Nyfødt baby testet positivt

Jeg sa at det kommer fra WHO, ikke fra Kinesiske myndigheter. At det kommer fra WHO betyr ikke at jeg ikke sier det kommer fra Kina. WHO har mange kompetente medarbeidere fra hele verden og flere av disse medarbeiderene har også vært på feltarbeid i Kina for å lære om pandemien...

At man skal være skeptisk til hva kinesiske myndigheter presenterere er ok. Men å avskrive alt som kommer fra kinesiske forskere med eller uten WHO som støttepartner finner jeg personlig overdrevent.
Hvor har jeg skrevet at jeg avskriver alt som kommer fra kinesiske forskere? Sånn siden det er meg du svarer. Jeg har faktisk ikke noe imot kinesisk forskning og ser på den som like troverdig som annen forskning.
 
Hvor har jeg skrevet at jeg avskriver alt som kommer fra kinesiske forskere? Sånn siden det er meg du svarer. Jeg har faktisk ikke noe imot kinesisk forskning og ser på den som like troverdig som annen forskning.

Det var ikke ment "om" deg, men noen her skrev de ikke stoler på informasjonen fra Kina. Jeg skrev informasjonen ikke er fra Kina, men fra WHO - for å understreke at den er vitenskapelig og ikke politisk (infoen, altså). Hvorfor du da ser behovet for å "korrigere" det om du faktisk er enig i at info fra WHO og deres medarbeidere er korrekt blir noe uforståelig for meg, men beklager om du føler deg truffet eller angrepet. Det var ikke meningen :)
 
Jeg skrev bare det jeg leste.
Blir satt igang om en uke så jeg er veldig bekymret.
Det er ikke for å spre frykt akkurat.
Kan jeg spørre hvorfor du skriver her på oktober 2020 hvis du blir satt i gang om en uke?

Da hører vel du til mars-gruppen?:happy:

Må ærlig innrømme at det da virker som at formålet ditt med å skrive dette er å skape litt frykt for dette viruset når du skriver i en helt annen termingruppe enn den du hører til.

Ikke vondt ment :happy::happy:
 
Kan jeg spørre hvorfor du skriver her på oktober 2020 hvis du blir satt i gang om en uke?

Da hører vel du til mars-gruppen?:happy:

Må ærlig innrømme at det da virker som at formålet ditt med å skrive dette er å skape litt frykt for dette viruset når du skriver i en helt annen termingruppe enn den du hører til.

Ikke vondt ment :happy::happy:
Fordi tråden dukket opp under nye innlegg :)

det er absolutt ikke intensjonen, jeg har vel minst like stor grunn til bekymring ettersom jeg tross alt skal føde innen en drøy uke.

Eller mener du kanskje ikke det?
 
Fordi tråden dukket opp under nye innlegg :)

det er absolutt ikke intensjonen, jeg har vel minst like stor grunn til bekymring ettersom jeg tross alt skal føde innen en drøy uke.

Eller mener du kanskje ikke det?
Ok. Bare stusset på hvorfor den kom i oktober gruppen :)

Selvsagt har du like stor grunnlag for bekymring. Ikke det jeg antydet i det hele tatt.

Lykke til når den tid kommer. Hvor skal du føde hen?
Ser det er kommet så mye restriksjoner på flere sykehus nå, så håper du får en fin opplevelse :Heartred
 
Jeg tenker at vi kan ikke vite. Og forskning til nå viser jo at det ikke smitter fra mor til foster. Så for alt vi vet kan babyen ha blitt smittet av en lege, eller av mor etter baby kom ut. Vi kan ikke vite, så tror nok det er best å vente til ny info kommer. Pr nå så mener hvert fall forskere som har sjekket dette, at det ikke smitter fra mor til barn, så lenge barnet ennå er i magen.
 
Jeg tenker at vi kan ikke vite. Og forskning til nå viser jo at det ikke smitter fra mor til foster. Så for alt vi vet kan babyen ha blitt smittet av en lege, eller av mor etter baby kom ut. Vi kan ikke vite, så tror nok det er best å vente til ny info kommer. Pr nå så mener hvert fall forskere som har sjekket dette, at det ikke smitter fra mor til barn, så lenge barnet ennå er i magen.
Greit nok om det ikke smitter i magen, men når baby er født er det umulig å unngå dråpesmitte mellom mor og barn. Der ligger utfordringen og ergo må vi være forsiktige som gravide da det kan smitte over til nyfødt. Vi får håpe de får bukt på smitten før vi føder, men er en slitsom og usikker tid for mange av oss. I hver termingruppe jeg har vært i har noen født prematurt. Vi vet at lungene til premature barn ikke er modne og klare for verden. Hvordan vil smitte påvirke premature barn? Det er mange spørsmål vi ikke vet svarene på enda. Vi får bare krysse fingre og tær for at dette går bra!

Vil oppfordre alle til å følge retningslinjer, holde karantenereglene og være ekstra gode med hygiene. ❤️
 
Back
Topp