Nytt år, nye muligheter :)

Sunnmøring81

Forelsket i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Ser at jeg har skrivd dagbok under "assistert befruktning" siden jeg lagde en tråd for to dager siden. Legger inn her så langt jeg var kommet slik at det blir rett.. Vi er prøvere i 11 mnd nå, og assistert befruktning er ikke et alternativ, enda. Men om det må til så gjerne det! Håper derimot at vi slipper den prossessen, hvem gjør vel ikke det :) And here it goes..

Jeg er frustrert, men stresser ikke, enda. Tenker mye, men er ikke redd, enda. I januar er det et år siden vi ble enige om å slutte på pillen. Allerede i mars satt jeg der med sommerfugler i magen og tenkte; til jul har vi kanskje en baby! Og nå i desember, for første gang, er mensen sein. Tre dager. Sommerfuglene kom tilbake, de har vært borte de siste månedene. Men igjen tester jeg negativt. Vet at det kan ta tid, men nå nærmer det seg året og jeg nærmer meg 32 år. Vil ikke snakke med noen om at vi prøver, det skulle jo vere en overraskelse. Og lysten til å fortelle det minker ettersom månedene går. Deler derfor tankene her inne, sikkert flere som har det slik som meg :)

Hva skjer? Hvorfor kommer ikke mensen? Jeg har hatt regelmessig mens siden jeg sluttet på pillen i januar. Den kommer alltid rundt den 5. hver måned. Mannen min jobber borte og jeg fikk mens dagen etter han reise i begynnelsen av november. Han er fortsatt ikke kommet tilbake fra jobb, og likevel får jeg ikke mensen som skulle ha vært her den 5´te i følge min kalkulator. Har ikke antydning til menssmerter eller farge, bare utflod. Den siste mensen min var mer smertefull enn den bruker, noen ganger så vondt at jeg ble litt redd (har lett for å tenke meg redd). Og det var mer blod enn det pleier. Har lest om festeblødninger, men har forstått det slik at det er lite blod og over kort tid. Min siste mens varte en dag mindre enn den pleier, men jeg blødde mer og hadde mer vondt. Testet negativt igjen i dag tidlig.

I dag kom den (10.des-13). Kjente smertene i magen tidlig i dag før jeg sto opp, og etter et dobesøk var det rødt på papiret. Blør ikke på noen måte like mye som jeg pleier, men smertene er de samme som vanlig. Mailet faktisk med en klarsynt i går kveld (ja, jeg er litt der akkurat nå), og fikk beskjed i dag tidlig om at jeg måtte teste meg igjen torsdag/fredag. Hun sier hun føler at jeg er gravid selv etter at jeg forteller at jeg har blødd i dag, og forteller at hennes søster hadde mensen i 6-7 måneder i under graviditeten. Er veldig innstilt på at det ikke har gått denne gangen heller, men kommer nok til å teste meg i helgen likevel. Kjennes godt å ha et ørlite håp :)

Har blødd lite i dag, nesten ingenting, men har menssmerter. Dristet meg til ENDA en test, men fortsatt negativ. Småkvalm etter å ha spist egg og bacon, men det er vel vanlig :)

Haha. Godt å se at flere tester selv om tanta har vært på besøk. Jeg har og hatt blødninger i varierende grad, så har vært usikker på hvorfor. Men ser jo at det har vært bortkastede penger det....

Lite menssmerter på dag to med TR. Bruker å vere ganske så øm de første tre dagene, men ikke denne gangen. Mengden har tatt seg opp litt, men er ikke på langt nær sånn som den i forrige mnd. Er vel bare å legge graviditetstestene i skuffen igjen for denne gang og håpe det skjer noe magisk i romjulen :) Da er mannen kommet hjem <3

Hmm, fortsatt lite. Og det virker så utvannet! Har hengt meg veldig opp i dette med at to siste TR ikke har vert innenfor min normal, merker jeg. Håper så inderlig jeg blir gravid snart og drømmer meg bort når jeg leser om de som har vert gravide og fortsatt hatt besøk av tanta

image.jpg
Det ble ikke noen baby denne gangen heller så da er det påan igjen med eggløsningstester! Tok en i går og en i dag, hvordan tolker dere desse? Har vel lest at teststreken skal vere like sterk eller sterkere enn kontrollstreken før den er positiv, men den er da vel det? Første dag i siste mens var 10.des.

Da var TR kommet Har stått på hele julen og virkelig kost oss hver en eneste dag, men det ble ikke noen baby på oss denne gangen heller. Og nå er mannen reist offshore igjen så da blir det å vente til midten av februar igjen før vi kan prøve igjen. Begynte å tempe i går og kommer til å sjekke eggløsning etter denne TRen bare for å være sikker på at jeg i det hele tatt har eggløsning! Bah, dette var skikkelig nedtur..

Da var TR så godt som borte igjen. Fikk akkurat akkurat beskjed om at mannen kanskje kommer hjem for et døgn i neste uke, kanskje vi treffer med EL!!! Da er der et lite håp denne mnd likevel :happy3

En uke med temping, men det er fortsatt noe gresk for meg. Prøver å lese meg opp og se på andres grafer, men har ikke tempet gjennom en eggløsning enda så jeg får se om jeg blir noe klokere etterhvert. Tempen fallt da jeg var ferdig med værste mens, men steg igjen med det samme. Vet ikke hva som er normalt og ikke, men man har vel ikke full oversikt uansett etter bare en uke. Blir spennende fremover, har en god følelse! Søkte opp "offshore" på forumet og leste at de aller fleste (som jeg så) brukte fra 1 til 2 år for å bli gravid. Ikke rart når mannfolka er borte halve året! fortsatt håp, tenker jeg :)

FF.jpg

En uke med temping, men det er fortsatt noe gresk for meg. Prøver å lese meg opp og se på andres grafer, men har ikke tempet gjennom en eggløsning enda så jeg får se om jeg blir noe klokere etterhvert. Tempen fallt da jeg var ferdig med værste mens, men steg igjen med det samme. Vet ikke hva som er normalt og ikke, men man har vel ikke full oversikt uansett etter bare en uke. Blir spennende fremover, har en god følelse! Søkte opp "offshore" på forumet og leste at de aller fleste (som jeg så) brukte fra 1 til 2 år for å bli gravid. Ikke rart når mannfolka er borte halve året! fortsatt håp, tenker jeg :)

Vis vedlegget 47204
Har begynt å tempe jeg og, men skjønner heller ikke så mye. Ikke ser d ut til at el vil komme hos meg denne pp, eller så er jeg tilbake på laange sykluser igjen. Jaja.

Har begynt å tempe jeg og, men skjønner heller ikke så mye. Ikke ser d ut til at el vil komme hos meg denne pp, eller så er jeg tilbake på laange sykluser igjen. Jaja.
Tar du ELtester i tillegg? Jeg lærte i sted at FF (om du bruker den appen?) ikke registrerer EL før du er 3 dpo. så når det røde krysset dukker opp er du allerede forbi EL, slik som jeg forsto det da ;) har du hatt lange sykluser lenge?

Det har variert mellom 28 og 40 dager siden jeg slutta på pillene i januar i fjor. Men nå de siste pp har det ligget mellom 28 og 34 dager. Frustrerende altså. Ja fikk med meg det med at det tok tid å registrere el ved temping. Bruker cbfm og eltester i tillegg. Men ser ut som d bare er bortkastet penger når kroppen tuller såpass..

8 dager siden TR kom, 3 dager siden jeg var ferdig, men likevel kommer det små brune flekker i trusa! Blæ.. Mensen min har blitt rar de to siste mnd, og jeg kjenner den ikke igjen. Min som har vert så regelmessig både på hvilken dag den kommer og når den slutter, og nå.. Jaja, trenger vel ikke vere noe spesielt. Kanskje det heller er positive tegn! Hva vet jeg.. Uansett.. My man kommer igjen onsdag eller torsdag og blir til dagen etter. I følge kalenderen min er jeg fruktbar hele den uken med EL torsdag. TENK OM!!! :smiley-bounce016

8 dager siden TR kom, 3 dager siden jeg var ferdig, men likevel kommer det små brune flekker i trusa! Blæ.. Mensen min har blitt rar de to siste mnd, og jeg kjenner den ikke igjen. Min som har vert så regelmessig både på hvilken dag den kommer og når den slutter, og nå.. Jaja, trenger vel ikke vere noe spesielt. Kanskje det heller er positive tegn! Hva vet jeg.. Uansett.. My man kommer igjen onsdag eller torsdag og blir til dagen etter. I følge kalenderen min er jeg fruktbar hele den uken med EL torsdag. TENK OM!!! :smiley-bounce016
Krysser alt som krysses kan for at d er deres tur nå:-) måtte el komme neste uke;-)

Da fikk jeg vite at han kommer torsdag! Tok ELtest i dag og den var negativ, er på CD13! For størst sjanse bør jeg vel ha EL fredag, men om EL er "normal" (med min 30 dagers syklus) så kommer den vel før. HerreGUD jeg er så lite inne i dette enda, men tror jeg tenker rett ;) Håper sånn vi klarer det denne gangen!!!!!! Spent på å se hvordan grafen utarter seg når jeg får EL. Har nå tempet i 13 dager og ikke opplevd stigningen ennå. Skal vel litt til for å få det til denne pp, men i februar er han heldigvis hjemme.

Back
Topp