Nyfødt baby testet positivt

Yummy_mummy

Februar 2014 Miss Gode Råd <3
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Septemberlykke 2016
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Oktoberlykke2020❤
Nyfødt baby i London testet positivt for coronavirus. Når kommer det mer informasjon for oss gravide?!
 

Vedlegg

  • F165EEA7-C0F1-4038-BEFA-F39E1749EEA4.png
    F165EEA7-C0F1-4038-BEFA-F39E1749EEA4.png
    119,4 KB · Visninger: 46
Det har vært flere nyfødte med smitte. Foreløpig har det gått fint med alle. Håper det går bra med denne også.

Enig i at det er lite info.
 
Kommer vel ikke mer info før de har en reel info å komme med tenker jeg
 
Moren ble lagt inn få dager før fødsel - det betyr da at denne sykdommen smitter fra mor til barn
 
Moren ble lagt inn få dager før fødsel - det betyr da at denne sykdommen smitter fra mor til barn

Synes det er farlig og unødvendig å skrive det på den måten du gjør her. Det sprer bare redsel og misinformasjon.
Så langt har forskere testet navlestreng og morsmelk - ingen av delene har inneholdt viruset.
Vi vet ikke at dette tilfellet er et smittetilfell mellom mor og barn.

Please, ikke hopp til konklusjoner og spre unødvendig frykt og redsel :( Det trenger vi gravide fruer ikke!!!
 
Liker ikke :(
 
Synes det er farlig og unødvendig å skrive det på den måten du gjør her. Det sprer bare redsel og misinformasjon.
Så langt har forskere testet navlestreng og morsmelk - ingen av delene har inneholdt viruset.
Vi vet ikke at dette tilfellet er et smittetilfell mellom mor og barn.

Please, ikke hopp til konklusjoner og spre unødvendig frykt og redsel :( Det trenger vi gravide fruer ikke!!!
Jeg skrev bare det jeg leste.
Blir satt igang om en uke så jeg er veldig bekymret.
Det er ikke for å spre frykt akkurat.
 
Moren ble lagt inn få dager før fødsel - det betyr da at denne sykdommen smitter fra mor til barn

Obs obs! Dette er din konklusjon - ikke forskning. Til nå har de testet ulike tilfeller (både i Kina og andre land), og det er ikke påvist at det smitter mellom mor og foster. Så vent på forskning før vi skremmer allerede bekymrede gravide.
 
Obs obs! Dette er din konklusjon - ikke forskning. Til nå har de testet ulike tilfeller (både i Kina og andre land), og det er ikke påvist at det smitter mellom mor og foster. Så vent på forskning før vi skremmer allerede bekymrede gravide.
Jeg burde puttet et spørsmålstegn på slutten.
 
Denne babyen ble etter all sannsynlighet smittet etter selve fødselen. Leste en artikkel fra Kina hvor de hadde fulgt 9 kvinner som hadde korona da de fødte, og ingen av disse babyene var smittet - med andre ord: de var ikke smittet via navlesnoren:)
Tror man bare må forsøke å senke skuldrene litt, forstår kjempegodt at folk er redde og stresset. Det er derimot lite man faktisk får gjort med det nå. Vi får alle ta de forhåndsreglene vi kan, også får man huske på at det hittil ikke er sett noen sammenheng med at gravide er særlig sårbare for viruset:)
 
Denne babyen ble etter all sannsynlighet smittet etter selve fødselen. Leste en artikkel fra Kina hvor de hadde fulgt 9 kvinner som hadde korona da de fødte, og ingen av disse babyene var smittet - med andre ord: de var ikke smittet via navlesnoren:)
Tror man bare må forsøke å senke skuldrene litt, forstår kjempegodt at folk er redde og stresset. Det er derimot lite man faktisk får gjort med det nå. Vi får alle ta de forhåndsreglene vi kan, også får man huske på at det hittil ikke er sett noen sammenheng med at gravide er særlig sårbare for viruset:)
Klarer ikke helt å stole på info fra Kina. Varsleren, legen på 31 år, som informerte om coronaviruset ble selv smittet og døde. Syns det er veldig rart. Så venter på at britiske myndigheter kommer med en uttalelse om smitteforløpet.
 
Klarer ikke helt å stole på info fra Kina. Varsleren, legen på 31 år, som informerte om coronaviruset ble selv smittet og døde. Syns det er veldig rart. Så venter på at britiske myndigheter kommer med en uttalelse om smitteforløpet.

jeg har lest samme studio fra Kino og tenkte på det samme, stoler ikker i det hele tatt på den infoen og vil helst stole på info fra britiske mindigheter.


Jeg for min del, er veldig forsiktig, en infeksjon uansett aldri er bra under svangerskapet.

her infor fra fhi https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/rad-for-gravide-barn-og-ungdom/
 
Det er info fra verdens helseorganisasjon, ikke Kina.
Forskerne er kinesiske og jobber på sykehus/universitet i kina.
De har sett på 9 gravide kvinner, hvor alle barna ble født med keisersnitt. Så man kan ikke si med sikkerhet om barna hadde blitt smittet eller ei under en vaginal fødsel. Så det blir spennende å se hva de britiske konkluderer med.
https://nhi.no/forskning-og-intervj...s-ikke-fra-mor-til-barn-sent-i-svangerskapet/
https://eurekalert.org/pub_releases/2020-02/tl-pss021220.php
 
Det har jeg ikke påstått, men korrigerte at du sa det ikke kom fra Kina.

Jeg sa at det kommer fra WHO, ikke fra Kinesiske myndigheter. At det kommer fra WHO betyr ikke at jeg ikke sier det kommer fra Kina. WHO har mange kompetente medarbeidere fra hele verden og flere av disse medarbeiderene har også vært på feltarbeid i Kina for å lære om pandemien...

At man skal være skeptisk til hva kinesiske myndigheter presenterere er ok. Men å avskrive alt som kommer fra kinesiske forskere med eller uten WHO som støttepartner finner jeg personlig overdrevent.
 
Jeg sa at det kommer fra WHO, ikke fra Kinesiske myndigheter. At det kommer fra WHO betyr ikke at jeg ikke sier det kommer fra Kina. WHO har mange kompetente medarbeidere fra hele verden og flere av disse medarbeiderene har også vært på feltarbeid i Kina for å lære om pandemien...

At man skal være skeptisk til hva kinesiske myndigheter presenterere er ok. Men å avskrive alt som kommer fra kinesiske forskere med eller uten WHO som støttepartner finner jeg personlig overdrevent.
Jeg finner det personlig overdrevent at du skriver at noen avskriver alt som kommer fra kinesiske forskere med eller uten WHO.. Jeg skrev jeg klarer ikke HELT å stole på, dvs skeptisk/kritisk.
 
Back
Topp