Nyttårsaften (mat)

MariaS

Forumet er livet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
♡Julekulene 2021♡
Hva spiser dere på nyttårsaften i år? Dessert?
Prøver dere noe nytt eller går dere for tradisjon?

Vi har ikke klart å bestemme oss for hva vi skal spise (mannen foreslo pizza, jeg føler ikke helt for det :p ), og jeg kunne gjerne tenkt meg å prøve noe kult/nytt til dessert :happy:

I år lager vi And som er fylt med epler og svisker. Serveres med brunkartofler, rødkål, surkål, smørdampet rosenkål, poteter og brun saus til:rolleyes: Vi pleier egl å ha det sammen med ribbe på julekvelden( jeg er dansk).

En kompis av oss kommer på nyttårsaften, og han ønsket det til middag:D Vi pleier egl å spise helstekt stangekylling med stekte grønnsaker(oppskjært rødløk, hvitløk, selleristenger og gulrøtter), ovnsbakte poteter og fløtesaus til nyttårsaften:)

Til dessert blir det hjemmelaget krumkaker og multekrem, samt sjokolademousse med vaniljesaus til:)

I år lager vi And som er fylt med epler og svisker. Serveres med brunkartofler, rødkål, surkål, smørdampet rosenkål, poteter og brun saus til:rolleyes: Vi pleier egl å ha det sammen med ribbe på julekvelden( jeg er dansk).

En kompis av oss kommer på nyttårsaften, og han ønsket det til middag:D Vi pleier egl å spise helstekt stangekylling med stekte grønnsaker(oppskjært rødløk, hvitløk, selleristenger og gulrøtter), ovnsbakte poteter og fløtesaus til nyttårsaften:)

Til dessert blir det hjemmelaget krumkaker og multekrem, samt sjokolademousse med vaniljesaus til:)
Kan jeg komme på middag hos dere?

Blir kakun med alt som hører til det. Sikkert noe mer også. Er sammen med svigers og Hu er altid redd for å gå tom for mat.

Dessert aner jeg ikke i år.

Barna får pannekaker (som de elsker), mannen og jeg spiser pepperbiff (som vi elsker) :)

Vi pleier å spise kalkun med det som hører til inkludert soppstuing! Men i år som det ikke blir noen gjester eller stor feiring så har vi rett og slett bestilt skalldyrbord som vi får levert ferdig dandert på fat, så er det bare å sette seg til bords når det passer :)

Vi blir og ha kalkun fordi 5 voksne og 1 barn. så mamma syntes det vanskelig med and. til tross for at både hun og søsteren min har steikeovn i huset vi skal være i. Men skal vell overleve med kalkun også.

Pleier å ha and av noe slag, typisk andebryst med confiterte poteter, rødvinssaus, asparges og gulrot Men i år jobber jeg så går nok for noe enkelt, f eks pinnekjøttrester.

Kalkun tror jeg, vet ikke dessert. Skal spise hos svigers. :)

Blir kalkunbryst i år, siden vi bare er to :)
1,4 kg burde holde :hilarious:Med Rosenkål, mandepotetpuré og sikkert noe mer:happy:Hadde reinsdyrfilet i fjor, men siden jeg er gravid og alt må gjennomstekes, er ikke det aktuelt :rolleyes:
Har ikke bestemt dessert enda, men kanskje pamnacotta eller sjokolademousse :hungry:

Bruker å ha kalkun, men vi er nå rimelig kjøtt leie så i år blir det ovnsbakt laks med grønnsaker og fløtegratinerte poteter. Dessert bruker vi ikke å ha, har igjen kaker og godteri.

Pizza tror vi hvertfall , lei kjøtt og vi er to i familien som ikke er spesielt glad i kjøtt

Last edited:
Pleier å ha kalkun men i år skal vi bort, så da vet jeg ikke hva det blir :)

Vi inviteres på middag hos mine foreldre nyttårsaften hvert år. Det er pinnekjøtt på menyen. Det spiser jeg både julaften og nyttår. Det fine med det er at ungene som ikke har så mye matlyst på julaften kan kose seg mer med maten nyttårsaften.

Back
Topp