M
Moderator Irene
Guest
Hvilke tradisjoner har dere?
Går barna i utkledningsklær på nyttårsaften, i romjula eller 13.dag jul?
Går barna i utkledningsklær på nyttårsaften, i romjula eller 13.dag jul?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vi var jo julebukk store deler av advent da jeg var litenvil nok prøve å innføre en slags tradisjon på noe lignende med mine små
![]()
Ingen her foreløpig, men jeg selv gikk julebukk da jeg var mindre i romjulaog syns det er sååå koselig om det kommer noen hit, selvom det aldri gjør det. Så vil prøve å få med ungene på det når de blir større
![]()
Vi kledde oss ut som nisser og sminket røde kinn og fregner (veldig søtt, hehe). Som regel en gammel rød anorakk, nisselue og en passende bukse, så ikke noe avansertAltså flere dager i romjulen?
Mulig jeg spør dumt, men kan dere definere julebukk?
Syns det er veldig spennende og artig og høre forskjellene rundt i landet!
Her hvor jeg bor går vi nyttårsbukk, og vi bruker utkledningsklær på nyttårsaften, på tidlig kveld,6-7 tiden.![]()
Kjempe koselig tradisjon som jeg har lært barna mine videre med.![]()
Det hørtes veldig gøy utJulebukk er for voksne her. Da er de utkledd og går å drikker alkohol dør til dør. Meninga er at de man besøker (som regel venner da) skal tippe hvem som er under maska og drikker opp deres alkohol. Ganske morsomt. Da er det i romjula.
Vi går lussi med barn. Og det er rundt 13.desember derimotDa kler barna seg ut og synger julesanger for godteri
![]()
Ja. Derfor låser jeg døraDet hørtes veldig gøy utmange som deltar?
Å, så for meg at det var forbeholdt de uten barn eller med barn som ikke var hjemme. Da kan det være litt slitsomt, jaJa. Derfor låser jeg døravil ikke ha fulle maskefolk på døra mi når unga er hjemme.
Lussi er også veldig populært enda heldigvis![]()
Julebukk er for voksne her. Da er de utkledd og går å drikker alkohol dør til dør. Meninga er at de man besøker (som regel venner da) skal tippe hvem som er under maska og drikker opp deres alkohol. Ganske morsomt. Da er det i romjula.
Vi går lussi med barn. Og det er rundt 13.desember derimotDa kler barna seg ut og synger julesanger for godteri
![]()
Ånei. Ikke hensyn. De går rett inn og sitter til de får noe å drikke. Før de går videreÅ, så for meg at det var forbeholdt de uten barn eller med barn som ikke var hjemme. Da kan det være litt slitsomt, ja![]()