NYTT KAPITTEL

Det store spørsmålet er,
Når vet man egentlig at eggløsningen er/har vært? Har litt EL-smerter i dag også. Dag 3 med vondt. Det begynte kvelden før positiv test. I går når jeg hadde positiv test kjente jeg det ekstremt godt. Samme gjør jeg i dag, men har ingen flere tester. Er eggløsningen når smertene gir seg? Eller er det forseint da?

Jeg tenkte å prøve wild yam den perioden her, men har skjønt at det er viktig å ta det når man er i dpo-land. Er også usikker på hvor mye jeg skal ta av det, så må lese litt om det ikveld. Har kjøpt solaray sin wild yam.
 
Hvis du hadde positiv el-test igår hadde jeg nok tenkt at el var idag [emoji4] Enten er den idag eller i morgen vil jeg tro (egget løsner mellom 12-48 timer etter positiv test), men for enkelhetens skyld hadde jeg nok tatt utgangspunkt idag pga ingen flere tester [emoji106]

Jeg hadde mye smerter etter eggløsning husker jeg. Til tider utrolig ubehagelig [emoji57]
 
Nå har jeg lest om wild yam og konkludert med at jeg holder meg unna.
Jeg burde lest litt mer om det før jeg kjøpte en boks. Har en stabil syklus, den er som en klokke. Redd jeg ødelegger det ved å begynne på wy. Nå må jeg bare ta det som det kommer.

En ting vi skal gjøre annerledes den mnd her er å ha sex daglig en stund etter eggløsningen også. De andre syklusene har vi hatt noen rolige dager etter der vi trodde eggløsningen var. Kanskj det har noe å si.
 
Hvis du hadde positiv el-test igår hadde jeg nok tenkt at el var idag [emoji4] Enten er den idag eller i morgen vil jeg tro (egget løsner mellom 12-48 timer etter positiv test), men for enkelhetens skyld hadde jeg nok tatt utgangspunkt idag pga ingen flere tester [emoji106]

Jeg hadde mye smerter etter eggløsning husker jeg. Til tider utrolig ubehagelig [emoji57]

Ja, tenker at jeg er 1 dpo i morgen. Selv om jeg faktisk har el-smerter enda.. Kraftig den mnd her. Håper det er positivt.
 
2 dpo
Ømme nipler! Det er et vekig bra tegn for min del. Har alltid fått det tidlig i dpo land ved graviditet. La dagene fly nå! Neste helg svir jeg av tester.
 
5 dpo
Øm/støl på venstre side, heeelt nederst i magen. Det stikker i ny og ne.
Har litt "eggløsningsslim" nå i dpo land, ikke godt å si om det er et symptom, men pleier ikke å ha det vanligvis.
Har også hatt ville drømmer de siste to nettene.
 
Last edited:
6-7 dpo
Hadde noen voldsomme stikk i magen i dag morges. Gikk fort over. Om jeg ikke får positiv test den gangen her så har kroppen virkelig klart å lure meg. :rolleyes:
 
6-7 dpo
Hadde noen voldsomme stikk i magen i dag morges. Gikk fort over. Om jeg ikke får positiv test den gangen her så har kroppen virkelig klart å lure meg. :rolleyes:

Har hatt det likt her. Er 8 DPO i morgen å lurer på å fyre av en test[emoji28] håper det er spire hos deg![emoji4]
 
Har hatt det likt her. Er 8 DPO i morgen å lurer på å fyre av en test[emoji28] håper det er spire hos deg![emoji4]
Spennende.
Håper på positiv test for oss begge. ❤
 
8 DPO
Kritthvit test. Ikke antydning til strek engang. :shifty:
Får en dårlig følelse med engang, fordi jeg forventet svak strek i dag siden jeg har fått det de andre gangene. Har hatt sterke murringer i magen den uka her, så jeg har store forventinger - og det er dumt, nederlaget blir litt større hvis det ikke går.

Bruker en annen type test nå - de billigste fra babyplan. Brukte de fra wondfo før. Mulig de her er annerledes og ikke like sensitive? IKM er til tirsdag, så det er fortsatt god tid.
 
Det er fortsatt supertidlig Da, jeg bruker alltid babyplan sammen med andre tester fordi de kan ha tendens til skyggestrek hos meg.
 
Det er fortsatt supertidlig Da, jeg bruker alltid babyplan sammen med andre tester fordi de kan ha tendens til skyggestrek hos meg.

Ja er tidlig. Har hele tiden tenkt at jeg skulle hente til søndag for da er det litt større sjans for strek. Men dagene går jo så seeeeeint :rolleyes:
Jeg får ikke engang skyggestrek... :shifty: så akkurat nå savner jeg den gamle graviditetsstrimmelen kjenner jeg, hehe.
 
Plutselig står det en tordensky full av regn over hodet på meg. Skikkelig irritabel og deppa i dag. Typisk humør på den tiden i syklusen. Slitsomt å være jente noen ganger...
 
Plutselig står det en tordensky full av regn over hodet på meg. Skikkelig irritabel og deppa i dag. Typisk humør på den tiden i syklusen. Slitsomt å være jente noen ganger...
Jeg bruker å bli sånn før tr, men denne runden kom pms etter at tr kom[emoji85]
Skjønner godt hva du mener altså, klem[emoji173]
 
JAAAA, det er en svak strek på testen i dag!!
Veldig svak strek, jeg er bare 9dpo. Så satser på en sterkere strek i morgen. Nå er jeg veldig fornøyd med at jeg ikke har innbilt meg symptomene jeg har hatt de siste dagene :p
Ømme nipler, stikk på venstre side nederst i magen som har fått over til sterke mensmurringer, og er litt trøttere enn vanlig.

Med min historikk er jeg såklart bekymret, men forhåpentligvis bedre rustet. Tar en ny test i morgen, viser den sterkere begynner jeg på sprøytene og tablettene! Må på apoteket og hente de i dag.
 
Nå er sprøyta satt!! Jeg syns den første sprøyta er litt skummel å ta selv, og mannen i huset har sprøyteskrekk , så bestekameraten min stakk den for meg ;)

Har fått streker på 4 tester i dag. Sjanset på å bare ta sprøyta nå. Den skal jo tross alt gjøre at graviditeten ikke går til grunne. Hadde egentlig planer om å ta den i morgen så jeg var sikker på at det var ekte strek, men må vel nesten være bedre å bare ta den nå. Skal ta sprøyte 2 ganger i uka frem til uke 12.

Håper at det går bra den gangen her!!! Hadde blitt så takknemlig om jeg slipper å gå gjennom mange spontanaborter som sist.

Mandag må jeg ringe gynekologen. Grugleder meg til tiden fremover.
 
Gratulerer. Håper alt går bra
 
Gratulerer så mye [emoji7][emoji1] Håper det går bra denne gangen så dere slipper å miste noe mer [emoji172]
 
Back
Topp