Nytt hus, ett plan eller etasjer.

Veslepus86

Forumet er livet
VIP
Vi driver å leker litt med tanken på å kjøpe tomt og bygge nytt hus.
Jeg tenker at det må være lettest å ha alt på ett plan.

Så da lurte jeg på hva dere syns om at alt er på ett plan eller etasjer?

Vi driver å leker litt med tanken på å kjøpe tomt og bygge nytt hus.
Jeg tenker at det må være lettest å ha alt på ett plan.

Så da lurte jeg på hva dere syns om at alt er på ett plan eller etasjer?

Vi har tre etasjer, men skulle gjerne hatt en etasje mindre eller alt på ett plan :)

Vi holder på å bygge hus. Alt på et plan, men med en halv 2.etaje, for å få stor takhøyde i stua. Blir kun et gjestesoverom og loftstue oppe.
Jeg har hvert i en bilulykke tidligere og har masse skruer og bolter i beina, så for oss var det viktig at alt er på et plan.
Hadde absolutt ikke trengt den halve 2.etasjen, men samboer ville ha det høyt under taket :p

Jeg ville lagt 2 etasjer! På "bakkeplan" har du foreldresoverom, ett lite rom til (barnerom), vaskerom, bad, stue, kjøkken, gang osv. Og i andre etasje har du resten av soverommene, bad og kanskje en loftstue :)
Da kan man bo der helt til man blir gamle for alt det "nødvendige" er på ett plan også kan ungene få litt "fred" i 2 etasje :)

Vi holder på å bygge hus. Alt på et plan, men med en halv 2.etaje, for å få stor takhøyde i stua. Blir kun et gjestesoverom og loftstue oppe.
Jeg har hvert i en bilulykke tidligere og har masse skruer og bolter i beina, så for oss var det viktig at alt er på et plan.
Hadde absolutt ikke trengt den halve 2.etasjen, men samboer ville ha det høyt under taket :p
Så spennende. Kommet langt og fra hvilket selskap?

Vi har tittet litt på nordbohus og bolig partner.

Hvis det hadde vært mulig, så ville jeg absolutt hatt alt på et plan... Men så er jeg samtidig veldig glad i å ha det romslig, så hadde blitt en gigantisk flate. :p

Jeg ville lagt 2 etasjer! På "bakkeplan" har du foreldresoverom, ett lite rom til (barnerom), vaskerom, bad, stue, kjøkken, gang osv. Og i andre etasje har du resten av soverommene, bad og kanskje en loftstue :)
Da kan man bo der helt til man blir gamle for alt det "nødvendige" er på ett plan også kan ungene få litt "fred" i 2 etasje :)
Ja, det hørtes ut som en bra løsning. Da skal jeg sjekke om noen har noe lignende i de heftene vi har fått. ;)

Så spennende. Kommet langt og fra hvilket selskap?

Vi har tittet litt på nordbohus og bolig partner.
Tegnet selv :) fant ingen vi likte og hadde de løsningene vi var på jakt etter. Med en samboer som er rørlegger og mye annen familie som er snekkere og elektrikere, gjorde vi det sånn :D

Begynte i januar, så grunnmuren er ferdig og reiseverket er på vei opp. Hele tomta er også ferdig planert ut. I tillegg er grunnmuren til garasjen, som deler av skal være til hundehus ferdig.

Ville hatt to plan.
Når barna blir eldre kan det være deilig for begge å skjermes litt og ikke være opp på hverandre.

Signerer. Hørtes perfekt ut :)

Ja, det hørtes ut som en bra løsning. Da skal jeg sjekke om noen har noe lignende i de heftene vi har fått. ;)

Husk at de fleste selskapene er villige til å gjøre endringer da :) noen jeg kjenner har kombinert to hus på en måte :) koster litt ekstra å gjøre det men kan være vært det for å få "drømmehuset" :)

Vi har alt på et plan og jeg elsker det. Slippe all trappegåing med klesvask og alt. Vi har to tette i tillegg og veldig greit at den ene må være oppe og andre være nede og sånn. Vi har 3 soverom, et bad, et ekstra toalett, kontor i en mellomgang utenfor soverommene og badet, 2 stuer, kjøkken, spisestue med plass til over 20 gjester om vi setter inn klappbord, vaskerom med utgang rett ut. Flott med sølete unger inn dit.

Alt på et plan :) vi har 2 etasjer,men bruker kun den ene selv siden vi har utleieleilighet i kjelleren. Eller foresten nå har jeg fått vaskerom i kjelleren da. Men alt annet på et plan.
Livsløpsstandard er tingen :)

Vi har tre. Er veldig fornøyd med å ha to stuer med to etasjer i mellom. Og soverommene i egen etasje. Blir sprek av å gå i trapper også:) Hvis vi skulle hatt alt på ett plan hadde vi ikke hatt hage og ikke stor nok tomt.

Tegnet selv :) fant ingen vi likte og hadde de løsningene vi var på jakt etter. Med en samboer som er rørlegger og mye annen familie som er snekkere og elektrikere, gjorde vi det sånn :D

Begynte i januar, så grunnmuren er ferdig og reiseverket er på vei opp. Hele tomta er også ferdig planert ut. I tillegg er grunnmuren til garasjen, som deler av skal være til hundehus ferdig.
Åja, så spennende å tegne helt selv. Det vet jeg ikke om jeg hadde klart ;)

Ja, er jo mye billigere å gjøre ting selv. Så bra dere har en hendig familie. :)

Vi har tre. Er veldig fornøyd med å ha to stuer med to etasjer i mellom. Og soverommene i egen etasje. Blir sprek av å gå i trapper også:) Hvis vi skulle hatt alt på ett plan hadde vi ikke hatt hage og ikke stor nok tomt.
Ja får tenke på treningen når man tar flere etasjer. ;)

Ja, man må ta hensyn til tomt osv. Viktig det.

Alt på et plan :) vi har 2 etasjer,men bruker kun den ene selv siden vi har utleieleilighet i kjelleren. Eller foresten nå har jeg fått vaskerom i kjelleren da. Men alt annet på et plan.
Livsløpsstandard er tingen :)
Livsløpsstandard. Nå spør jeg sikkert dumt, men hva er det? ;)

Jeg vil ha 2 etasjer, men vil ha det viktigste i 1.etasjen. ser for meg kjøkken, bad, stue, soverom og inngang i hovedetasjen slik at det ikke er noe problem å bli gammel i huset. Ser jo så mange eldre som flytter på grunn av at de har så mye trapper i huset hvor de bor.

I 2. Etasje kan det da være soverom, bad og loftstue og evt. gjesterom/kontor :-)
Har en drøm om vaskerom rett innenfor garasjen. Slik at mannen kan gå rett på vaskerommet med sure jaktklær og utstyr og at jeg og barna kan gå rett dit med sure fotballsko:p

Back
Topp