Nytt eller bruk? - hva er dere budsjett?

Selv om dette blir nr.3, trenger vi mye. Noe er rett og slett slitt ut etter to tette, noe er kastet/gitt bort og mye ble ødelagt i en oversvømmelse tidligere i år.

Vogn har vi, men trenger evt. babybag til den (eller en ny vogn...). Bilstol trenger vi, stellebordet har vi forsåvidt, men jeg ønsker meg nytt. Vi trenger i grunnen det meste. Kan sikkert handle litt brukt, men da må det være i fin stand for min erfaring er at det slites ut etter hvert.

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
 
Har to barn fra før så vi er heldige og har det meste. Klarer allikevel ikke å unngå og kjøpe nye klær, sengetøy osv selvom det skulle vise seg og bli en jente denne gangen også. Det er koselig å kunne handle litt nytt mens man venter :)
 
Med førstemann ble mye kjøpt nytt. Vi fikk også veldig mye av familien, noe nytt og noe brukt.. Denne gangen blir det hovedsaklig brukt tror jeg.. men innslag av nytt. Det kommer jo også litt an på om det blir samme kjønn nå som sist. Blir det jente nå, så må jeg vel ut å kjøpe noen små kjoler :p
 
Ja den bør vel være ny...


Excuse me- damn that autocorrect.

Vi tenkte å la bebien arve bilstolen til storebror. Den var kjøpt ny i 2012 og var da den beste på markedet. Kun han som har brukt den og den har ikke vært utsatt for noen støt. Det må vel gå bra??
 
Vi tenkte å la bebien arve bilstolen til storebror. Den var kjøpt ny i 2012 og var da den beste på markedet. Kun han som har brukt den og den har ikke vært utsatt for noen støt. Det må vel gå bra??
Det skal ikke være noe problem nei :) Så lenge du vet at den ikke har vært med i en ulykke så er det trygt å bruke den. Her blir det muligens brukt bilstol, men da kjenner vi dem som har brukt den så godt at vi føler det er trygt :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi tenkte å la bebien arve bilstolen til storebror. Den var kjøpt ny i 2012 og var da den beste på markedet. Kun han som har brukt den og den har ikke vært utsatt for noen støt. Det må vel gå bra??
Så lenge du har hatt den selv og vet nøyaktig hva som har skjedd og ikle skjedd. Men jeg ville aldri stolt på noen andre som sa den aldri hadde fått seg et støt, så har den fått både en og to. Så ville ikke vært i tvil når du har eiget den selv nei ;)


Excuse me, Damn that autocorrect!
 
Vi er så heldige at vi kommer til å arve mye klær fra min venninne som har to barn(en gutt og en jente):) Ellers blir vi nok å kjøpe det meste av utstyr nytt. Får penger av mamma til vogn, vi har lyst på tfk og den koster ca 9000. Seng kjøper vi rimelig på IKEA.
 
Vi kjøpte alt nytt sist. Har tatt vare på alt og blir å bruke det nå :)
Mye av klærne er nøytrale og litt guttepreg på noen få avklærne får bare gå ;)
Eneste er om sesongene krasjer?!
 
Vi tenkte å la bebien arve bilstolen til storebror. Den var kjøpt ny i 2012 og var da den beste på markedet. Kun han som har brukt den og den har ikke vært utsatt for noen støt. Det må vel gå bra??
Siden dere har hatt den hele tiden og vet den ikke har vært utsatt for noe er det ok:) men kjøper man brukt fra andre vet man jo ikke


♡Overgangen feb/mars♡
 
Jeg har spart på det meste av klær og en del utstyr til datteren min. Så hvis det blir jente igjen blir det nok bare innkjøp av vogn og annet utstyr. Men blir det gutt blir nok mye av klærne som også må kjøpes nytt.
 
Første barnet så her må alt skaffes. Vi ha økonomien til å kjøpe alt nytt hvis vi trenger det men samtidig så har jeg følt litt den siste tiden at det er mye jeg heller kunne brukt de pengene på enn å kjøpe nytt. Det er penger som ikke bare står på konto men de må spares opp og vi kunne da heller spart til noe annet føler jeg og bruke de på noe som vi føler vi og barnet gjerne kan ha mer glede av. Så her blir det en del brukt regner jeg med men samtidig kommer jeg ikke til å gi etter for det jeg ønsker. Jeg vet hvilket type og utseende jeg ønsker på det meste og finner jeg ingenting at det jeg ønsker i BRA stand brukt så får jeg revurdere om det blir nytt i steden for.

Første så tenkte jeg å se hva familie bidrar med på arvefronten. Mange har kommet og sakt at de har både det ene og andre til oss så vi får se å det og se om det er noe vi ønsker. Så har allerede min mor og mormor startet strikkingen og fått noen "bestillingen" fra meg på hva jeg ønsker meg til den lille. Synes det er kjekt å bruke noe hjemmestrikket som ikke alle andre har. Jul kommer også så jeg tror jeg om en mnd eller 2 begynner å holde øynene åpne for brukte ting som jeg ønsker meg. Så starter vell handlingen av småting for kosens del. Jul er det jo også før den lille kommer så det å skrive ned en liste over hva vi skal ha, hva vi har fått, hva vi har fått tak i og hva som er kjøpt + det som mangler er nok lurt. Se over og sette opp de tingene som er realistisk at vi kan få til jul og ønske oss det + penger. Så får resten tas ved januarsalget av oppsparte penger og eventuelt penger vi fikk til jul.


Men alt i alt tviler jeg ikke på at vi havner rundt 20.000kr hvis vi ikke er veldig heldige og får mye til jul. Vognen er vell det som drar opp summen betraktelig da denne ønsker jeg ny. Resten av det vi tenker å kjøpe bruk er jo ting som jeg ønsker "nytt utseende" på og som er "moderne" og kanskje ikke i den aller billigste prisklassen eller gis bort liksom så litt må vell påregnes i kjøp av brukte ting også. Tror jeg skal skrive ned en liste og føre inn hva alt kostet også bare fordi jeg nå ble nysgjerrig :D
 
Blir nok desverre mest nytt for vår del, ingen å arve fra og er litt skeptisk til å kjøpe brukt barneutstyr. Kjøper masse annet brukt på Finn men liker ikke tanken på inngrodd oppkast osv...

Satser på en tur til Tyskland der vi samler mye av de store oppkjøpene som tvillingbarnevogn, barneseter osv. Har sjekket litt og det skal være ihvertfall 30% rimeligere slik.
 
Veldig usikker.. Blir nok nytt: sengeutstyr, .. :p vi trenger jo alt, og siden vi holder på med oppussing og skal ta huslån i oktober, så blir d nok mye brukt.. Men kommer selvsagt til å være super nøye med hva jeg kjøper.. Bilstol og vogn blir mest sansynlig kjøpt brukt. Klær også, (noe av det), og sånne leke ting blir selvsagt kjøpt nytt...

D er fornuftig å kjøpe brukt, og j har sett menge vogner som ikke ser brukt ut en gang på finn. Men bilsete ville j IKKE kjøpt brukt. I så fall måtte d vært av folk j kjenner. D er ikke mye som skal til før bilsetet ikke er så sikkert som d skal være, så akkurat d ville j nok kjøpt nytt selv på stramt budsjett. Du vet aldri hva du får..
D står at du skal bytte ut setet ved kollisjon i 25 kmt fordi setet kan ha fått en svakhet, selv om d kanskje ikke synes.

Ellers kan alt kjøpes brukt, hvertfall av de tingene vi har hatt behov for.

Lykke til!
 
D er fornuftig å kjøpe brukt, og j har sett menge vogner som ikke ser brukt ut en gang på finn. Men bilsete ville j IKKE kjøpt brukt. I så fall måtte d vært av folk j kjenner. D er ikke mye som skal til før bilsetet ikke er så sikkert som d skal være, så akkurat d ville j nok kjøpt nytt selv på stramt budsjett. Du vet aldri hva du får..
D står at du skal bytte ut setet ved kollisjon i 25 kmt fordi setet kan ha fått en svakhet, selv om d kanskje ikke synes.

Ellers kan alt kjøpes brukt, hvertfall av de tingene vi har hatt behov for.

Lykke til!
Vi har altid kjøpt helt nytt sete, denne gangen blir d å kjøpe fra en veninne ;) som jeg vet ikke har kræsja, så det går nok helt fint :) brukt til 1 barn.. DVS barnet er ferdig med det i desember :p Perfekt for oss :)
 
Vi har altid kjøpt helt nytt sete, denne gangen blir d å kjøpe fra en veninne ;) som jeg vet ikke har kræsja, så det går nok helt fint :) brukt til 1 barn.. DVS barnet er ferdig med det i desember :p Perfekt for oss :)

Da skjønner j! Så lenge en kan stole på de en kjøper av bør d gå greit, og ei venninne ville ikke hatt samvittighet til å selge deg et "dårlig" sete så d er nok ikkeno problem nei. Men bilsetet på finn ville j holdt meg unna.
J hadde ikke hatt samvittighet til d der heller j da, d er jo et barn d går utover, men j veit d har vært litt av hvert der (hørt fra bekjente som sjekket setet de kjøpte hos en reperatør.. D var ikke bra!).

Kjekt med venner som har barn før en;)
 
Da skjønner j! Så lenge en kan stole på de en kjøper av bør d gå greit, og ei venninne ville ikke hatt samvittighet til å selge deg et "dårlig" sete så d er nok ikkeno problem nei. Men bilsetet på finn ville j holdt meg unna.
J hadde ikke hatt samvittighet til d der heller j da, d er jo et barn d går utover, men j veit d har vært litt av hvert der (hørt fra bekjente som sjekket setet de kjøpte hos en reperatør.. D var ikke bra!).

Kjekt med venner som har barn før en;)
Ja, vedig greit!! :p Håper jo igrunn å få fatt i vogn hos en av veninnene med små barn også, i stede for å lete på finn... :p men har no gooooood tid heldigvis :)
 
Har det meste fra før siden dette er 3.mann. Har ikke begynt å se over det vi har igjen siden sist, så blir spennende å se hva vi kan bruke om igjen, vet vi har kasta litt som var helt utslitt.
 
Back
Topp