Nyttårsbukk

Frk. Tvert I. Mot

Forumet er livet
VIP
Når skal man egentlig gå? Tenker på klokkeslett, i forhold til at folk spiser middag, man selv skal spise middag, og barna skal ha tid til og spise litt snop før sengetid...

Oi det var nytt, nyttårsbukk har jeg aldri hørt om, men julebukk, det brukte vi å gå, det var kun i romjula vi kunne gå. Ikke på jul eller nyttårsafta.

Nyttårsbukk har jeg aldri hørt om. Gikk julebukk når jeg var mindre men det var bare i romjulen..

Sent from my LT18i using BV Forum

Har heller aldri hatt besøk av verken jule- eller nyttårsbukk, er dette fortsatt vanlig?

Sent from my LT18i using BV Forum

Jeg er fra østlandet, og der gikk man hvilken som helst dag i romjulen. Men her i Bergen går de på nyttårsaften i steden, og det lever i beste velgående. :)

Hvor i landet er det man går nyttårsbukk?

Her er det julebukk, som er når som helst i romjula, men det er vel få som gjør det. Skulle ønske folk tok ungene sine med på det heller enn Halloween-tigginga. Man har jo huset fullt av godt til jul, og så mye mer trivelig å få en sang i bytte enn en "trussel". :p

Tror vi pleide å begynne rundt 17.30 :)

Savner virkelig den tradisjonen fra jeg bodde i Bergen

Hadde forresten besøk av et nabopar da jeg var 8 år.... De var fulle og ville ha alkohol... Det syntes jeg var spesielt... Ikke jeg som åpnet døren,men husker jeg hørte på og så på de...Og syntes det var litt ekkelt hehe...
Voksne folk som tigger en dram? Hmm

Her skal ungene og pappaen ut å gå i 4-5 tiden,dette for at de er små(våres og nevøen min) og at de da kommer rett til middagen og så litt snop etter mat:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Har fått beskjed man kan gå rundt 17.30 men syns det er for seint, med tanke på at eg har begge barna og minste spise kvelds 17.30. Skulle gjerne gått rundt 16.30-17.00 i dag :)

Når det begynner å mørkne tenker jeg... Tror vi begynte å gå i firetiden - eller femtiden. Jeg håper at nyttårsbukk-tradisjonen holder seg til jentene mine er gamle nok! Her til oss kommer det nesten ingen, hverken på nyttårsaften eller halloween - for de som bodde her før var dødskjipe, og ungene har ikke fått med seg at det er nye folk i huset :rolleyes:

Hadde forresten besøk av et nabopar da jeg var 8 år.... De var fulle og ville ha alkohol... Det syntes jeg var spesielt... Ikke jeg som åpnet døren,men husker jeg hørte på og så på de...Og syntes det var litt ekkelt hehe...
Voksne folk som tigger en dram? Hmm
Ølbukk :bigsmurf

gud, vi tenkte å gå halv 4.. slik at vi rekker middag 17.. men det er vel gjerne fortidlig?

aldri hørt om nyttårsbukk??? men julebukk gikk jeg selv som liten, men det gikk vi i romjula en dag husker jeg... tror jeg hadde blitt veldig irritert hvis noen skulle kommet til meg midt i middagen på en høytidsdag... eller hvis jeg står midt oppi middagen og passer på så ikke sausen koker over... men jeg kan si det at vi spiser klokka 18.00 i dag :)

Back
Topp