nytt hvert år

Hmmm....nei? Vi driter ikke penger heller. Vinterkåpa mi kjøpte jeg i 1999... Allværsjakken som jeg bruker mest om vinteren tror jeg ble innkjøpt for snart ti år siden også. Så har jeg en fem år gammel vinterjakke (duffelcoat-lignende) som jeg kan bruke når jeg ikke er gravid - men det har ikke vært så ofte de siste årene.

Og må bare spørre: hvis man har råd til det, er det ikke greit at voksne unner seg nye ting hvert år? Bare et spørsmål :)

Tanketrollet skrev:
Og må bare spørre: hvis man har råd til det, er det ikke greit at voksne unner seg nye ting hvert år? Bare et spørsmål :)

Jeg syns det. Men kunne ønske det var meg!

Nå er det jo ingen automatikk i at man kaster noe gammelt hver gang man kjøper noe nytt, så den skjønte jeg ikke helt. Selv gir jeg til fretex med ujevne mellomrom, og hvis jeg noen gang skal kvitte meg med noe dyrt og pent brukt så vil jeg antagelig selge det, skjønt det er lite sannsynlig ettersom jeg liker å samle på klær og sko. Når det er sagt så kjøper jeg ikke alt nytt hvert år, men sørger heller for å gjøre bevisste kjøp som jeg ikke blir lei av etter en sesong.

Ikke normalt for meg vertfall...men så har ikke jeg penger sprutende utav ræva heller.

Kjøper nytt når det jeg har ikke er brukbart lenger, enten fordi det er slitt eller fordi det ikke passer lenger.

Nei, eller... Nesten?

Jeg kjøper ofte billig og dårlig kvalitet, så det slites ut etter ett år...
Men jeg har bursdag i Desember da, så jeg får som regel vintersko og jakke av familien før jul hvert år :)

Nei, her har jeg vært så fattig de siste årene at jeg har kjøpt billig dritt på økonomisko. Da både sommer og vintersko.
Men om 5år så er alle låna mine betalt så da skal jeg spandere på meg skikkelig bra greier :P

I år skal jeg være høygravid når det blir vintern, så da gidder jeg ihvertfall ikke kjøpe noe nytt. Skal sikkert bare sitte inne og fyre likevel.

kjøper nok noe nytt hvert år.. ja.. men MÅ ikke, bare fordi det er "brukt 6 mnd".. men fordi jeg _ønsker meg_ (ting forandrer seg, mote også) eller fordi skoene er ødelagte, eller levde ikke opp til forventingene... eller lign.

ikke nødvendigvis denne rekkefølgen , men det blir nye ting på meg hvert år! dessuten kaster jeg aldri ting. alt blir brukt! bruker for eks ikke å kjøpe jakke hvert år.. jakker blir brukt noen år her. men sko derimot blir fort slitte så ja om nødvendig.

Ikke jakker... min jakke har jeg hatt i snart 10 år (canada goose)

Men skoene bruker jeg opp med en gang...blir hull, eller ett eller annet som gjør at jeg ikke får brukt de.. Så de kjøper jeg mest sannsynlig nytt hver 6. måned.

Men Pernille først, såklart :) 

Jeg vil ikke si det er normalt å kjøpe nytt for hver sesong
Her så har jeg vintersko som er 3år gamle,kjøpte ny vinterjakke i fjord siden den jeg hadde var alt for stor. Så regner med å bruke den jakka i noen år fremover,så sandt den ikke er for stor nå

bruker ei jakke et par sesonger, men da er den gjerne utslitt også... Har bare ei jakke gjennom sesongen og kjøper aldri dyrt tøy så da får man igrunnen det man betaler for :)

DenicaD skrev:
kjøper nok noe nytt hvert år.. ja.. men MÅ ikke, bare fordi det er "brukt 6 mnd".. men fordi jeg _ønsker meg_ (ting forandrer seg, mote også) eller fordi skoene er ødelagte, eller levde ikke opp til forventingene... eller lign.

Sign! Jeg elsker og shoppe, så det gjør jeg jevnlig gjennom hele året:) Men jeg driter ikke penger fordet akkurat..

Kjøper når det er behov, noe det ikke er så ofte heldigvis. Da kjøper jeg på slutten av sesongen på salg, så har jeg det liggende klart til neste år. Heh..

smash skrev:
Jeg gjør ikke det:)

Back
Topp