Nytt eller brukt?

Familiedrømmen

Forelsket i forumet
JuniJubel2021
Kjøper dere alt nytt til det kommende barnet, eller kommer du til å kjøpe brukt utstyr?
For min del er bilsete, madrass og dyne det eneste jeg SKAL kjøpe nytt. Ut over det finner jeg masse billig utstyr og klær som ser ubrukt ut. Har ikke brukt ei krone selv enda, men har mye klær i str 48-56 (arvet), babybjørn vippestol (gratis på kjøp/salg-side), seng (arvet) og stelleveske (vant på ig-konkuranse).

Ti dager til ul, da skal jeg begynne å handle litt og litt, slik at det ikke blir så mye på en gang.

Jeg har en del ting fra tidligere, men kommer til å kjøpe mye brukt ja. Bryr meg ikke om å kjøpe nytt når man finner så mye fint brukt!

Vi kjøper ny madrass, men vogn og evt annet utstyr kjøper vi brukt. Dvs vi kjøper sikkert litt nye klær også, men der er mest fordi det er kos å ha noen plagg som er kun til denne babyen :-)

Madrass, sengetøy og sengeklær samt bilsete blir nytt :) Ville egentlig kjøpe vogn ny også, men må bare bite i det sure eplet og kjøpe brukt, om det ikke blir så svigers kjøper vogn til oss :) Ellers går vi får resten brukt :)

Kommer til å kjøpe vogn, bilstol og seng med tilbehør nytt, ellers kan resten godt kjøpes brukt om det er i god stand :) klær kommer vi nok til å kjøpe mye nytt siden vi ikke har så mange å arve fra...

Vi kjøper ny madrass, men vogn og evt annet utstyr kjøper vi brukt. Dvs vi kjøper sikkert litt nye klær også, men der er mest fordi det er kos å ha noen plagg som er kun til denne babyen :-)
Enig i det med klær, det kommer selvsagt vi til å gjøre også, føler det er en del av ventetiden :)

Enig med deg :) Det er enkelte ting vi kommer til å kjøpe nytt, men har allerede arvet en del, og blir bare glad om jeg får arve enda mer :)

Men så syns jeg jo det er veldig koselig å kikke på babyklar osv, så litt nytt blir det nok! :P

Vi får nesten alt fra en venninne av meg. Skal kjøpe bilsete. Blir det jente her da blir det mer fra henne når det gjelder vinter klær og sånt skikkelig rosa hehe

Kjøper bilsete nytt,har arvet sprinkelseng og vugge, også har vi en gammel kurvseng fra mannen var baby. Vogn vet jeg ikke ennå.

Jeg har ei jente fra før, så det er ikke så mye mer vi trenger til nestemann. Sist gang kjøpte jeg noe av utstyret brukt, som feks vippestol, trappegrind og vognpose (framstod som ny). Jeg er litt kresen når det kommer til klær, så det foretrekker jeg å kjøpe selv

Kunne ønske jeg kjøpte brukt sist gang. Med tanke på hvor for de minste vokser. Mannen min var for stolt for det. Denne gangen kommer jeg til å bare kjøre på med å kjøpe brukt. Hvertfall av ull.

Kommer til å kjøpe mest mulig brukt, bl.a. vogn, stellekommode, vugge, sprinkelseng, vippestol, babygym og så videre. Bilsete kommer vi til å kjøpe nytt, det samme med ulike madrasser. Sengetøy har vi en del av som vi kjøpte nytt til førstemann. Klær blir en god blanding av nytt og brukt tenker jeg.

Da det er vårt første barn har vi kjøpt alt nytt, bortsett fra sprinkelsengen som vi har arvet. Vi har valgt å gjøre det fordi vi ikke ønsker å ha brukte ting til det første barnet. Neste mann skal få lov til å arve alt dette;-)
Dessuten så er det første barnebarn i familien, tanter og onkler, samt besteforeldre, har sett frem til å kjøpe ting.

Dette er nr. 3 så vi har alt av utstyr (og klær) fra før, men litt nye klær (mer om det er en gutt siden vi har to jenter) skal jeg shoppe/strikke, og så må vi ha ny stellematte for den vi hadde er "oppbrukt"/flat, evt. stellebord.

Men med første så fikk vi vogn inkl regntrekk, insektsnett og stelleveske av mine foreldre + at hver av jentene har fått tripptrappstol til deres første jul, mens foreldrene til mannen kjøpe bilstol med isofixbase. Hadde vugge som jeg fikk når jeg ble født og arvet en lammeskinnspose som jeg og brødrene mine har brukt. Hadde ikke plass til stellebord den gangen, så vi brukte stellematte oppå vaskemaskin. Og ellers spredde vi utgiftene utover de 9 månedene, og fikk med oss tilbud på ting vi hadde sett oss ut. Klart det ble en del penger når vi handlet alt nytt, men vi hadde ingen å arve av og ønsket ikke å kjøpe brukt siden det var vår første og vi visste at vi kom til å ville ha ihvertfall tre barn. Vi så det som en slags investering og gir det gladelig videre til våre yngre søsken som nå begynner å få barn, eller selger det rimelig til de som er interessert - når vi er ferdige med det :happy:

Kjøper mye brukt :)

Siden dette er nr 2 så har vi det meste. Blir det gutt må han få nye klær, blir det jente blir det gjenbruk og litt nytt.

Vi kjøpte endel nytt første gangen, men det vi så vi trengte etterhvert kjøpte vi brukt. Kjøpte ny vogn, bilstol, seng m/tilbehør, stellebord m/tilbehør, klær, vognpose, dyne, tripptrappstol... Sikkert mer og, dette jeg kommer på :P Og noe av det vi kjøpte brukt var vippestol, bilpose, babygym, newbornsete til tripptrappstol, vinter-og vårpose til Bhg bruk da hun var 1 år, vogn til Bhg bruk. Vi kjøpte brukt trille (babyzen yoyo), lekegrind...
Vi arvet og litt klær, men der er jeg kresen så tar kun vare på det som fremdeles er veldig pent og som jeg liker. Litt annerledes etter bikket 1 år, for da kan det brukes i Bhg og alt trenger ikke være like fint :P

En god blanding..
Noe brukte klær og noe brukt utstyr, men ny vogn, nye madrasser, dyner og stellematte.. (Og muligens stelleveske)...

Vi kommer til å kjøpe nytt, mye av samme grunner som Sienna nevner. Jeg ønsker bare å kjøpe nytt, og har vært bestemt på det siden starten. Aldri vært en person som kun har kjøpt nytt tidligere, jeg arvet masse klær gjennom oppveksten, men så lenge økonomien er på plass så blir det til at vi kjøper nytt :) Kan jo være vi kommer over noe brukt som vi har veldig lyst på.

Back
Topp