Nyfødtfotografering

Nursie86

Forelsket i forumet
Noen som har vært på det?

Gikk det greit, å var det like idyllisk å enkelt som det ser ut på bildene?

Vi skal i morgen. Men den lille bønna mi vil bare ligge til brystet, har vært urolig de siste dagene samt vul bare spise pupp. Så ser for meg noen rare bilder i morgen :) :)

Vi fikk fotograf her hjemme da Nora var 15 dager :) det var litt i seneste laget egentlig fordi hun hadde begynt å være mer våken. Men fikk veldig vakre bilder og er veldig glad for at vi gjorde det!!

Vi var og det gikk greit. Bildene ble fantastisk fine!

Men det tok tid!
Brukte vel 2,5 timer, for det ble litt amming og byssing og sånn underveis. Anbefaler at dere tar med drikke til dere foreldre, for det er veldig varmt i studio altså.

Vi var og det gikk greit. Bildene ble fantastisk fine!

Men det tok tid!
Brukte vel 2,5 timer, for det ble litt amming og byssing og sånn underveis. Anbefaler at dere tar med drikke til dere foreldre, for det er veldig varmt i studio altså.
Takk for tips ❤ Drikke skal bli. Er veldig spent på i morgen. Bønna mi har jo 100 grimaser når han er våken. Haha. Kan bli spennende å se i morgen :)

Vi fikk fotograf her hjemme da Nora var 15 dager :) det var litt i seneste laget egentlig fordi hun hadde begynt å være mer våken. Men fikk veldig vakre bilder og er veldig glad for at vi gjorde det!!
Okey! Bønna vår er 14 dg i morgen. Så vi får se hvordan det går ❤ håper på noen blinkskudd ivertfall :)

Noen som har vært på det?

Gikk det greit, å var det like idyllisk å enkelt som det ser ut på bildene?

Vi skal i morgen. Men den lille bønna mi vil bare ligge til brystet, har vært urolig de siste dagene samt vul bare spise pupp. Så ser for meg noen rare bilder i morgen :) :)

Det er ofte en del jobb bak bildene og en del pauser. Men fotografen har sine triks og har som oftest vært borti mange små.

Jeg har ikke fått barn enda (de kommer i August) men jobber som fotograf og har vært borti mange små. Noen er lettere enn andre, ta med litt drikke og eventuelt noe å tygge på. Stol på fotografen og slapp av. Fotografen gir seg nok ikke før hun/han har fått tatt bildene hun/han ønsker å levere. Og desto roligere dere er desto bedre er det :)

Masse lykke til og håper dere får drømmebilene deres :)

Fotografen kommer hjem til oss i dag, da er lille prinsessa 7dager, hun ville gjøre det før hun ble 10 dager gammel :) Hun her sover iallefall sin part enda ;)

Hva betaler dere for fotograferingen?

Vi var når hun var 11 dager gammel! ☺ Vi startet med å gi mat og kose litt når vi kom så tok fotografen over babyen når hun begynte å bli rolig og søvnig.. Fikk henne til å sovne og begynte å ta bilder.. flyttet henne rundt på ulike ting, danderte ulike rekvisitter og positurer.. Vi var der totalt 3 timer 15 minutter. ☺ Har ikke fått bildene enda, men har sett en liten smakebit som fotografen har lagt ut på instagram og facebook - er kjempe fine! ☺

Vi var da han var en uke gammel, og jeg syntes det var kjempe koselig, vel å merke så hadde fotografen studert nyfødte i ganske mange år, og det virket som hun hadde satt av hele dagen til oss, ville William kose så skulle vi kose, måtte han ha ny bleie så skulle han få det, ville han amme i en time, så skulle han det og lenger om han ville det, bæsjet eller tisset han på kulissene, (noe han ikke gjorde) så gjorde han det, og sånn var det bare. Han tisset flere ganger på gulvet da, hahaha. Jeg er hvertfall veldig fornøyd, og gleder meg til å få bildene :D

Fotografen kommer hjem til oss i dag, da er lille prinsessa 7dager, hun ville gjøre det før hun ble 10 dager gammel :) Hun her sover iallefall sin part enda ;)

Hva betaler dere for fotograferingen?
Vi betalte 3000,- for 6 bilder, det hadde blitt 2500,- hvis ikke vi skulle hatt familiebilder også, hun tok totalt 9 bilder, og om vi skal ha alle så kommer det på 3800,- mener jeg hun sa :) hvor mye har/skal du betale?

Anbefaler dere til å undersøke hobbyfotografer. Er mange dyktige der ute nå i disse tider. Jeg var til nyfødt fotografering når småen var 10 dager gammel og betalte 900 kr. Fikk over 30 bilder ferdig redigert i høyoppløselig kvalitet til fri bruk. Er VELDIG(!) fornøyd med bildene :-)

Det er ofte en del jobb bak bildene og en del pauser. Men fotografen har sine triks og har som oftest vært borti mange små.

Jeg har ikke fått barn enda (de kommer i August) men jobber som fotograf og har vært borti mange små. Noen er lettere enn andre, ta med litt drikke og eventuelt noe å tygge på. Stol på fotografen og slapp av. Fotografen gir seg nok ikke før hun/han har fått tatt bildene hun/han ønsker å levere. Og desto roligere dere er desto bedre er det :)

Masse lykke til og håper dere får drømmebilene deres :)
Gleder meg til å se i morgen. Jeg får bare ta det me ro så blir det vell noen blinkskudd. Satt av 3 timer i morgen til fotografering :)

Gleder meg til å se i morgen. Jeg får bare ta det me ro så blir det vell noen blinkskudd. Satt av 3 timer i morgen til fotografering :)

Jeg håper du får en god opplevelse. Blir alltid noen blinkskudd selvom det ikke alltid virker slik. Det er god tid til å ta noen gode bilder :)

Masse lykke til, håper du vil dele om hvordan du følte det gikk :)

Vi betalte 3000,- for 6 bilder, det hadde blitt 2500,- hvis ikke vi skulle hatt familiebilder også, hun tok totalt 9 bilder, og om vi skal ha alle så kommer det på 3800,- mener jeg hun sa :) hvor mye har/skal du betale?
For selve fotograferinga tok hun 1000kr, maaange bilder, vet ikke prisen for framkalling da eg glømt å spørre om d... :)
Lille prinsessa va ikke like samarbeidsvilli, men vi fikk lura det etterhvert ;)

Kunne godt tenkt meg det nå som vi har fått litt kontroll på hverdagen her hjemme - men ser på "alle" sider at det helst bør gjøres før de er 20 dager gamle ish? Hun her er jo 4 uker til mandag :(

Kunne godt tenkt meg det nå som vi har fått litt kontroll på hverdagen her hjemme - men ser på "alle" sider at det helst bør gjøres før de er 20 dager gamle ish? Hun her er jo 4 uker til mandag :(

Jeg har fått tatt "nyfødtbilder" av 1mnd gammel baby og det går, det bare kan kreve litt mer. Hvorfor man bør gjøre det før for eksempel 11-14 dager er pga nyfødttrekkene forsvinner etter disse dagene og fordi som oftest babyen er lettere å plassere i ulike stillinger for typiske nyfødtbilder. Men det er fullt mulig å ta gode bilder når de er 4uker og.

Det skader ikke å høre med en fotograf? Jeg er helt sikker på at du ikke kommer til å angre :)

Fikk over 200 bilder gratis av svigerfar da dette er et yrke han har som levebrød. Utrolig takknemlig! Selve fotograferingen tok ca to timer med en amming underveis. Lillegutt var helt eksemplarisk :-)

Back
Topp