Nysgjerrig-Trondheimsdamer her da?

Jeg bor i Trondheim! Midt i sentrum, kanskje på tide å komme deg ut av bykjernen snart, men vi trives jo godt her da...☺️ så fint at d er andre trønder her inne å!☀️

Jeg går å venter på innkalling til ul... Var på 12-ukers sjekk for 2 uker siden, og synes kanskje innkallingen burde komme snart! Hvor lang tid har d tatt før dere har fått brev? D blir jo sommer og ferie tid i perioden jeg skal inn, så greit å få d på plass, tenker jeg!

Jeg var på første svangerskapskontroll 12+5 og fikk innkalling i posten nøyaktig to uker etterpå. Om du er nysgjerrig kan du alltids ringe og spørre, det gjorde jeg :)

Jeg var på første svangerskapskontroll 12+5 og fikk innkalling i posten nøyaktig to uker etterpå. Om du er nysgjerrig kan du alltids ringe og spørre, det gjorde jeg :)

Okei! D er nøyaktig to uker i morgen, så om d ikke kommer i morgen så ringer jeg å hører! Fastlegen min virker litt surrete, så var redd han hadde glemt å sende henvisning til st. Olavs!

Ringte rundt i dag for å høre om eg var satt opp på time, viste seg at legen min har glemt å sende henvisning! haha, men de skulle gjøre d med en gang, og hun på st. Olavs forsikret meg om at d ikke skulle bli problem å få time til riktig tid! ☺️

Ringte rundt i dag for å høre om eg var satt opp på time, viste seg at legen min har glemt å sende henvisning! haha, men de skulle gjøre d med en gang, og hun på st. Olavs forsikret meg om at d ikke skulle bli problem å få time til riktig tid! ☺️

Hvor ringte du? :)

Da har jeg blitt satt på den 11.07! Spennende! Jeg ringte like godt å hørte i dag også, greit å ha datoen klar før vi reiser på ferie å sånn!☺️

Syte litt da.. Er så lei av å være kvalm. Noen av dere andre som sliter? Er 14+4 i dag og merker lite til bedring. Mannen er helt fantastisk og ordner ut. Siste nytt er at han har insistert på vaskehjelp, og det må jeg si er helt fantastisk! Hun er kommet for å bli :D I allefall en god stund.. Håper virkelig denne kvalmen gir seg snart, begynner å slite på motivasjonen... *sukk*

Høres sykt slitsomt ut! :/ har selv sluppet unna den verste kvalmen, men hadde et par måneder hvor jeg var supersliten, nærmest apatisk! Inngikk en avtale med samboer om at han måtte ta alt av husarbeid frem til jeg var ferdig med eksamen å sånn! :) han gjorde en kjempe innsats! Ikke sånn at det var strøkent og nyvaska hver uke, men han handla og lagde middag og ryddet kjøkkenet uten å klage! Det er så fint når de tar ansvar og stiller opp! Vaskehjelp høres ut som en skikkelig god løsning! Fint for alle parter!☺️

Obs Kikhoste

Det er utbrudd av Kikhoste i Trondheim og omegn. Fullvaksinerte barn under 5 år eller unge/voksne med Boostrix vaksine siste 5 år regnes som beskyttet mot dette.

Kanskje på tide å ta en sjekk på vaksinestatusen i familien?

Jeg hadde dette i 2003 og jeg hostet i 14 uker. Det var IKKE noe gøy overhode! Jeg akter derfor å vaksinere meg denne gangen..

Er i dialog med tryggmammamedisin.no om det er trygt å ta vaksinen som gravid, men jeg er så og si 100% sikker på at det er det.

Bare til orientering :)

Obs Kikhoste

Det er utbrudd av Kikhoste i Trondheim og omegn. Fullvaksinerte barn under 5 år eller unge/voksne med Boostrix vaksine siste 5 år regnes som beskyttet mot dette.

Jeg hadde dette i 2003 og jeg hostet i 14 uker. Det var IKKE noe gøy overhode! Jeg akter derfor å vaksinere meg denne gangen..

Er i dialog med tryggmammamedisin.no om det er trygt å ta vaksinen som gravid, men jeg er så og si 100% sikker på at det er det.

Det er bekreftet fra tryggmammamedisin at det er trygt å ta vaksinen. Man bør generelt sett unngå vaksiner de 12 første ukene i et svangerskap, men de fleste i desembergruppa har vel passert det. Tryggmammamedisin oppgir også en liten funfact om at i Storbritannia gis kikhostevaksine rutinemessig til alle gravide :)

Så veit dåkker det :D

Hei! Nettopp meldt meg inn i babyverden, så helt ny på dette med forum. Venter første barn 11. Desember, og flytter til Trondheim i november så hadde vært spennende å bli litt kjent med flere kommende trondhjemske-mødre ;)

Hei! Nettopp meldt meg inn i babyverden, så helt ny på dette med forum. Venter første barn 11. Desember, og flytter til Trondheim i november så hadde vært spennende å bli litt kjent med flere kommende trondhjemske-mødre ;)

Velkommen skal du være :) Hva bringer deg til Trondheim? Jeg kom på grunn av studier, og ble værende på grunn av kjærligheten ;)

Obs Kikhoste

Her var det meslinger-utbrudd rett i nærheten (Snåsa) for 1,5 års tid siden. Vi fikk fremskyndet vaksinen til minste (han var heldigvis innafor alderen hvor han kunne vaksineres) og vi tok en runde på alle og fikk sjekket alles vaksinedtatus i huset. De yngste er jo nylig vaksinert, men vi voksne fikk tatt en runde. Jeg var fortsatt godt innafor, men mannen måtte ha påfyll av en av vaksinene.

Vi har ei i bhg som går på cellegift som gjør at hun ikke kan ta vaksiner, og skal heller ikke utsettes for smittefare. For oss er det viktig at barna våre er trygge, men også at vi gjør det vi kan for å trygge andres barn også :)

Back
Topp