Nytt eller brukt?

Kom over en vogn som er brukt til et barn i noen mndr, vogna ser ikke brukt ut overhodet:wideyed: De har vært nøye med den, så den MÅTTE jeg bare ha. Ergo, kjøpt brukt, men ser ut som nytt;) Bittelitt kresen på hvordan ting ser ut mtp bruk..
Blir ellers mye brukt her. Noe har jeg fra før, både til gutt og jente. Hadde vintergutt sist, og får vintergutt nå, perfekt:D

Egentlig har jeg funnet ting jeg vil ha, så planen var å kjøpe nytt. Men det blir jo fryktelig dyrt :p

Hvor finner dere brukt utstyr? Finn?

Stol, vogn og madrasser blir vi å kjøpe nytt hvertfall.

Egentlig har jeg funnet ting jeg vil ha, så planen var å kjøpe nytt. Men det blir jo fryktelig dyrt :p

Hvor finner dere brukt utstyr? Finn?

Stol, vogn og madrasser blir vi å kjøpe nytt hvertfall.
Det er mange lokale kjøp og salg -sider på Facebook, i tillegg til rene barneutstyrssider, mange prøver daffe fremfor finn først :)

Vi skal kun kjøpe nytt :) synes det er litt ekkelt med brukt. Har laget meg deeen lange fine lista med ting vi skal kjøpe :D gleder meg til å begynne med det. Venter noen uker enda :)

Tittet i en lokal barnegruppe for kjøp og salg og var hovedsaklig klær, vogn og bilstol til salgs :p
Men skal følge med ut året hvertfall :)

Jeg satser på å arve mye!:D har fått beskjed av flere familiemedlemmer med små barn at jeg ikke må kjøpe noe enda da de har masse jeg kan få:D synes det er veldig greit:D men skal kjøpe vogn, madrass, muligens seng, bilsete(r), tripp trapp stol og noen nye fine klesplagg i hvert fall☺️ har kjøpt en trappegrind i helgen fordi jeg har passet en mini. lenge til jeg trenger den igjen, menmen :p

Tittet i en lokal barnegruppe for kjøp og salg og var hovedsaklig klær, vogn og bilstol til salgs :p
Men skal følge med ut året hvertfall :)
Man må bare følge med :) så senest i dag ein seng som ble gitt bort. Den hadde stått på ein hytte i nærheten, og sovet i maks 15 netter. Men slike ting går fort, så det handler mye om flaks ;)

Har mye etter førstemann, og skal til USA og handle no i oktober så blir shoppet masse klær, og endel småting som går i bagasjen.

Første barn her og ny leilighet så kjøper det meste brukt, da drt blir mykje utgifter. Har en del venner og familie som vi får kjøpt det meste billig av. Bilstol, vogn, vugge, vognpose etc. og alt vi har kjøpt er pent brukt og ikkje brukt meir enn et år. Då ser eg ikkje problemet med å gi det ein vask og bruke det igjen :) Ein del får vi låne og, som vippestol.

Kom på at det er en ting jeg vil vurdere å kjøpe brukt, og det er tripp trapp stol :) Ellers ønsker vi å kjøpe alt nytt :)

Kjøper mye brukt, da sparer vi både penger og miljøet! :) men er kresen på at det jeg kjøper er rent og helt. Å at det er ting som kan vaskes, har kjøpt simo kombi vogn nesten ikke brukt for 800kr :) (madrass og ting i sengen kjøper eg nytt) seng arver vi av søstera til mannen min:)

Har en del fra sist som kanskje kan brukes men det er ulike kjønn så må ha noe nytt. Da kjøper jeg nytt, ikke brukt. Kjøper blant annet ny vogn fordi jeg ikke liker min gamle.

Arver absolutt alt fra utstyr til klær fra min søster, mye har hun arvet eller kjøpt brukt. Eks vogna vår er frukt av en fremmed, min niese så vår datter. Ser absolutt ikke noe galt med det, så lenge det er helt og pent! Skjønner ikke hvordan folk kan bruke så mye penger på baby/barne utstyr :s
Vi har absolutt økonomi til å kjøpe alt nytt men synes det er bortkasta penger!! :)

Vi regna faktisk på det i går. Totalt har vi vell spart ca 10.000 kroner på å kjøpe brukt eller gratis via facebook. Nå mangler vi kun nye madrasser, bilstol og litt pusk. Selvfølgelig har vi fått noe og har noen som sier de skal kjøpe ditt eller datt. Det har jeg ikke tatt med i beregningen :)

Har ei storesøster som har tatt vare på alt - vogn, trille, vognpose, klær i esker merka med størrelse, babybjørn, bæremeis.... Føler oss utrolig heldig som kan få arve bra utstyr innad i familien :) Det eneste jeg vet at vi skal kjøpe nytt er bilstol. Det sjanser jeg ikke på å kjøpe brukt.

Hun arver nok litt fra storebror men det blir kjøpt mye nytt når vi reiser på ferie om to uker..

Back
Topp