tegn, for det har jeg aldri ellers etter eggløsning
tisset oftere
utrolig trøtt!
murringer i magen
økt utflod
underlivssopp :p (noen mener at dette kan være et symptom)
 
Jeg er er KJEMPE frustrert over den ikke-eksisterende eggløsningen?!
Har testet denne uka her og testene viser bare svake streker.
Normalt har har jeg el den 13-14 dagen i syklusen, dvs den skulle vist positiv på onsdag eller i går siden den gir positivresultat ca 48 timer før. Ikke har jeg fått el-slim heller.. det er bare blankt og "vått"/fuktig. Har litt vondt i magen i dag, men testen viser negativ. Jeg orker ikke å vente til en ny syklus med å prøve igjen :( kan ikke den el bare komme.. jeg frykter at den har vært, rett etter SA blødningene sluttet, men da hadde jo ikke jeg sex.
 
ENDELIG begynner el-testene å bli sterkere!! :D
I dag er teststreken like sterk som kontrollstreken, så jeg vil si at det er en begynnende eggløsning. Tipper testen blir sterkere utover kvelden.

Eggløsningssmerter både i går og i dag + at el-slimet er kommet :)

Vet ikke helt hvem dag selve eggløsningen skjer, for el-test er vel bare tegn på at noe skal skje, men skal spare noen tester slik at jeg kan se når LH hormonet minker.
 
Testen i sta var så vidt litt svakere. Nå er det ca 21 timer siden jeg testet før det, og da var den litt sterkere enn kontrollstreken. Så på et tidspunkt mellom de 21 timene her så har den nok garantert vært mye sterkere. Siden streken begynner å bli svakere nå så kan jeg kanskje gå ut i fra at eggløsningen er i dag?

Hvis alt går som normalt da, og ikm er 23 februar slik jeg regnet ut så betyr det at jeg har en lutealfase på ca 13 dager. Nå krysser jeg bare for at symptomene kommer og mensen uteblir! :) Dette er MIN GANG. Jeg bare vet det.
 
3 dpo i dag i følge FF.

Ikke noe tegn til ømme nipler, som jeg fikk så tidlig som 3 dpo forrige mnd før SA. Men det stikker veldig i høyre pupp :P Merker det veldig godt. Når man er i dpo-land så tolker man hver eneste lille ting som kaaaanskje, muligens kan være et symptom :p

Ellers merker jeg litt stikking i magen.

I går kveld gjorde det vondt å ha sex. Det var som om jeg fikk slike små "støt" i magen og de fleste stillingene var rett og slett ubehagelig. merkelig. Når jeg var på toalettet etterpå var det litt rosa utflod. aner ikke hva det kan være, men antakeligvis har det en sammenheng med sexen?
 
Masse lykke til med prøvingen :-) håper det sitter en spire raskt igjen hos dere. Ikke noe gøy å miste :-(
 
I dag er jeg trist:sad010
Forrige måned følte jeg det på meg, jeg viste at det hadde klaffet.
Nå føler jeg ingen ting. Jeg har antakeligvis vært alt for stresset og fokusert for mye på det..
 
Beregninger er ikke min sterkeste side. Positiv EL-test lørdag = eggløsning ca søndag eller mandag.
Det betyr at jeg er ca 3-4 dpo NÅ. Ikke 5-6 som først antatt.

Er syklusen min på 28 dager denne måneden her betyr det at jeg har en lutealfase på 12 dager. Eggløsning den 15 eller 16 dagen.
 
5 dpo
Det har murret ekstremt i magen min på venstre side, akkurat som om det stikker der. Det er foreløbig det eneste tegnet hvis det ikke skyldes noe annet Det kan jo være festesmerter eventuelt.
Har sånn halvveis lagt denne PPen på hylla, siden jeg ikke har noen utpreget symptomer, men håpet holder meg litt igjen.. 7 dager til ikm. 5-6 dager til testing.
 
Jeg er så spent!! :) Du må oppdatere snart ;)
 
Ca 7 dpo
Forrige gang var jeg bombesikker på at det hadde gått, og da var jeg jo gravid. Men nå har jeg en ubestemmelig følelse.. Vingler mellom å føle at det ikke klaffet og at det muligens kan ha gått.

De siste dagene jeg har vært litt kvalm nå og da.. I dag er vel den dagen jeg har merket det best, helt fra jeg sto opp. Det er nok til at matlysten forsvinner og jeg fort kan føle meg uggen av tanken på et eller annet.

Det murrer ikke så mye i magen min som forrige mnd, men det stikker litt av og til. Det var helt crazy den ene dagen i helga, men bortsett fra det er det minimalt..

Jeg har hatt en svak hodepine de siste 4 dagene, noe som er unvanlig for meg å få de dagene her i syklusen. Hodepinen min følger alltid menstruasjonen.

Utfloden er ikke særlig rennende slik mange mener at den skal være dersom man er gravid, og forrige mnd var den det hos meg.. nå er det mer "tørt". Tappen min har en merksnodig form.. den virker FLAT ut? Lukket, litt "hoven", myk utenpå, hard inni, lavt plassert.

Så, "symptomene" mine er totalt annerledes denne mnd her. Men siden jeg lider av google-sykdom har jeg googlet meg rundt på nettet og lest om mange som ikke engang merker noe før de er i uke 6-7, og at symptomene deres har variert fra graviditet til graviditet.. Det kan jo hende det gjelder meg også! Jeg håper.
 
Jeg følger spent med og krysser fingrene for deg! Dette høres jo veldig bra ut. Når skal du teste? :)
 
Back
Topp