nytt hvert år

*yummymummy*

Gift med forumet
Er det virkelig vanlig, å kjøpe nye vintersko, nye sommersko, ny vinter/høstjakke, ny vår/sommerjakke HVERT år når man er voksen? Forstår man skal kjøpe til barna altså, for de vokser jo ut av sitt.
Dere som må ha nytt hver sesong, hva gjør dere med alt det andre? kaster dere det bare, fordi det er brukt maks 6 mnd? Er det helt utslitt da?

Nei, jeg kjøper ikke nytt hvert år!
Har en bergans dunjakke og en allværsjakke som jeg har brukt flere sesonger nå, og de er som nye!

Jeg gjør ikke det:)

Hvis voksne mennesker kjøper alt nytt til seg selv hvert år har de for mye penger mener jeg. 

Her kjøpes det nye ting til voksne når det er utslitt. 

Nei, huff! Jeg driter ikke penger!
Det kan være at jeg må kjøpe meg nye sko hver/annenhver sesong, men det er fordi jeg aldri har råd til annet enn det billigste, og de slites ut i løpet av en sesong. Jeg vet jeg heller burde spare, og kjøpe noen skikkelige sko som varer flere sesonger, men.. ja.. 

Følte meg kanskje litt i overkant truffet av den tråden din her du, og kan bare si at nei, jeg må ikke ha jakke hvert år. Og kjøper heller ikke nytt hvert år :) Men innimellom så må ting byttes ut.

overhodet ikke.Kjøpte meg ny jakke/kåpe i fjor og sorel støvler og håper det blir leeenge til neste gang ;) De forrige vinterskoene mine var 5 år gamle når jeg shoppa i fjor;)

Tanketrollet skrev:
Følte meg kanskje litt i overkant truffet av den tråden din her du, og kan bare si at nei, jeg må ikke ha jakke hvert år. Og kjøper heller ikke nytt hvert år :) Men innimellom så må ting byttes ut.

Var ikke laget til deg nei, men ble jo inspirert av tråden din. Etter noen år på babyverden, så er dette standardtråd, "hvilken vinterjakke? hvilke sommersko? hvilke vintersko? hvilken sommerjakke skal du ha i år" Ikke noe nytt fenomen. Fordi det er mange tråder om det hver sesong ;)

*yummymummy* skrev:

Tanketrollet skrev:

Var ikke laget til deg nei, men ble jo inspirert av tråden din. Etter noen år på babyverden, så er dette standardtråd, "hvilken vinterjakke? hvilke sommersko? hvilke vintersko? hvilken sommerjakke skal du ha i år" Ikke noe nytt fenomen. Fordi det er mange tråder om det hver sesong ;)

Med så mange damer så er det alltid noen som trenger noe nytt :)

Hehe, nei, jeg har brukt noen elendige iskalde "vintersko" i mange år nå, og boblekåpa fra Vero Moda som jeg kjøpte for 400 kr for to år siden begynner å gå opp i sømmene. Så i år skal jeg unne meg både ny jakke og nye sko. Og jeg skal satse på kvalitet så jeg ikke trenger å kjøpe nytt igjen før om mange år!

Når det kommer til ordentlige "skiklær" Har jeg fortsatt den samme jakka og buksa som jeg har hatt i 5 år nå, Vinterskoa kjøpte mamma til seg selv da jeg vasar 9-10 år og jeg har overtatt dem, men nå synger de på siste verset, så der spørs om jeg ikke må finne noen nye i år;(

Kåper og støvletter og sånt derimot, kjøper jeg gjerne nytt av hvert år, men jeg kjøper alltid det billigste og da er ikke kvaliteten så god og de varer bare i 1 sesong før de er slitte og ubrukelige.. Meeen, jeg har ikke råd til å investere i vinterstøvletter til over 1000 kr (med mindre jeg hadde vært litt flink til å spare, mend et er jeg ikke), så da må jeg bare ty til de billige alternativene, selv om jeg i lengden egentlig taper på det;(

Haha, nei ikke hos oss i allefall.
Sambo har en jakke han, og den bruker han bare når det regner eller snør, så den har han hatt i 3 år nå :P Ikke slitt, og da kjøper jeg heller ikke noe nytt til han :P
Sko byttes når de er slitte, de byttes kanskje litt for sjelden..

I år skal jeg faktisk kjøpe meg ny vinterjakke pga. at den jeg har nå har blitt ødelagt i glidelåsen :P På sommeren har jeg to jakker jeg bruker, kjøpte en ny kort dongrijakke i år. 

Nei, DET gjør jeg ikke! Jeg kjøper nye vintersko ca annethvert år tror jeg, i år blir det også forhåpentligvis nye. Har funnet vinterhæler, og jeg SAVNER hælene mine hele vinteren..

Nei, DET gjør jeg ikke! Jeg kjøper nye vintersko ca annethvert år tror jeg, i år blir det også forhåpentligvis nye. Har funnet vinterhæler, og jeg SAVNER hælene mine hele vinteren..

Her brukes det til det er utslitt...

Jeg er litt sånn jeg da, at jeg ikke kjøper nytt før det gamle er utslitt, ødelagt eller ikke passer.. Og det gjelder alt. Klær, hvitevarer, mobil osv osv osv...

Ja vi gjør nok det. 

Men vinterskoa til Sambo kjøpte vi på salg fra Moods of Norway i Mars og de har han ikke brukt så de blir han å bruke i år å. :)

NEI! Som sagt over, vi driter ikke penger. Fikk Sorel boots til jul i fjor, det er de første vinterskoene jeg har eid på 10 år. Jeg har brukt joggesko.

meredith skrev:
Hvis voksne mennesker kjøper alt nytt til seg selv hvert år har de for mye penger mener jeg. 

Her kjøpes det nye ting til voksne når det er utslitt. 

samme her. :-)

Jeg vil ikke si vi driter penger, men vi er veldig heldige her vi bor. Betaler ikke så mye og vi betaler heller ikke strøm da min morfar betaler dette for oss. Mamma og pappa kjøper masse av klærne til vår datter og ute klærne. Så jeg vil si vi er heldige:)

Nei, ikke nytt hvert år.

Jeg har lyst på nye vintersko som er ordentlig varme og gode. Men jeg får meg ikke til å kjøpe dyre vintersko, eller fikk meg ikke til å gjøre det i fjor. Enda jeg burde ha gjort det.

I år har jeg ikke lyst til å kjøpe nye siden jeg er gravid og føttene og leggene kommer til å være "feil".

Jakke har jeg, eller jakker. Spørs om jeg får lukka de da.

Back
Topp